Gå til innhold

Når vi har en bitteliten bil, finnes det noen bra barnevogner som får plass?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da skal plutselig to bli til tre og det var ikke helt planlagt, men veldig hyggelig :)

Problemet er at vi har leaset en liten bil (BMW en serie) og vi har en 4 års kontrakt som det er dyrt å bryte.

Finnes det noen små vogner som får plass i så små biler, og som fremdeles er bra vogner?



Anonymous poster hash: 5e12e...3c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde få plass til en trehjuling der, som f.eks TFK Joggster Twist eller liknende. Eller evt. en Bugaboo. Det beste er egentlig å ta med bilen til en butikk som selger barnevogner og å prøve vogna i bagasjerommet. Da ser du raskt om du får plass eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bugaboo donkey, den blir kjempenett, og hvis jeg ikke tar feil er vel cameleon eller buffalo enda mer plassbesparende?

Tfk er også god i bil, men dypbagen tar større plass enn bugaboo sin, som kan slåes flat. Kanskje multi x bagen til tfk er bedre slik sett? (Ville vurdert den uansett, siden du da kan ha barnet mot deg kenger)

Vi festet bagen til tfk med bilbelte inne i bilen ved behov. Og krysset fingrene for at ingen trodde vi hadde ungen oppi der!:ler:

Vi har stor bil, men også stor bikkje, så vi har også vært veldig opptatt av plassen vognen tar...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at ihvertfall sportsdelen til Babyjogger City Elite blir bittebitte liten, mye mindre enn Bugaboo Cameleon. Jeg vet ikke med bagen da, regner med at den ikke kan legges flat slik som Cameleon sin kan. Bumbleride Indie er også lik City Elite, bare enda litt mindre og enda litt lettere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen tusen takk for svar! Nå ble jeg glad :laugh: jeg trodde nesten vi måtte betale oss ut av bilavtalen, men det her hørtes jo bra ut!

TS



Anonymous poster hash: 5e12e...3c5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Vi har en gammel Opel Astra Sedan og får fint plass til TFK Joggster Twisten vår med Multi-X baggen baki :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en liten polo i starten og vi hadde Stokke Xplory. MB fikk derimot ikke plass der. Ellers er cameleon ganske liten.

Anonymous poster hash: cb08e...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen vogner slår Bumbleride Indie på totalen. Hatt TFK, City elite og Bugaboo, ingen av de blir så liten og er så god på alle områder. Den har store hjul, god demping, stor liggeflate og hardbagen kan også flatpakkes. Jeg får denne inn i bagasjerommet på et nøtteskall av en EL-bil.

Anonymous poster hash: 83ef9...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal plutselig to bli til tre og det var ikke helt planlagt, men veldig hyggelig :)

Problemet er at vi har leaset en liten bil (BMW en serie) og vi har en 4 års kontrakt som det er dyrt å bryte.

Finnes det noen små vogner som får plass i så små biler, og som fremdeles er bra vogner?

Anonymous poster hash: 5e12e...3c5

Ikke lease en skoeske når du har barn. Kjøp en skikkelig bil der du får plass.

Anonymous poster hash: 8c2fe...537

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lease en skoeske når du har barn. Kjøp en skikkelig bil der du får plass.

Anonymous poster hash: 8c2fe...537

Hvis du hadde lest, ville du fått med deg at ts allerede hadde leaset bilen før den uplanlagte graviditeten var et faktum.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi hadde en 1-serie da eldste ble født, og endte med Bugaboo Cameleon (dette var for 5 år siden, og den gangen var det den minste vi fant, som også var lett). Det største problemet viste seg dog å være å finne bakovervendte seter etter nyfødtstolen som funket i bilen, pga trangt og veldig skrått baksete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en 1-serie da eldste ble født, og endte med Bugaboo Cameleon (dette var for 5 år siden, og den gangen var det den minste vi fant, som også var lett). Det største problemet viste seg dog å være å finne bakovervendte seter etter nyfødtstolen som funket i bilen, pga trangt og veldig skrått baksete.

ok interessant... kom dere til noen løsning og har lyst å anbefale meg et barnesete også i slengen???

Anonymous poster hash: 5e12e...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi riktignok en stasjonsvogn, men baksetet vårt er allikevel minuskult. Det eneste setet vi kunne bruke med min under gjennomsnittet høye mann bak rattet er Cybex Sirona. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ok interessant... kom dere til noen løsning og har lyst å anbefale meg et barnesete også i slengen???

Anonymous poster hash: 5e12e...3c5

Vi endte med et sete som egentlig var for stort til den bilen, da vi plutselig måtte handle sete og utvalget var litt begrenset, i tillegg til at vi prioriterte å kjøpe et sete hun satt godt i (skulle på langtur). Passasjersetet foran var i praksis ubrukelig så lenge vi hadde setet stående bak, så jeg satt baki med henne. For vår del var det ikke noe alternativ å kjøpe fremovervendt sete, hun satt bakovervendt til det ikke gikk lenger pga lengde ifht sete.

Vi byttet bil da eldste var rundt året, men ikke bare pga det med setet, vi ønsket oss generelt bedre plass i bilen. Det skal nevnes at de vi i sin tid kjøpte 1-serien av, solgte den fordi de synes den ble for trang da de fikk barn nummer to. Så det er nok ulike vurderinger og prioriteringer ute og går. Vi er begge høye, og det hadde nok også litt å si. Jeg satt ikke utpreget godt i baksetet i 1-serien med mine 180 cm, selv om det gikk.

Uansett - det har kommet mange nye bakovervendte seter på markedet siden høsten 2009, så det kan godt være at det finnes noe brukbart nå. :) Hvis dere lurer, kan dere jo ta med bilen til en utstyrsbutikk og prøve litt forskjellig i den, for å få en følelse med det. Et babysete er det uansett plass til, så dette vil evt bli et problem etter noen måneder. Våre unger er lange og har vokst ut av babysetene nokså tidlig, så vi har nok byttet til sete nummer to litt tidligere enn mange gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...