Gå til innhold

En one night stand og enda et barn...


LisbethSalander

Anbefalte innlegg

Gjør som alle oss andre. Betal utdanningen selv. Et barn burde ikke og skal ikke være en fribillett til gratis utdanning i 10 år.

Ok, så det er problemet ditt med OS, ja, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leste alt jeg. Jeg syns fremdeles det er litt "tacky" å skulle fly rundt med en angrepille på innerlomma som en mann.

Kondomer fungerer ikke i 6% av tilfellene, så så ekstremt sjeldent er det ikke.

Det er ikke tacky. Men det handler jo om at mannen også skal ta sin del av ansvaret dersom han ikke ønsker å bli far. Det er nok dessverre ganske sjeldent og rimelig kleint om et par som har hatt ONS liksom skulle ta bussen sammen inn på apoteket neste dag (hvilket apotek er egentlig oppe på en søndag???), kjøpe angrepille sammen også forsvinne ut av hverandres liv.

Anonymous poster hash: 9d517...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert fordi det tas på for sent. Mange er inn og ut både 10 og 20 ganger før de trer det på, på tross av at sædceller kan unnslippe lenge før orgasmen.

Anonymous poster hash: 9d517...a2d

Hæ? Jeg kan jo ikke svare for hvordan andre folk bruker kondom, men man gikk glipp av noe under seksualundervisningen hvis dette er måten folk bruker kondomer på. ^^

Om kondomet sprekker er det stort sett brukerfeil.

Anonymous poster hash: bdc19...679

Brukerfeil er en grunn til at statestikken er slik den er ja. Det er det prevensjonsmiddelet som er lettest å kløne med.

Ok, så det er problemet ditt med OS, ja, ja.

Det stemmer. Det er hårreisende at man skal kunne få master's degree gratis av staten kun pga man får et barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg trur damene hadde fått øynene sine sprengt opp om dette ble normen. Sprekker kondomen, så regner jeg med at jenta blir med og kjøper en angrepille dagen derpå. Det blir på en måte litt merkelig om man står der klar med pilla rett etter gjennomført samleie.

Angrepiller er høydose hormoner.

Hormoner er godt fettløselige. De svømmer jo igjennom celleveggen til reseptoren sin.

Hørt om folk som blander angrepille i frokosten og lager frokost til dama regelmessig etter ONS. De er nok safe...

Er samfunnet umoralsk mot menn, så skjønner jeg at enkelte tar sine forholdsregler.

Anonymous poster hash: da690...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke tacky. Men det handler jo om at mannen også skal ta sin del av ansvaret dersom han ikke ønsker å bli far. Det er nok dessverre ganske sjeldent og rimelig kleint om et par som har hatt ONS liksom skulle ta bussen sammen inn på apoteket neste dag (hvilket apotek er egentlig oppe på en søndag???), kjøpe angrepille sammen også forsvinne ut av hverandres liv.

Anonymous poster hash: 9d517...a2d

Mannen tar ansvar idet han spør om prevensjon. Gjør han verken det eller bruker kondom, så har jeg ingen medlidenhet ovenfor fyren om han gjør jenta gravid.

Om det er kleint så får det bare være. Litt kleint takler man mot det å bli far eller mor når man ikke ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Jeg kan jo ikke svare for hvordan andre folk bruker kondom, men man gikk glipp av noe under seksualundervisningen hvis dette er måten folk bruker kondomer på. ^^

Brukerfeil er en grunn til at statestikken er slik den er ja. Det er det prevensjonsmiddelet som er lettest å kløne med.

Det stemmer. Det er hårreisende at man skal kunne få master's degree gratis av staten kun pga man får et barn.

Gjelder det hvis mottakeren av OS er en mann også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjelder det hvis mottakeren av OS er en mann også?

Selvfølgelig. Ingen skal kunne få sin master's degree gratis kun pga barn.

Hvis ikke 10 år er nok, hva er nok da? 20 år? 30 år? Man skal få utdannelsen sin gratis, huset og bilen følger selvfølgelig også med? Poenget er jo at man skal ut i arbeid igjen, og ingen normale mennesker trenger mer enn 1 år på det. Da kan ungen inn i barnehagen, og man kan dra ut for å finne seg en jobb. Har du ikke utdannelse, så jobb på bakken noen år og spar opp nok penger til å ta utdannelsen din seinere, slik resten av oss har gjort det. Dette er noe som kanskje burde vært tenkt på før man hadde sex og valgte barnet hvis dette er et problem.

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tar ansvar idet han spør om prevensjon. Gjør han verken det eller bruker kondom, så har jeg ingen medlidenhet ovenfor fyren om han gjør jenta gravid.

Om det er kleint så får det bare være. Litt kleint takler man mot det å bli far eller mor når man ikke ønsker det.

Da er det vel ikke mer kleint enn om mannen drar frem en angrepille fra lommeboka dersom uhellet er ute og kondomet sprekker? Det er også å ta ansvar, og da er man MYE tryggere enn om jenta må ta alt ansvaret alene. Ikke alle kan stikke fra jobb sånn midt på mandagen for å kjøpe angrepille, og da er det nesten for sent også (dersom man har ONS natt til søndag). I stedet for å legge mest mulig ansvar over på damene så er jo dette noe som en mann kan bidra med selv.

Anonymous poster hash: 9d517...a2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Ingen skal kunne få sin master's degree gratis kun pga barn.

Hvis ikke 10 år er nok, hva er nok da? 20 år? 30 år? Man skal få utdannelsen sin gratis, huset og bilen følger selvfølgelig også med? Poenget er jo at man skal ut i arbeid igjen, og ingen normale mennesker trenger mer enn 1 år på det. Da kan ungen inn i barnehagen, og man kan dra ut for å finne seg en jobb. Har du ikke utdannelse, så jobb på bakken noen år og spar opp nok penger til å ta utdannelsen din seinere, slik resten av oss har gjort det. Dette er noe som kanskje burde vært tenkt på før man hadde sex og valgte barnet hvis dette er et problem.

Men det blir jo hull i hodet av deg det her siden du mener menn skal få slippe alle rettigheter og ansvar for unger de ikke vil ha. Da er det jo greit at mødrene får pengene et steds fra da. ;)

Og OS kom igang i sin tid pga alternativet var mye verre.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det blir jo hull i hodet av deg det her siden du mener menn skal få slippe alle rettigheter og ansvar for unger de ikke vil ha. Da er det jo greit at mødrene får pengene et steds fra da. ;)

Og OS kom igang i sin tid pga alternativet var mye verre.

Hva er det du vil frem til? Mødre får penger selv om OS kun blir 1 år? Og om de må så kan de søke om ytterligere støtte gjennom sosialordningen for å få hjelp i ettertid. Problemet er jo at det har vært for mye penger. Jeg syns det er galt at småjenter som er verpesjuke faktisk ser på dette som veien å gå for å få blant annet skole dekket sammen med det barnet de ønsker å få.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det vel ikke mer kleint enn om mannen drar frem en angrepille fra lommeboka dersom uhellet er ute og kondomet sprekker? Det er også å ta ansvar, og da er man MYE tryggere enn om jenta må ta alt ansvaret alene. Ikke alle kan stikke fra jobb sånn midt på mandagen for å kjøpe angrepille, og da er det nesten for sent også (dersom man har ONS natt til søndag). I stedet for å legge mest mulig ansvar over på damene så er jo dette noe som en mann kan bidra med selv.

Anonymous poster hash: 9d517...a2d

Det gir nok mening om man til stadighet er på byen for å få seg noe fra tilfeldige jenter hver helg. Jeg har aldri levd den livsstilen og har klart meg med faste sexpartnere, så det er nok derfor jeg hadde syntes at det ville vært "scetchy" og "kleint". Men jeg er jo enig i det du sier. De som kjører på med slikt, burde ta den ekstra lille sikkerheten og kjøpe pilla selv for når uhellet er ute.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du vil frem til? Mødre får penger selv om OS kun blir 1 år? Og om de må så kan de søke om ytterligere støtte gjennom sosialordningen for å få hjelp i ettertid. Problemet er jo at det har vært for mye penger. Jeg syns det er galt at småjenter som er verpesjuke faktisk ser på dette som veien å gå for å få blant annet skole dekket sammen med det barnet de ønsker å få.

Så det er helt greit å belaste det kommunale sosialtjenesten, men ikke greit at vi har OS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er helt greit å belaste det kommunale sosialtjenesten, men ikke greit at vi har OS?

Klarer de ikke å få jobb som vanlige folk, så hadde de uansett havnet der. Så jeg ser ikke problemet. Og atter engang. Jeg har aldri sagt at jeg har et problem med selve OS. Dette har jeg sagt et par ganger nå. Prøv å les det du svarer til, så slipper jeg å måtte gjenta meg så mye med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klarer de ikke å få jobb som vanlige folk, så hadde de uansett havnet der. Så jeg ser ikke problemet. Og atter engang. Jeg har aldri sagt at jeg har et problem med selve OS. Dette har jeg sagt et par ganger nå. Prøv å les det du svarer til, så slipper jeg å måtte gjenta meg så mye med deg.

De hadde ikke havnet der siden OS er en statlig utbetaling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde ikke havnet der siden OS er en statlig utbetaling.

Hvor havner folk som ikke klarer å få seg jobb?

Alt fra NAV er statlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor havner folk som ikke klarer å få seg jobb?

Alt fra NAV er statlig.

Nei, stønadene fra sosialen dvs husleie og livsoppphold går over det kommunale budsjettet. AAP/Individstønad/arbeidsledighetstrygd er statlig.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, stønadene fra sosialen dvs husleie og livsoppphold går over det kommunale budsjettet. AAP/Individstønad/arbeidsledighetstrygd er statlig.

Ja, du har sikkert mye mer erfaring her enn jeg. Det er uansett likegyldig om det er fra det kommunale budsjettet eller staten i seg selv. Man får vell hjelp fra begge satser om man både sliter med livssituasjonen, samt ikke klarer å komme seg ut i jobb. Uansett er det bedre at vedkommende kommer seg inn i systemet så fort som mulig, fremfor å surfe på OS i så lenge som 10 år.

Endret av Timza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har sikkert mye mer erfaring her enn jeg. Det er uansett likegyldig om det er fra det kommunale budsjettet eller staten i seg selv. Man får vell hjelp fra begge satser om man både sliter med livssituasjonen, samt ikke klarer å komme seg ut i jobb. Uansett er det bedre at vedkommende kommer seg inn i systemet så fort som mulig, fremfor å surfe på OS i så lenge som 10 år.

Nei, det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke.

Grunnet?

Og hvorfor cherrypicker du igjen? Kan du ikke gjøre som normale folk og svare på hovedpoenget her? Hvorfor tror DU at OS er blitt redusert fra 10 til 3 år, og nå 1 år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnet?

Og hvorfor cherrypicker du igjen? Kan du ikke gjøre som normale folk og svare på hovedpoenget her? Hvorfor tror DU at OS er blitt redusert fra 10 til 3 år, og nå 1 år?

Blir ikke så stor belastning på det kommunale budsjettet hvis aleneforsørgere so er arbeidsledig får statlige stønader enn kommunalt livsopphold. Og det skal du da klare å tenke ut selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...