Gå til innhold

Avlyst bursdag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er litt trist nå.

har nå fått avbud av alle som var innvitert i bursdagen til sønnen min.

synes dette er så inmari trist, men det er vel "ett tegn i tiden", at ingen er hjemme i helgene lenger...

Men jeg må innrømme at jeg er litt skuffet over at selv mine beste venner, med barn på samme alder ikke prioriterer oss.

Men men, det er jo ikke noe å gjør med, men gleder meg ikke til å fortelle barna at ingen kommer i bursdagen:(



Anonymous poster hash: d883a...fb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du prøve å flytte det til en annen dag?



Anonymous poster hash: ee164...218
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så trist. Det der er min store skrekk. Gruer meg til å begynne å invitere til selskaper når barna blir eldre.

❤️til dere

Anonymous poster hash: e8bb4...b0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stort problem med bursdager i helgene, så "alle" har selskap i uka fra kl 17-19 her jeg bor.



Anonymous poster hash: 14822...d3e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel blir han? Skjønner at dette er trist, og jeg har aldri opplevd sånt. Her er fortsatt alle bursdager i helgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har alltid barnebursdag rett etter skolen mandag-torsdag. Fredag egner seg ikke pga mange drar på helgetur.

Anonymous poster hash: a9611...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vurderer å prøve å finne en annen dag, men det er jo ikke så lett....

Må nesten ha det i helgen, da mange av gjestene bor langt unna. (Er ikke bhg bursdag) Også jobber jeg kun kvelder, og når jeg har fri er mannen ute.

Og tanken på en håndfull overtøtte/utslitte unger etter en lang dag i bhg frister ikke.

Mener dere virkelig at det er vanlig?? Det visste jeg faktisk ikke.

Her i huset er ungene i seng kl 19, ikke på vei hjem fra bursdag....

Også jeg som blir lykkelig hver gang det dukker opp en bursdag, for da skjer det i hvertfall noe den helgen....

TS



Anonymous poster hash: d883a...fb6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester som bor langt unna? Hva slags bursdag er dette?

Vi har bare skole/barnehage og familieselskap. Ennå et selskap blir voldsomt mye.

Anonymous poster hash: a9611...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er barnet? Vi har heller ikke andre selskap enn barnebursdag med klasse/avd i bhg på hverdagene og familie i helgene.

Anonymous poster hash: f4b44...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selv hatt det i ukedager, hvor barnet er invitert i ukedagene. I helgene risikerer man at folk er bortreist. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å få feiret når andre bor et stykke unna, men kunne du sagt at "siden ingen hadde mulighet, tenker jeg å invitere til neste helg i stedet": ?



Anonymous poster hash: e2b01...5a6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har alltid lagt barnebursdag til en hverdag mellom kl 17-19/20, fordi alle er som oftest opptatt i helgene. Du kan jo flytte det til en annen dag og bare sende sms til foreldrene at du inviterer til bursdag en annen dag siden ingen av de inviterte kunne komme den dagen.. Men det blir kanskje litt tungvint og virker kanskje litt dumt (men her aner jeg virkelig ikke). Er bare en måte å finne ut av det på. Når mine barn gikk i barnehage, så ble alle barnas bursdagsselskaper lagt til en hverdag,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er jo skikkelig trist :( TS, prøv å bytte dag. Ved mitt barns første bursdag var det over halvparten som ikke kunne komme, sannsynligvis fordi det var for nært fellesferien. Neste år flyttet jeg det en uke frem med mye bedre resultater :) Hvis du er sikker på at dette ikke er noe mobbeproblem (håper ikke det), synes jeg du kan kontakte foreldrene og høre hvilke dager som passer for dem. Jeg liker også best bursdager i helgene, men ser jo at veldig mange foretrekker hverdager, så jeg hadde bare hatt det en hverdag selv om det ikke er optimalt for deg. Det viktigste er at det blir bursdagsbesøk på barnet ditt!

Håper det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vurderer å prøve å finne en annen dag, men det er jo ikke så lett....

Må nesten ha det i helgen, da mange av gjestene bor langt unna. (Er ikke bhg bursdag) Også jobber jeg kun kvelder, og når jeg har fri er mannen ute.

Og tanken på en håndfull overtøtte/utslitte unger etter en lang dag i bhg frister ikke.

Mener dere virkelig at det er vanlig?? Det visste jeg faktisk ikke.

Her i huset er ungene i seng kl 19, ikke på vei hjem fra bursdag....

Også jeg som blir lykkelig hver gang det dukker opp en bursdag, for da skjer det i hvertfall noe den helgen....

TS

Anonymous poster hash: d883a...fb6

Jeg føler det også litt sånn. Vi har ikke mange planer i helgene (bevisst valgt, synes bare det blir styr å alltid skulle reise vekk, både for barn og voksne), og da er det bare kjekt med bursdag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:)

Han blir 3 år, og i bhg vår er det ikke vanlig å begynne med bursdager før de blir 4.

Derfor var de innviterte våre venner/bekjente med barn på samme alder.

Vi har gjort det slik i alle år, fordi vi nesten ikke har familie, men synes ungene fortjener en fering alikevel

Det er vel derfor jeg føler litt ekstra på det, for det er liksom ingen "hvilken som helst bra bhg" men mine beste venner....

TS



Anonymous poster hash: d883a...fb6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner at dette er trist, men enten får du endre dag, eller så kan du invitere noen venner fra Bhg. Uansett, han blir 3. Det blir gutten min også. Jeg tviler på at de bryr seg så mye om at x og y ikke kan komme, så lenge de får kake og gave. Det blir hva man gjør det til, og det er nok verst for mammahjertet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selv hatt det i ukedager, hvor barnet er invitert i ukedagene. I helgene risikerer man at folk er bortreist. Jeg skjønner at det kan være vanskelig å få feiret når andre bor et stykke unna, men kunne du sagt at "siden ingen hadde mulighet, tenker jeg å invitere til neste helg i stedet": ?

Anonymous poster hash: e2b01...5a6

Det ville nok jeg også gjort. Da gjør du de andre foreldrene også bevisst på at INGEN andre heller kunne komme, og da vil de forhåpentligvis prioritere dere.

Anonymous poster hash: 9b284...ba4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ville nok jeg også gjort. Da gjør du de andre foreldrene også bevisst på at INGEN andre heller kunne komme, og da vil de forhåpentligvis prioritere dere.

Anonymous poster hash: 9b284...ba4

Enig!

Anonymous poster hash: ea8ca...358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...