Gå til innhold

Hørtes Tristan Helge helt idiotisk ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stakkars barn, kommer til å bli kalt "Triste Helge" på skolen... :sjokkert:

Høres absolutt ikke bra ut, tenk på bæreren av navnet :overrasket:



Anonymous poster hash: 87ccc...a4e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, dere er ihvertfall ærlige. But I like honest people og Tristan Helge er lagt på hylla. Så chill, gutten får ikke det navnet ;P

Så da er det litt mer William og Mikael igjen da. Men jo mer jeg smaker på Helge alene jo finere hørtes dt ut... men er fortsatt ikke heeelt keen på det navnet. Selv om det er en fantastisk person som bærer det. Hmm.. har fortsatt noen mnd igjen å tenke på navn da!



Anonymous poster hash: d399a...6ee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Helge hadde vært et utrolig kult navn til en liten gutt. Smak på det en stund til! Syns ordlyden er fin, og det er i en navnekategori som blir stadig mer trendy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ingen av navnene klinger så fint jeg? Tenker bare helg og elg. Men kudos for at du unngår lucas, leo, leander-trenden, og tenker annerledes

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bitch Pudding

Du har jo ikke særlig god smak. Jeg skjønner at Tristan-Helga og Leandro Helge passer godt til "LOVE" bokstavene på stuebordet nedi Askim, men bare hør på oss litt mer oppegående og kall ham Helge du. Det er et fint navn.Leandro MAximialliam Noah Alejandro den 5 av Trøgstad er ikke så veldig poppis lenger. Snart bare rosabloggere fra Jessheim og de med IQ under 90 som kaller ungene sine det nå til dags.

Du heter sikkert Willy Rolf Bobby...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bitch Pudding

Mikael Helge er finest.

Ettersom samboeren din har det som mellomnavn, blir det soleklar favoritt.

Ja og så kan man lage anagram og få:

'Hell! I'm a geek.'
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må man oppkalle barn etter noen, for å kunne hedre de? Kan man ikke hedre folk på andre måter?

F.eks ved å holde liv i minnet om de, fortelle om de, ha fremme bilder av de.

Hvorfor må man blande inn navnet hans til en ny person?

Blir litt som at: denne strikkejakken gikk alltid Olduf med, så du skal hete både Olduf og gå med denne strikkejakken for å "hedre" han... hallo.

La nå den stakkars gutten få hete noe som passer i 2014, og ikke minst få sin egen identitet.

Olduf var snekker, så det skal du bli og...

Uff, jeg merker jeg nok er litt forbi dette med navne-oppkalling etter at faktisk hele 7 personer i slekta mi heter "Olav" etter en eller annen lengre uti slekta, og flere har begynt å bytte navn fordi de vil hete noe annet :P

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke brukt Helge hvis jeg faktisk ikke likte det (noe jeg heller ikke gjør). Kalle opp noen er vel og bra, men jeg ville bare kalt opp hvis jeg liker navnet.



Anonymous poster hash: 5df53...220
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal kalle opp etter barnet morfar og farfar... Ved å velge navn på samme forbokstaver som de har. Det blir ingen oppkalling i så måte, men en liten heder til dem.



Anonymous poster hash: df2fa...4ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt, setter pris på svarene deres! :) Jo mer jeg smaker på Helge jo finere blir det. Mulig jeg slår til og kaller han Helge... Men samtidig tenker jeg også mye på hvordan Helge passer inn i vår tid og i hans fremtid. Vil nødig at han skal komme hjem fra barnehagen, gråtende og si at alle mobber han fordi han heter oldisname. Og da virker det bare tryggest å velge William, Mikael, Noah og de "typiske" navnene. Nå er ikke William og Mikael de mest populære da, men likevel mange nok som blir døpt til det i dag :)

Det med å bare bruke forbokstaven var en god ide da. Får tenke litt mer jeg ;) Mulig jeg kommer med forslag ned her hvis jeg kommer på en ny favoritt!



Anonymous poster hash: d399a...6ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så hater jeg disse Leander, Theo, Emilian typ navene. Så det kommer jeg aldri til å vurdere ;)



Anonymous poster hash: d399a...6ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Coolaid

Haha, dere er ihvertfall ærlige. But I like honest people og Tristan Helge er lagt på hylla. Så chill, gutten får ikke det navnet ;P

Så da er det litt mer William og Mikael igjen da. Men jo mer jeg smaker på Helge alene jo finere hørtes dt ut... men er fortsatt ikke heeelt keen på det navnet. Selv om det er en fantastisk person som bærer det. Hmm.. har fortsatt noen mnd igjen å tenke på navn da!

Anonymous poster hash: d399a...6ee

Helge er et bra navn... Det enkle er ofte det beste. Og så er det ofte sånn at det tar litt tid å "leve" seg inn i navnet. Når man blir kjent med gutten så passer det veldig fint og han kunne ikke fått et annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var et forslag oppfor om Mads Helge eller Mats Helge. Det var den beste kombinasjonen jeg har lest i dennw tråden :) Lykke til med valget :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Som sagt, setter pris på svarene deres! :) Jo mer jeg smaker på Helge jo finere blir det. Mulig jeg slår til og kaller han Helge... Men samtidig tenker jeg også mye på hvordan Helge passer inn i vår tid og i hans fremtid. Vil nødig at han skal komme hjem fra barnehagen, gråtende og si at alle mobber han fordi han heter oldisname. Og da virker det bare tryggest å velge William, Mikael, Noah og de "typiske" navnene. Nå er ikke William og Mikael de mest populære da, men likevel mange nok som blir døpt til det i dag :)

Det med å bare bruke forbokstaven var en god ide da. Får tenke litt mer jeg ;) Mulig jeg kommer med forslag ned her hvis jeg kommer på en ny favoritt!

Anonymous poster hash: d399a...6ee

Haha, "oldisname"? For det første kan jeg fortelle deg at små unger ikke bryr seg om navn. Når de blir litt større - kanskje. Men med så mange rare navn unger får nå for tida, pluss utlendinger med "rare" navn osv så tror jeg det er null problem. Vil heller tro Tristan er mobbenavn da i så fall :P Men som sagt, neppe noen fare. Helge er dessuten en type navn jeg tipper blir mer brukt fremover. Man ser jo at sånn ultra-trendy folk kaller ikke ungene Leah og Lukas, men Grete og Konrad ;) Det begynner å bli "in" med "oldis-navn". Navnemote er som annen mote - blir det gammelt nok, blir det kult igjen.

Barna mine har også norrøne navn, som er vanligst blant eldre nå, har bare fått positive reaksjoner på det. Det er velkjente navn, samtidig som ikke annenhver unge heter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk unger som kalles Sigurd, Trygve, Per og Ola idag også. Så han vil ikke være eneste ungen med klassisk navn. Verre å være William F. fordi det er to til i gruppa som heter William.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd du ikke liker Jan Helge eller Jon Helge, begge de passer godt sammen og gir en god klang. Bare Helge syns jeg blir litt hardt. William Helge bryter, siden Helge er norrønt og William er britisk. Mikael Helge kan gå til nød, om du staver Mikael med k og ikke c.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...