Gå til innhold

Transport fra Palma flyplass til Alcudia


Hundejente

Anbefalte innlegg

Noen som har vært på Alcudia, Mallorca, og kan fortelle meg hva som er enkleste måte å komme seg fra flyplassen til Alcudia på?

De på hotellet sa at vi må ta buss til Palma, og deretter buss til Alcudia, men kan man ta taxi fra flyplassen direkte til Alcudia og er det mye enklere? Eneste er at jeg tenker at buss kanskje er litt tryggere, siden taxisjåførene kan kjøre litt tullete og det gjerne ikke er barneseter i taxiene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg har bare kjørt transferbuss fra charterselskapet, så jeg bidrar kanskje ikke med så mye nyttig. Men denne bussen har brukt rundt 50-60 minutter fra flyplassen til første stopp i Alcudia, så jeg ser for meg at drosje blir dyrt? Men sikkert enklere enn å frakte med seg barn og bagasje først inn til Palma og så tilbake til Alcudia? Har du mulighet ville jeg absolutt satset på leiebil som Magdalene foreslår, da er det bare å følge motorveien strake veien frem.

Endret av Marcia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på hotellets sider at det ikke er parkeringsmuligheter der, så leiebil er ikke så aktuelt. Vi kommer uansett ikke til å kjøre der, det er bare jeg, min mor og sønnen min på to år, mandag til fredag, så det blir mest stranda og bassenget, tenker jeg. Kanskje vi heller skal spandere på oss taxi. Må se an sikkerheten, men Spania er kanskje så langt framme at det er mulig å få taxi med barnesete, om enn ikke bakovervendt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Missfixit

Må bare legge til at Alcudia var et fantastisk vakkert og barnevennlig sted. Var mange barnefamilier der.
Veldig mange barnefamilier som også tok shutle bussen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Shuttle bus hører jo greit ut, men hvor lang tid tok den? Måtte dere ned til Palma først, eller gikk den rett til Alcudia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare tatt transfer fra flyplass til hotellet, men tok bussen til Palma et par dager og de funket kjempefint. Busstasjonen i Palma er stor, men oversiktlig så burde gå greit å bytte buss der. Synes ikke taxi var så jævlig billig der, så tror ikke jeg hadde tatt taxi en times tid.

Alcudia er forresten det verste stedet jeg har vært på. Stygt, tilrettelagt kun for turister, skittent, kjedelig osv. Reiser aldri tilbake!

Endret av FantasDick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missfixit

Vi tok shutlebuss rett fra flyplassen og til hotellet. Tok litt tid, siden den skulle innom flere hoteller.
Hotellet vi bodde på var veldig fint, rent og hyggelige personale. Syntes stranden var kjempe fin, og som sagt flott for barn. Veldig tilrettelagt for turister ja, men stygt kan jeg ikke si det er. Vakker strand og omgivelser. Vi tok båttur for å få med oss havnområder og strender, anbefales.
Dersom du bestiller fra shutledirect, så printer du bare ut kvitteringen, viser den frem på flyplassen i skranken til selskapet, og de gir deg bussnummeret som du skal ha. Bussen står parkert rett utenfor flyplassen.( på rekke og rad med nummer i bakruta)
God tur:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende :-) Får jeg spørre hvilket hotell du bodde på? Vi bor på viva alcudia sun village leilighetshotell. Det er ganske billig og er nok ikke av de fineste, men virker ålreit, og fint for små barn, stor lekeplass bl a.

Forresten, går de ofte de shuttlebussene, eller kan man risikere å måtte vente veldig lenge? Vi lander i 19-tida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Missfixit

Strålende :-) Får jeg spørre hvilket hotell du bodde på? Vi bor på viva alcudia sun village leilighetshotell. Det er ganske billig og er nok ikke av de fineste, men virker ålreit, og fint for små barn, stor lekeplass bl a.

Forresten, går de ofte de shuttlebussene, eller kan man risikere å måtte vente veldig lenge? Vi lander i 19-tida.

Hei, vi bodde på Viva Sunrise :-)Ungene elsket kveldsshowet ( trodde de ville syntes det var teit, men den gang ei ) Når du booker shutle, så legger du inn din flytid, slik at de tilpasser buss til tiden dere lander på Palma. Man har da ca 1 og 1/2 time til bussen går. PÅ vei tilbake var det mer en nok av tid til å shoppe på flyplassen og kjøpe mat. ( fikk ikke måltid ombord på den korte reisen, SAS )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strålende :-) Får jeg spørre hvilket hotell du bodde på? Vi bor på viva alcudia sun village leilighetshotell. Det er ganske billig og er nok ikke av de fineste, men virker ålreit, og fint for små barn, stor lekeplass bl a.

Forresten, går de ofte de shuttlebussene, eller kan man risikere å måtte vente veldig lenge? Vi lander i 19-tida.

Bodde der i sommer! Veldig fornøyd med hotellet og de ansatte, suuuuper service til alle døgnets tider. Bra underholdning på kveldshowene var det også. Supert hotell for barn ja. Anbefaler også å prøve middagsbuffeten på hotellet, om dere ikke har all inclusive da, den var overraskende bra:)

Anonymous poster hash: 02307...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...