Gå til innhold

Redd for piercing-arret!


Arianna

Anbefalte innlegg

For noen år siden tok jeg piercing i navlen. Den grodde ut etter et lite år, og jeg har nå et ganske stort arr.

Nå som jeg er gravid merker jeg jo at arret strekker seg veldig, og begynner å bli en smuule bekymret. Har jo hørt før at det kan sprekke, men er det en realitet i det??

Kjenner jeg blir litt nervøs av det her.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest roseduft

Det sprakk ikke hos meg, så du får krysse fingrene og håpe på det beste ;)

Vær flink å smør huden med fet krem. Noen mener det ikke har noe å si, men jeg smørte magen hver morgen og kveld med en fet krem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å smøre en del, ja! Har den kremen som Fotballfrue anbefalte. Husker ikke i hodet hva den heter. Så får man vel bare håpe på det beste, da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arret sprakk hos meg tross smøring, men det synes ikke veldig godt i etterkant av graviditeten :). Jeg oppdaget ikke at det hadde sprukket før etter fødsel. Jeg har brukt sunblock på det ved soling i etterkant for å dempe det. Arrvev har lite/ingen pigmenter og kan bli veldig hvitt/synlig om det utsettes for sol uten høy faktor. Jeg fikk ikke noe andre strekkmerker. Brukte kremen "helt fett" fra kremefresh. Likte den godt. Bruker den også i dette svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har et strekkmerke etter graviditet og det sprang ut av piercing-arret.

Samme her.

Anonymous poster hash: ad9dd...3fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men gjør det vondt? Om det sprekker, mener jeg? Det er vel det jeg egentlig er mest redd for. Ser jo for meg at hele greia revner, liksom... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med sprekker? Det sprekker ikke åpent i et sår liksom, du får bare strekkmerke, gjør ikke vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med sprekker? Det sprekker ikke åpent i et sår liksom, du får bare strekkmerke, gjør ikke vondt.

Åh, okey! Jeg har nemlig hørt at det bokstavlig talt sprekker om du skjønner. Strekkmerker får man jo om man får det, tenker jeg, så det er jeg ikke redd for. Men at arret revner liksom, DET er jeg redd for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt har ikke sprukket på noen måte iallefall. (Heldigvis). Hverken faktisk blitt et sår, ei heller strekkmerke, så det kommer vel an på huden på magen. Jeg smører meg med fet krem når jeg husker det, men den har. Vel ikke annen effekt enn at jeg ikke blir tørr på magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde et større arr i navlen også (pga betennelse), og det var det første som fikk strekkmerke. Det ble bare litt rødt og tynn hud. Nå er huden strukket en del der arret var, og huden er blitt noe tynn, så "henger" litt. Er derimot bare 1cm, og rett over navlen, så viser ikke så godt. Bryr meg også lite. Verre er det med de dype strekkmerkene jeg fikk på innsiden av lårene (Nice!! :sjokkert: ) Heldigvis så har de bleknet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lypcha

Mitt sprakk ikke, men fy faen så stygt det er. Fikk strekknerke oppå arret og nå som magen har strukket seg tilbake pluss litt ekstra ned i vekt så er det bsre helt jævlig. En slags liten løs hudklump som ser ut som en rosin :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurte meg ikke og det gikk bra, arret ser ut som før jeg ble gravid. Viste ikke at det kan sprekke.

Anonymous poster hash: 6df9f...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smurte meg ikke og det gikk bra, arret ser ut som før jeg ble gravid. Viste ikke at det kan sprekke.

Anonymous poster hash: 6df9f...faa

og ingen strekkmerker på magen min.

Anonymous poster hash: 6df9f...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...