Gå til innhold

Hørtes Tristan Helge helt idiotisk ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg liker navnet Tristan, men har såå lyst til å oppkalle sønnen min etter min far. Men ettersom jeg ikke er så fan av navnet Helge, vil jeg helst ha det som mellomnavn. Det må ikke nødvendigvis uttales i hverdagen, men bare at det er der i pass, bankkort, førerkort osv.

Såå.. hva slags fornavn kan gå fint til Helge?

Tor Helge, Jan Helge, Jon Helge, Tom Helge, Lars Helge osv er ikke noe jeg liker. Fornavnet skal være internasjonalt men samt. ikke hørtes helt merkelig ut med Helge som mellomnavn.

Guttenavnene jeg har på favorittlista mi er blant annet: Tristan, William, Noah, Mikael, Aron, Lucas, Alek/Alec... (Sistnevnte er jeg litt usikker på)

Av disse navnene syns jeg bare Tristan klinger best med Helge (Selv om jeg er veldig usikker på om det egentlig er fint sammen.)



Anonymous poster hash: d399a...6ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke de var fine sammen... Blir litt for stor forskjell, om du skjønner? Slik som Olaf Leander, der et navn høres eldgammelt ut, mens det andre er veldig "moderne".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke de var fine sammen... Blir litt for stor forskjell, om du skjønner? Slik som Olaf Leander, der et navn høres eldgammelt ut, mens det andre er veldig "moderne".

Enig. Blir for rart "/

Endret av Skyblue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg synes selv. Ble litt rart... men har så lyst til at ungen skal oppkalles etter en mann som jeg syns er helt fantastisk. Han er verdens beste pappa og vil så gjerne at sønnen min skal bære en del av navnet hans.

Finnes det kanskje en annen vri for Helge? Eller noen som har bedre forslag til hva som passer til Helge?



Anonymous poster hash: d399a...6ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tristan er i seg selv et lite pent navn. Kombinasjonen med Helge gjør ikke at navnet blir noe bedre...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det høres idiotisk ut.



Anonymous poster hash: 532a9...2dc
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke var at ja, det høres ikke så bra ut. Men etter å ha smakt litt på det... så funker det overraskende greit.



Anonymous poster hash: 46ca4...6b6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Synes kombinasjonen ikke er spesielt bra pga svært ulike navn. Men hvis det bare er det ene som skal brukes i hverdagen, er det vel egentlig ikke noe problem. Vet om mange som har to navn i en rar kombinasjon pga oppkalling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare bruke Helge da?

Anonymous poster hash: e5fdd...604

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tristan Helge? Haha, noe av det verste jeg har hørt på lenge! :hoho:



Anonymous poster hash: bb7f0...04a
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette MÅ være tull.

De navnene du nevner er ikke spesielt pene i seg selv, men William Helge kan til nød gå an, dog ikke om dere heter noe a la Myrullsbråten eller Gulbrandsen.

Anonymous poster hash: f1db7...23e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle navnene du nevnte passer Mikael Helge eller William Helge best. Dessverre er jeg ikke enig i Tristan Helge, høres litt sært ut.

Endret av Citron
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig at du vil oppkaller barnet ditt! Skjønner problemstillingen din godt.

For å vri på navnet så kan vi jo huske at Helge kommer fra det norrøne navnet Helgi. Og det blir straks litt bedre med Tristan Helgi? Eller?

Videre kan vi jo se på Heilagr som Helgi igjen kommer fra. Kanskje man kan droppe de to siste bokstavene så blir det Tristan Heila? Det er jo på sett og vis ennå oppkalling.

Helge kan også komme fra Tysk Heil, så der har du jo også et navn.

Tristan Heil.

Så har du jo alle de andre navnene du kan sette enten Helgi, Heilagr , Heila eller Heil bak. Lykke til ts :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke de var fine sammen... Blir litt for stor forskjell, om du skjønner? Slik som Olaf Leander, der et navn høres eldgammelt ut, mens det andre er veldig "moderne".

Begge de navnene er gamle.

Anonymous poster hash: 5df53...220

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for svar alle sammen. Mikael Helge hadde faktisk vært kult ettersom samboeren min heter Mikael til mellomnavn. William er min soleklar favoritt, så har tenkt litt på den kombinasjonen også.

Syns Heil ble helt fremmed for meg, men takk for dine forslag, MockingJay :)

Pappa er et fantastisk menneske og en jeg ser veldig opp til. Er veldig glad i han og ville vært så stolt om min sønn ble oppkalt etter han. Så om kombinasjon av navn muligens vil være litt merkelig, er det kanskje bedre sånn enn å droppe oppkallingen.. kjenner jeg blir litt skuffet da, om sønnen min ikke får Helge som mellomnavn bare fordi det ikke klinger helt med fornavnet "/ Skal jo uans ikke bruke det til hverdags.

Men er enig i at Tristan Helge hørtes litt merkelig ut.

Så nå er tanken mer innpå William og Mikael. Hvilket av disse navnene "passer" best med Helge?



Anonymous poster hash: d399a...6ee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Synes både Mikael og William passer bedre til Helge. Høres helt OK ut når han tross alt ikke skal bruke begge navnene til hverdags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan han ikke hete bare Helge?

Anonymous poster hash: e5fdd...604

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Helge er fint. Men synes ikke at Tristan er noe fint, ikke synes jeg noen av de andre navnene passer forran Helge heller.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...