Gå til innhold

Jeg tror biomor er sjalu på meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror biomor er sjalu på meg.. Dette tror jeg bunner i flere ting. At jeg er med hennes eks - selvsagt. At jeg har bedre utdannelse + økonomi (ganske store forskjeller her altså). At jeg har et veldig godt forholdt til hennes datter. At vi har egeneid, relativt stor og fint bosted. Og at jeg og min samboer har mulighet til å gjøre mer - som reier, forestillinger, kjøp av saker og ting osv..

Alt dette tror jeg resulterer i at hun ikke kan fordra meg (på sjette åre nå..). Jeg forsøker å være ydmyk iht mor, men hun vil aldri hilse engang. Selv ikke på avsluttninger og andre ting ifm skle/bhg. Som nevnt har jeg mulighet til å ta med datteren hennes på mye, og jeg synes det er viktig å oppleve alt fra ferieturer, skiturer, hytteferier ved havet osv.

Hvordan kan jeg få mor til å slutte å se meg som en trussel og heller som en ressurs?



Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du prater til henne på samme måte som du skriver her, kan jeg godt skjønne at hun ikke er kjempe begeistret. Måten du skriver på oppfattes som "jeg er mye bedre enn henne". Usjarmerende karaktertrekk.

Sånn oppfattet jeg også innlegget. Så ikke rart "biomor" som ts kaller henne ikke liker henne. Hadde ikke likt å blitt kalt biomor!! Vet veldig godt hva det betyr her inne, men hørest mere ut som et skjellsord!

Endret av Molte
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"biomor"

"jeg synes det er viktig å oppleve alt fra ferieturer, skiturer, hytteferier ved havet osv"

Du virker veldig materialistisk og selvgod. Kan det være derfor hun ikke liker deg?

Og... Hadde de ikke norsk rettskriving på den skolen du gikk på?

Anonymous poster hash: a5433...624

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du prater til henne på samme måte som du skriver her, kan jeg godt skjønne at hun ikke er kjempe begeistret. Måten du skriver på oppfattes som "jeg er mye bedre enn henne". Usjarmerende karaktertrekk.

Selvfølgelig gjør jeg ikke det. Jeg har rett og slett listet opp de faktorene jeg tror spiller inn. Dette er jo ting jeg har fått inntrykk av. Jeg sier på ingen måte at jeg er bedre enn henne, kun at jeg tror dette er ting hun bryr seg om. Og selvsagt kaller jeg henne ikke biomor, dette er kun for å kartlegge rollene for dere.

Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Definisjonen på en tivolistemor, altså.

Jeg hadde også blitt frustrert. Ro ned ti hakk.

Hvorfor? Fordi datteren din hadde det hyggelig hos far? Vi har 50-50, så vi har med andre ord like mange hverdager her. Iht lekser, matvaner og grenser så er det heller omvendt. Her jobber vi mye med leksene, stiller på diverse arrangementer med skolen, spiser fisk til middag og må legge seg til vanlig tid.

Men, det er et helt annet tema. Poenget er at jeg gjør med henne som jeg ville gjort med mitt eget. Veldig viktig med skole og fritidsaktiviteter + være med på litt opplevelser igjennom året. Det være seg opera eller fotballcup ;-)

Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"biomor"

"jeg synes det er viktig å oppleve alt fra ferieturer, skiturer, hytteferier ved havet osv"

Du virker veldig materialistisk og selvgod. Kan det være derfor hun ikke liker deg?

Og... Hadde de ikke norsk rettskriving på den skolen du gikk på?

Anonymous poster hash: a5433...624

Jeg forsøker kun å skissere situasjonen på så få linjer som mulig for at folk skal orke å lese. Jeg kunne skrevet det på en annen måte, men jeg tenkte kort og konsist var greit. Beklager skrivefeil. Betegnelsen biomor er selvsagt kun for at dere skal forstå rollene her. Har du et bedre begrep? :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"biomor"

"jeg synes det er viktig å oppleve alt fra ferieturer, skiturer, hytteferier ved havet osv"

Du virker veldig materialistisk og selvgod. Kan det være derfor hun ikke liker deg?

Og... Hadde de ikke norsk rettskriving på den skolen du gikk på?

Anonymous poster hash: a5433...624

Skiturer eller andre markaopplevelser behøver forøvrig ikke koste noe :-)

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Fordi datteren din hadde det hyggelig hos far? Vi har 50-50, så vi har med andre ord like mange hverdager her. Iht lekser, matvaner og grenser så er det heller omvendt. Her jobber vi mye med leksene, stiller på diverse arrangementer med skolen, spiser fisk til middag og må legge seg til vanlig tid.

Men, det er et helt annet tema. Poenget er at jeg gjør med henne som jeg ville gjort med mitt eget. Veldig viktig med skole og fritidsaktiviteter + være med på litt opplevelser igjennom året. Det være seg opera eller fotballcup ;-)

Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Nei, det er ikke like mange hverdager hos dere. Du må jo trekke fra all den tid tilbrakt på ferietur, fornøyelsesparker eller ved vannet.

Har ikke mor råd til dette sier det seg selv at det er fler hverdager hos henne. Selv om de kan gå i marka er det ikke sammenlignbart med fristelsene dere til stadighet står for.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Ja, men synes du det er helt merkelig?

Mor startet med sårede følelser ovenfor tapt forhold/familiesituasjon, og nå har hun følt i 6 år at dere får alt av opplevelser hun sikkert skulle ønske hun kunne tilby. Selvsagt er det veldig sårt.

Synes du det er vanskelig å forstå?

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, her er KG-mafiaen i gang igjen. Tenk at TS er så grusom at hun tar med stedatter på ferier og opplevelser? Når moren ikke har råd til det. Så fælt.

Hadde det vært omvendt hadde dere hengt dere opp i at hun ikke ville ha med stedatteren på noe.

Ts føler at moren ikke liker henne og har kommet frem til at datteren har noen fordeler hos dem som moren ikke kan gi. Da kaller dere henne en skrytepave. Har dere tenkt på at det kan være grunnen til at moren er sjalu? Det må da gå an å komme med en forklaring uten at man skal bli hetset her.

Syns dere ts skal la være å ta jenta med på turer fremover fordi moren blir så sår? Skal vi ta hensyn til datteren eller morens følelser?



Anonymous poster hash: 8f35f...ad7
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er så mye annet du kan gjøre enn å fortsette å være (ikke overivrig) hyggelig med henne. Hvordan er forholdet mellom barnets far og mor?



Anonymous poster hash: 4c186...85e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn med å kalle henne mor du, så er du et stykke på vei i hvert fall.

Ærlit talt er det noe å henge seg opp i? Lite konstruktivt.

Anonymous poster hash: 8f35f...ad7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, det er ikke like mange hverdager hos dere. Du må jo trekke fra all den tid tilbrakt på ferietur, fornøyelsesparker eller ved vannet.

Har ikke mor råd til dette sier det seg selv at det er fler hverdager hos henne. Selv om de kan gå i marka er det ikke sammenlignbart med fristelsene dere til stadighet står for.

Det er da opp til mor hva hun finner på. Siden de har 50/50 har de sikkert like mye ferie å fordele moro på.

Mener du de ikke skal ta med jenta på noe moro fordi moren ikke kan? Merkelig tankegang.

Anonymous poster hash: 8f35f...ad7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er du sikker på at hun er sjalu? Hva er det hun gjør som viser tegn på dette? Kan det hende at du bare selv tror at dette er grunnen?

Jeg var sammen med en type som var overbevist om at jeg var sjalu hver gang han snakket med andre jenter. Jeg var overhodet ikke sjalu, og hadde heller aldri reagert negativt når han snakket med jenter. Jeg tror rett og slett at han var vant til at jenter var sjalu på slikt, og dermed hadde bestemt seg på forhånd at jeg også var sånn. Kanskje du TS er vant til et vellykket liv, og har opplevd mye misunnelse i løpet av livet, og automatisk tror at eksen til mannen din også er misunnelig?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor? Fordi datteren din hadde det hyggelig hos far? Vi har 50-50, så vi har med andre ord like mange hverdager her. Iht lekser, matvaner og grenser så er det heller omvendt. Her jobber vi mye med leksene, stiller på diverse arrangementer med skolen, spiser fisk til middag og må legge seg til vanlig tid.

Men, det er et helt annet tema. Poenget er at jeg gjør med henne som jeg ville gjort med mitt eget. Veldig viktig med skole og fritidsaktiviteter + være med på litt opplevelser igjennom året. Det være seg opera eller fotballcup ;-)

Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

Wow, jeg skulle ønske du var min stemor. Du høres absolutt ikke fæl ut i sammenlignet med det monsteret min far giftet seg med. (Hun stakk av fra filmen Askepott.)

Men over på tema: Har du prøvd å se det fra hennes synsvinkel? Det at du er så flink og kan tilby datteren hennes så mye som kanskje hun ikke kan får henne sikkert til å føle seg litt.. hva skal jeg si? Utilstrekkelig? Det er ikke så mye å gjøre med akkurat det. Kanskje du kunne prøvd å snakke med henne når hun kommer for å hente jenta si?

Anonymous poster hash: 411ec...463

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke like mange hverdager hos dere. Du må jo trekke fra all den tid tilbrakt på ferietur, fornøyelsesparker eller ved vannet.

Har ikke mor råd til dette sier det seg selv at det er fler hverdager hos henne. Selv om de kan gå i marka er det ikke sammenlignbart med fristelsene dere til stadighet står for.

Hehe, jeg forstår at poenget er å være så spydig som mulig. jeg snakker selvsagt om hverdager og fridager som når man jobber/går på skole Vs. Helger og ferier. Nå var de tre tingene jeg nevnte eksempler - og jeg skrev forøvrig skitur, ikke fornøyelsesparker. Og mor har ikke SÅ dårlig råd - de er vel på Leos Lekeland omtrentlig en gang per mammauke. Det handler vel slik sett om prioriteringer også. Ts

Anonymous poster hash: 1dd8b...fa8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...