Gå til innhold

Gavene lukter røyk. Tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært på messe og handlet unna en del julegaver i år. Problemet er at da jeg kom hjem kjente jeg at det luktet røyk (sigarett) av alt det hjemmestrikkede tøyer. Dette er gaver til både små barn, større barn og voksne og jeg har brukt en betydelig del av julegavebudsjettet mitt på disse gavene. Nå er det fremdeles en del tid igjen til jul. Hva er beste måte å bli kvitt røyklukt amen fremdeles beholde plagget nytt?

Anonymous poster hash: 11ddb...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du ikke vil vaske plaggene, har jeg et tips som har fjernet lukt fra mine plagg.

Lag en mild eddik-blanding i en dusjflaske (eddik/vann ca. 1/8)

Heng klærne ut, og spray lett med blandingen. Ikke sånn at klærne blir gjennomvåte, men lett fuktige. La dem så henge ute i en god del timer. Gjerne en hel dag.



Anonymous poster hash: 02b96...ae7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lurt ut. Har jo hørt at eddik tar lukt. Men kan ulla ta skade av dette?

Anonymous poster hash: 11ddb...a21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter det veldig og du ikke får det bort ved lufting ville jeg faktisk klaget. De som strikker og selger bør jo være obs på å ikke røyke i nærheten av tøy de skal selge. Spesielt barneklær.

Anonymous poster hash: 1d632...f4a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes lurt ut. Har jo hørt at eddik tar lukt. Men kan ulla ta skade av dette?

Anonymous poster hash: 11ddb...a21

Absolutt ikke, på det verste så kastet jeg en hel strikkejakke i ull i et badekar med 5 liter eddik i. Den var så sykt innrøyket at du aner ikke, svigers røyker 40-50 røyk om dagen inne og strikket den...

Ulla tok ingen skade, lukta forsvant helt.

Anonymous poster hash: bf8a9...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter det veldig og du ikke får det bort ved lufting ville jeg faktisk klaget. De som strikker og selger bør jo være obs på å ikke røyke i nærheten av tøy de skal selge. Spesielt barneklær.

Anonymous poster hash: 1d632...f4a

Jeg kunne spurt da jeg kjøpte, men kjente ikke noe lukt da. Dette er private som selger. Jeg betaler knapt for garnet de har brukt, så jeg synes at jeg som kunde skal være litt raus på dette. Jeg kommer ikke til å klage, men kanskje være mer nøye på å spørre neste gang.

Ts

Anonymous poster hash: 11ddb...a21

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne spurt da jeg kjøpte, men kjente ikke noe lukt da. Dette er private som selger. Jeg betaler knapt for garnet de har brukt, så jeg synes at jeg som kunde skal være litt raus på dette. Jeg kommer ikke til å klage, men kanskje være mer nøye på å spørre neste gang.

Ts

Anonymous poster hash: 11ddb...a21

Tenkte mest for att de skulle bli klar over hvor mye det faktisk luktet av plaggene. Mange røykere vet det ikke selv. Spesielt om de selger babyklær er jo klærne helt ubrukelige hvis det stinker røyk.

Anonymous poster hash: 1d632...f4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heng klærne ute i et døgn eller to. Det fjernet all røyklukt fra dunjakka mi. (Den hadde ligget hos noen som røyka inne)

Endret av ordinarygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunadsskjorten min luktet veldig røyk da jeg fikk den (sydd av en storrøyker). Det forsvant etter lufting utendørs i en dag eller to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Hva med god gammeldags lufting?

Anonymous poster hash: 517b8...48b

Lufting kan ikke fjerne røyklukt...jeg ville ha reklamert på varene. Røyklukt er 100% uakseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på messe og handlet unna en del julegaver i år. Problemet er at da jeg kom hjem kjente jeg at det luktet røyk (sigarett) av alt det hjemmestrikkede tøyer. Dette er gaver til både små barn, større barn og voksne og jeg har brukt en betydelig del av julegavebudsjettet mitt på disse gavene. Nå er det fremdeles en del tid igjen til jul. Hva er beste måte å bli kvitt røyklukt amen fremdeles beholde plagget nytt? Anonymous poster hash: 11ddb...a21

Vi henger alle strikkegaver m.røykstank ute på snora (under tak) i ei lita uke...da blir det greit :)

Anonymous poster hash: 6f1e8...ebf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lufting kan ikke fjerne røyklukt...jeg ville ha reklamert på varene. Røyklukt er 100% uakseptabelt.

Jo, ser du ikke alle som anbefaler det av egen erfaring?
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Hadde garantert vasket. Æsj. Bare lufting og "luktfjernere"holder ikke for meg.

Det går fint an å vaske ulltøy,og det er lettere å gi bort noe som er vasket enn noe det henger eim av røyk igjen i. Ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes lurt ut. Har jo hørt at eddik tar lukt. Men kan ulla ta skade av dette? Anonymous poster hash: 11ddb...a21

Bruker du eddik på ull så kan du være trygg på at du ødellegger ulla.

Luft det, eller vask det med Milo. Noe røykelukt går aldri bort særlig dersom det er en storrøyker av verste sigarettmerket du har handlet hos.

Anonymous poster hash: 7403d...2a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje.. Vask det med en parfymesterk balsam, og vask det en gang til med parfymefri milo :) :) (balsam er like bra som milo har jeg hørt)..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...