Gå til innhold

Skal ikke en handikappet person få lov til å få barn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere av dere er ekstremt lite empatiske med mennesker som TS og andre som faller utenfor A4-menneskebegrepet. Når man bringer inn i diskusjonen handikappede som er "5 år i hodet" og lignende, da går man for langt i å ville provosere og ødelegge diskusjonen til TS. Hva med å ta utgangspunkt i situasjonen hennes, der hun er 100 % i hodet og så bra som mulig i kroppen som man kan ift. hennes sykdom, noe som ikke er lite? I tillegg får barnet en helt frisk og oppegående pappa.

TS, alle som gjennomgår prøverørsbehandling (meg selv inkludert) blir vurdert ift. egnethet. Det er ikke nødvendigvis så omfattende, hos vanlige, friske par er det snakk om å ha hatt samme adresse i minst to år eller være gifte. I tillegg har man en samtale hos legen der man snakker litt om vanlige ting og behandlingen. Det er ikke verre enn det. Det er sannsynligvis snakk om litt mer enn det hos deg, siden du har et handicap, men når du har uttalelse hos legen om at du kan gå gravid og handicapet ikke hindrer deg i å ta vare på et barn, skal ikke dette være til hinder for deg. Blås i den lite gjennomtenkte kommentaren til han legen.

Hvis du allerede hadde vært gravid med en frisk mann, kan myndighetene ikke ta barnet eller lignende. I så fall måtte man jo tatt barnet fra alle enslige foreldre.

Tusen takk :)

Slutt med mobbingen.

Kunne ikke vært mer enig!

Selvfølgelig er det goder i dette landet, men hvis du faller utenfor normalen, blir du heller ikke akseptert. Kan ikke si jeg vet om mange hjerneskadede personer som har en "normal sosial vennekrets". Kan heller ikke si jeg husker å ha hørt om noen i media elns, som er så uheldig å falle under denne kategorien. Men hvis du har cp, er det mer akseptert. Og downs, de som er med i den tvserien har vel det. Men ser vi mye av dette i virkeligheten? Nei. Vi blir faktisk stuet inn i vårt eget lille hjørne. Gjerne med en hengelås på døra, så vi ikke kommer oss ut.

For å ikke glemme det; hvis jeg prater til noen i en butikk f.eks, er det mange som forandrer ansiktsuttrykk og snakker meget forsiktig, og forklarer nesten ting ved å si det bokstav for bokstav, slik at jeg virkelig forstår. Ja, Norge er kanskje ett godt land å bo i helsemessig, men ikke noe mer enn det heller. TS

Anonymous poster hash: 3a6a3...21d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men en gynekolog har ikke nødvendigvis peiling på hvordan TS vil kunne ta vare på et barn.

Han har akkurat samme utdanning som fastlegen, hjertekirurgen eller psykiateren. Den eneste forskjellen mellom dem er spesialiseringen de har valgt etter turnustjeneste.

Anonymous poster hash: bf392...220

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med mobbingen.

Hvordan klarer du å vri presentasjon av fakta til å bli mobbing?

Anonymous poster hash: bf392...220

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har akkurat samme utdanning som fastlegen, hjertekirurgen eller psykiateren. Den eneste forskjellen mellom dem er spesialiseringen de har valgt etter turnustjeneste.

Anonymous poster hash: bf392...220

Men det ligger vel nettopp i spesialiseringen, den kunnskapen om hva TS som skadd etter en ulykke kan klare? Det har ikke nødvendigvis en gynekolog peiling på, mens spesialisten og også TS' egen fastlege som kjenner henne, de har peil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...