Gå til innhold

Vogntips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal kjøpe ny vogn til snuppa på ett år. Har en Simo Duo fra før som blir barnehagevogn etterhvert. Erfaringsmessig blir jo ikke vogna brukt like mye etter barnehagestart, men det de veldig greit å ha ei. Det er ikke aktuelt å ta den fram og tilbake fra barnehagen. Dessuten har vi lyst på ei litt lettere. Gjerne en trehjuling så lenge den er stabil. Det er heller ikke så viktig at sittedelen er vendt mot den som triller.

Jeg har sett på Bumbleride Indie, BabyJogger City Elite og Mountain Buggy. Jeg tror kanskje Bumbleride Indie er mest aktuell av disse. Men - er det noen som har noen andre supre tips?

Anonymous poster hash: 5b7e7...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker Mountain Buggyen vår og ville ikke byttet den bort for alle vognene i verden. :ler:

Prøvetrill en i butikken om du ikke har gjort det, for å se selv.



Anonymous poster hash: cf9d9...e4b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Mountain Buggyen vår og ville ikke byttet den bort for alle vognene i verden. :ler:

Prøvetrill en i butikken om du ikke har gjort det, for å se selv.

Anonymous poster hash: cf9d9...e4b

Ja, den er god å trille. Men det jeg ikke likte var at fotbrettet ikke kan reguleres. Hvordan er det for sovekomforten når barnet blir eldre?

Anonymous poster hash: 5b7e7...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyjogger City Mini har vi som trille, og den er super. Mange gode løsninger og enkel å slå sammen. Elite har de samme tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyjogger City Mini har vi som trille, og den er super. Mange gode løsninger og enkel å slå sammen. Elite har de samme tingene.

Hva er de gode løsningene da? City Mini er uaktuell pga. hjulene, men om den ellers er lik Elite så har du kanskje gode tips?

Anonymous poster hash: 5b7e7...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bumbleride Indie og er veldig, veldig fornøyde med den. Vi måtte også ha justerbart fotbrett, ellers hadde jeg valgt City Mini GT - den har større hjul enn den vanlige City Mini. City Elite synes jeg ikke er så fin. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

City mini gt har jo sånne pigger på hjulene, og ett hjul foran, i motsetning til city mini som har to hjul foran og mindre hjul. Men begge er helt gode vogner! City mini er nok mer byvogn.

Skal du trille i skogen, tror jeg heller ikke city mini gt duger? Da må man ha elite.

Jeg har emmaljungavogn, svær og klumpete, skal ha en ny en, og går da for city mini siden vi omtrent utelukkende skal trille på asfalt, og så er den jo billigst av de tre ;)

Anonymous poster hash: 41eb1...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde MB sist og jeg skal kjøpe ny til nestemann. For oss var dette den perfekte turvognen. Stabil og god og trille, full liggestilling og vårt lange barn hadde god plass. Stor og regulerbar kalesje og gode seler. Skal ha MB igjen til neste mann, som turvogn :)

Anonymous poster hash: 39c58...cb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumbleride Indie slår Mountain Buggy ned i støvlene. Jeg har hatt begge og de som sier noe annet har ikke prøvd Bumbleride'n. Den er fantastisk på alt, tar liten plass og gode hjul, god trillekomfort og god plass til barnet.

Anonymous poster hash: 8d4ab...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange flotte svar!

Om det er noen som har tips om andre vognmerker, hyl ut ;)

Anonymous poster hash: 5b7e7...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn jeg kjenner har sovet helt fint uten regulerbart fotbrett, det er bare vi voksne som gjør det til et problem. Jeg har City Mini GT som eneste vogn hjemme, i barnehagen hadde vi stående en gammel Brio til soving. Jeg elsker vogna mi, hadde først Bumbleride Indie, som jeg også var fornøyd med, men City Mini GT har så mange geniale egenskaper at jeg ikke kan få rost vogna nok. Og jo, den fungerer helt fint på skogsveier, faktisk også stier. Der har den en fordel at den er smal.



Anonymous poster hash: a0085...926
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn jeg kjenner har sovet helt fint uten regulerbart fotbrett, det er bare vi voksne som gjør det til et problem. Jeg har City Mini GT som eneste vogn hjemme, i barnehagen hadde vi stående en gammel Brio til soving. Jeg elsker vogna mi, hadde først Bumbleride Indie, som jeg også var fornøyd med, men City Mini GT har så mange geniale egenskaper at jeg ikke kan få rost vogna nok. Og jo, den fungerer helt fint på skogsveier, faktisk også stier. Der har den en fordel at den er smal.

Anonymous poster hash: a0085...926

Vår eldste måtte ha rette ben og full liggestilling. Så de barna finnes ;)

Hva er de geniale egenskapene som gjør den bedre enn Bumbleride?

Anonymous poster hash: 5b7e7...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...