Gå til innhold

Reise på tur i 4-5 dager og ha barnet hos barnevakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

. Mine barn var også med besteforeldre på hytta i oppveksten, men ikke når jeg og faren deres hadde ferie. Håper og tror at mor og far hadde sagt nei, hvis jeg hadde spurt om barnepass i vår ferie for at vi skulle reise på aleneferier uten barna. Anonymous poster hash: b7be3...b13

Jeg har vokst opp med en mor som deg. Som ikke ville være borte fra oss i ferier da hun var overbevist om at barna behøvde mest mulig tid med foreldre når det først var ferietid.

To av mine beste minner fra barndommen var de to gangene mine foreldre dro på en langweekend uten oss. Vi storkoste oss og ble bortskjemt av besteforeldre, og de kom tilbake med mengder kjærlighet og spennende gaver. Mine foreldre var oppofrende og kjærlige, jeg manglet aldri noe, men det er lett å føle seg litt kvelt av at de vil være med deg hver eneste ferie.

Et voksent par behøver kjærestetid alene for å slippe å bli familien.as.

Anonymous poster hash: 02692...367

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Så lenge barnet er vandt med besteforeldre og trygg der og vandt med overnatting så synes jeg at en mini uke eller lang helg som kjærestetur er helt greit.

Kos dere på tur.

PS.: folk er forskjellige og prioriterer forskjellig.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar på parferie en gang hver høst, en langhelg til en storby mens jenta vår har besteforeldrene boende hos seg hjemme.. Det redder forholdet vårt! Da datteren vår var 1,5 år gikk det helt fint - men da hun var 2,5 år derimot ble vi "straffet" da vi kom hjem med ekstra utagering og trass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge barnet er trygg på barnevaktene og har overnattet borte noen ganger før, vil jeg tro dette går helt fint med et såpass stort barn :) Men jeg tror jeg ikke hadde reist alt for langt bort, sånn i tilfelle et eller annet skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har da ingenting med tillit til ens egne foreldre å gjøre. Det har med at barn i dag ønsker mer kontakt med sine egne FORELDRE, altså med mor og far.

Joda, jeg jobber full tid. Ikke for å få mer gods og gull, men for å sikre meg en god og trygg pensjonsalder. Ingen vet hvor lenge man lever og ingen vet hvor lenge ektefellen lever. Selv om jeg feirer sølvbryllup i år og har verdens beste ekteskap så er det ingen som vet hvor lenge vi får ha hverandre.

Mine barn var også med besteforeldre på hytta i oppveksten, men ikke når jeg og faren deres hadde ferie. Håper og tror at mor og far hadde sagt nei, hvis jeg hadde spurt om barnepass i vår ferie for at vi skulle reise på aleneferier uten barna.

Anonymous poster hash: b7be3...b13

Ja, vi er alle forskjellige! Jeg lar pensjon være pensjon for å være hjemme med barna mine mest mulig (derfor jobber jeg kun 60% stilling).

Syntes du har en veldig dømmende holdning til andre når du selv prioriterer som du gjør.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være en god forelder innebærer også å gjøre barnet sitt trygg og uavhengig, og skape selvstendige individer. Å la en 1,5-åring ligge over hos besteforeldrene og vise barnet at det faktisk går helt fint en en veldig god start på dette!

http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Fritid-og-reise/Vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/

En helg borte fra 1,5åringen holder, ifølge de som faktisk har peiling, ikke bare driver og synser. Tror nok barna greier å bli selvstendige individer helt fint om de ikke blir reist i fra som små....

Anonymous poster hash: 177ab...8ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Fritid-og-reise/Vent-med-a-reise-fra-barnet-ditt/

En helg borte fra 1,5åringen holder, ifølge de som faktisk har peiling, ikke bare driver og synser. Tror nok barna greier å bli selvstendige individer helt fint om de ikke blir reist i fra som små....

Anonymous poster hash: 177ab...8ef

Dette er vel den barnepsykologen som er mest ekstrem når det gjelder dette. Ser ikke på noe av det hun kommer med som noe "sikker kilde".

http://www.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/--Rad-om-at-foreldre-ikke-kan-reise-fra-spedbarn_-er-bare-tov-7464487.html#.U1glASj4WJs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dro vekk en langhelg da datteren min var 9 måneder for å være forlover i bryllupet til bestevenninnen min, datteren min var da hos besteforeldre, og det gikk helt fint. Folk har forskjellige meninger, men jeg syns ikke at å reise bort en sjelden gang for å pleie forholdet er feil. Datteren min er nå 5, snart 6 år, og jeg har vært på en tur i året fra hun var 2,5 år, mens hun har vært hos besteforeldre. Hun har et supert forhold til dem, og elsker å være der. Om andre syns det er feil, og at jeg er en dårlig foreldre pga det, så de om det, så lenge jeg vet at barnet mitt har det bra og trives.

Så mitt råd til TS er å reise på tur så lenge hun vet at barnet har det fint og trygt hos besteforeldre, og deretter kose seg masse på ferie med kjæresten! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...