Gå til innhold

Litt redd nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er et teit spørsmål, og vet jeg bare må vente så jeg kan ta en test, men saken er at jeg er så stressa at jeg ikke får sove. Hadde ubeskyttet sex med kjæresten min på fredag. Ubeskyttet vil si at jeg går på pillen, men jeg hadde ikke tatt pillen den dagen fordi jeg hadde glemt de hjemme, hvilket jeg ikke tenkte på på fredagen fordi jeg var ganske full og tenkte at beskyttelsen fra pillen enda er i kroppen frem til jeg kunne ta en pille igjen dagen etter. Men så så jeg i dag at jeg hadde eggløsning den dagen (jeg er veldig stabil i syklusen), og nå har jeg mensenvondt, småkvalm og ømme bryster.. Kan dette bare være eggløsningsmerter? Det er vel umulig å kjenne symptomer etter bare noen få dager?

Anonymous poster hash: 84796...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer! Du må si ifra om det blir gutt eller jente da :)

Med andre ord vet du ikke om man kan kjenne symptomer så tidlig, eller om pillebeskyttelsen er effektiv med bare en dag uten? Har lest at det er 20% sjanse å bli gravid før eggløsning, og med prevensjon i blodet må det vel være enda lavere? Føles ut som at jeg skal få mensen nå ihvertfall, ikke gøy dette her.

Anonymous poster hash: 84796...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, så nå at du var mann og med andre ord ikke har peiling..

Anonymous poster hash: 84796...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok bare menssmerter, men ta en test etterhvert.

Det er hele to uker til mensen, har aldri symptomer før ca 4 dager før, men håper noen her har erfart at eggløsning kan gi slike symptomer og :)

Anonymous poster hash: 84796...48a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mest sannsynlig er du ikke gravid, jeg glemte pillen ganske ofte for, og ble aldri gravid (inntil jeg sluttet helt med pillen selvfolgelig) men ta en test for a vaere 100% sikker:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mest sannsynlig er du ikke gravid, jeg glemte pillen ganske ofte for, og ble aldri gravid (inntil jeg sluttet helt med pillen selvfolgelig) men ta en test for a vaere 100% sikker:)

Godt å høre :) googlet å så at noen kan få smerter under eggløsning også, så da er det sikkert bare det. Kvalmen er vel tilfeldig den og, tror ikke jeg har hørt om noen som blir kvalm etter bare 3-4 dager.

Anonymous poster hash: 84796...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Dette er et teit spørsmål, og vet jeg bare må vente så jeg kan ta en test, men saken er at jeg er så stressa at jeg ikke får sove. Hadde ubeskyttet sex med kjæresten min på fredag. Ubeskyttet vil si at jeg går på pillen, men jeg hadde ikke tatt pillen den dagen fordi jeg hadde glemt de hjemme, hvilket jeg ikke tenkte på på fredagen fordi jeg var ganske full og tenkte at beskyttelsen fra pillen enda er i kroppen frem til jeg kunne ta en pille igjen dagen etter. Men så så jeg i dag at jeg hadde eggløsning den dagen (jeg er veldig stabil i syklusen), og nå har jeg mensenvondt, småkvalm og ømme bryster.. Kan dette bare være eggløsningsmerter? Det er vel umulig å kjenne symptomer etter bare noen få dager?

Anonymous poster hash: 84796...48a

når du går på pillen kan du ikke "se" utifra syklusen om du har eggløsning...
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du går på pillen kan du ikke "se" utifra syklusen om du har eggløsning...

Fortsatt våken jeg.. Hm, ok da har jeg misforstått, har en sånn app jeg brukte da jeg ikke gikk på pillene (har ikke gått så lenge på de) som viser sånne ting, og den stemte korrekt ihvertfall, men er vel anderledes nå da, og det er vel positivt for at det ikke er noe graviditet alikevel :) kjenner det plutselig stikker i sidene av magen og, så begynner å tro det er tarmene som er problemet og ikke mensensmerter, haha. Og godt er det;)

Anonymous poster hash: 84796...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Fortsatt våken jeg.. Hm, ok da har jeg misforstått, har en sånn app jeg brukte da jeg ikke gikk på pillene (har ikke gått så lenge på de) som viser sånne ting, og den stemte korrekt ihvertfall, men er vel anderledes nå da, og det er vel positivt for at det ikke er noe graviditet alikevel :) kjenner det plutselig stikker i sidene av magen og, så begynner å tro det er tarmene som er problemet og ikke mensensmerter, haha. Og godt er det;)

Anonymous poster hash: 84796...48a

Altså, det kan godt hende du har hatt eggløsning og ble gravid, men den appen din vet ingenting om det. Den er helt verdiløs når du går på piller, for på piller har man ikke eggløsning eller vanlig mens.

Sannsynligvis har det gått bra, men sikker kan du ikke være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hvilken pille du går på. Jeg bruker migrogynon og det er ikke noe problem om jeg glemmer pilla en dag eller to. Gikk forøvrig på minipille før, og der er det litt verre å glemme pilla.

Anonymous poster hash: b4533...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sånne apper regner ut fra når gjennomsnittskvinnen har eggløsning, men det er endel individuelle variasjoner på dette. Du kan ikke vite helt sikkert at du har eggløsning med mindre du tar en test.

- P-piller gjør normalt at du ikke går eggløsning. Om det å glemme dem én dag er nok til at du likevel får eggløsning annet jeg ikke. Jeg synes det er en litt merkelig holdning å bare gå ut fra at "stoffene fortsatt er nok i kroppen" når du tydeligvis ikke en gang helt vet hvordan alt dette fungerer. Det er helt greit å ikke være ekspert på slikt, men da bør man kanskje også innse at det er lurt å gå etter faktisk kunnskap, ikke ens egne ideer.

- du kan ikke merke symptomer så tidlig. Det tar normalt sånn ca en uke før et eventuelt befruktet egg fester seg.

- når man leter etter symptomer er det lett å finne dem. Husk at nå er nok du sånn ca hundre ganger mer obs på hva som skjer i kroppen din enn du normalt er, og da er det mange som legger merke til ting de aldri ville ha tenkt over en gang ellers. Helt normalt! De smertene du kjenner kan skyldes alt fra eggløsning til mensen til luft eller fordøyelse til noe helt annet.

- jeg tviler sterkt på at du er gravid, selv om det er teknisk mulig. Du kan teste fra dagen du venter mensen. Noen tester kan også brukes et par dager før, men da er ikke resultatet like sikkert.

Anonymous poster hash: 55668...360

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man har ikke eggløsning på p-piller, men glemmer man dem kan man få den.



Anonymous poster hash: 5e9f4...c5d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis har dette gått helt fint, og de symptomene du har er nok en blanding av psykisk og eggløsning.



Anonymous poster hash: 874c7...d51
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Sånne apper regner ut fra når gjennomsnittskvinnen har eggløsning, men det er endel individuelle variasjoner på dette. Du kan ikke vite helt sikkert at du har eggløsning med mindre du tar en test.

- P-piller gjør normalt at du ikke går eggløsning. Om det å glemme dem én dag er nok til at du likevel får eggløsning annet jeg ikke. Jeg synes det er en litt merkelig holdning å bare gå ut fra at "stoffene fortsatt er nok i kroppen" når du tydeligvis ikke en gang helt vet hvordan alt dette fungerer. Det er helt greit å ikke være ekspert på slikt, men da bør man kanskje også innse at det er lurt å gå etter faktisk kunnskap, ikke ens egne ideer.

- du kan ikke merke symptomer så tidlig. Det tar normalt sånn ca en uke før et eventuelt befruktet egg fester seg.

- når man leter etter symptomer er det lett å finne dem. Husk at nå er nok du sånn ca hundre ganger mer obs på hva som skjer i kroppen din enn du normalt er, og da er det mange som legger merke til ting de aldri ville ha tenkt over en gang ellers. Helt normalt! De smertene du kjenner kan skyldes alt fra eggløsning til mensen til luft eller fordøyelse til noe helt annet.

- jeg tviler sterkt på at du er gravid, selv om det er teknisk mulig. Du kan teste fra dagen du venter mensen. Noen tester kan også brukes et par dager før, men da er ikke resultatet like sikkert.

Anonymous poster hash: 55668...360

Takk for langt fint svar. Var litt slimaktig blodutflod på papiret etter toalettbesøk istad, får håpe det er mensen som er veldig på forskudd!

Anonymous poster hash: 84796...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenkte bare å oppdatere at jeg har fått en sexlyst jeg aldri har sett maken til og er konstant fuktig og hoven i underlivet, fått tydelige blodårer på brystene, vonde mensenmurringer og ble kvalm av lukten av vaskepulver og kaffe i dag, som jeg vanligvis elsker. Dette ser neimen ikke bra ut, ber om at jeg bare har noen kraftige hormoner i sving eller noe :(

Anonymous poster hash: 84796...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ingenting, er bare 10 dager siden vi hadde sex, har lest at det ikke er mulig omtrent å merke symtomer før ikm. Kan kreft gi samme symptomer som jeg skrev ovenfor, om det er kreft i forbindelse med hormoner?

Sikkert helt på jordet nå men er skummelt med alle kroppsforandringene når det ikke burde være grunn til det!

Anonymous poster hash: 84796...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å tenke det verste, og kom deg på en bensinstasjon og kjøp en test ASAP!



Anonymous poster hash: 41148...bea
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å oppdatere oss om hvordan det går!

Anonymous poster hash: d5b89...cf7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...