Gå til innhold

Elastiske sjal


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi venter vår første i sommer, og er litt grønne på alt dette med utstyr. Nå har vi kikka litt på bæresjal, men blir ikke helt kloke på det. Dere som har litt erfaring: er det stor forskjell på de ulike merkene/modellene med elastiske sjal? Og har dere ventuelt noe konkret å anbefale? :)



Anonymous poster hash: 811dd...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å vente til du kan prøve med den aktuelle babyen i butikk.

Her vil ikke babyen i noen sjal overhodet, mens andre trenger et som passer deres type høyde osv.

Her selger jeg det nok på Finn, brukt kanskje 5 ganger i 20 min eller noe ;)

Anonymous poster hash: 44b7a...9e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare et langt stykke elastisk stoff, så veldig stor forskjell mellom merkene kan det ikke være. Vi har moby wrap, som kanskje er det mest kjente. Kan anbefale det i alle fall! Bruke det fra dag én :)

Vi kjøpte det rimelig på Finn, og måtte etterhvert skaffe et ekstra slik at vi alltid hadde sjal selv når det ene var på vask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Moby Wrap er vel det enkleste og mest "vanlige" nybegynnersjalet. Kjøpt et brukt til 200 kr og prøvd dere fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte tricot slen elastisk sjal fra Barnas hus sist. Fungerte helt fint, skal bruke det denne gangen også. Har ikke prøvd andre merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Mai-baby forrige gang, og da ble jeg anbefalt Sino av damen jeg pratet med på Bæreglede. Det ble overraskende svalt, selv om det på de varmeste dagene ble klamt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse forskjellige tips! Ser ut som om det ikke er noe "fasitsvar" ihvertfall. Det å ta med ungen i butikk var også et godt tips! Vi vil nok ha noe helt til å begynne med og, men det er jo fint mulig å kjøpe noe billig brukt. :)



Anonymous poster hash: 811dd...f4f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte Sleepy wrap, som sikkert er ganske likt Moby wrap. Det er vel relativt tykt, og hadde kanskje gått for bambus om jeg hadde sommerbaby. Brukte det vinter og vår sist, og var ikke for varmt da. Var vi inne, kledde jeg bare av baby og hadde mindre klær selv. Men de tykke er kanskje stødigere enn de tynne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk baby i mai i fjor, og hadde Aldoria bambussjal som jeg brukte de første mnd.Svalt og mykt og nydelig. :)

Men gikk over til Mei Tai da hun var 2-3 mnd, og den brukes enda, nesten daglig, så jeg er glad jeg kjøpte brukt og sparte de pengene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en sommerbaby ville jeg gått for noe svalt, som Sino, Aldoria eller Binana (usikker på om noen norske forhandlere fører sistnevnte nå, men kan sikkert finnes brukt). Evt halvelastiske Bali Baby Stretch. Vi hadde TricotSlen til første, som er vinterbaby, og Aldoria til andre, som straks har bursdag. Førstnevnte hadde blitt for varmt å bruke til maibabyen, både for henne og meg. Ellers slår jeg et slag for silkeslynge, deilig i sommervarmen, og strålende til små babyer. Meitai med sjalstropper i f.eks. lin er heller ikke så dumt til sommerbæring av små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...