Gå til innhold

Hobbiten: Femhærerslaget


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Synes de godt kunne ha droppet Legolas og Tauriel. Er også veldig lite imponert over det som har utviklet seg mellom Tauriel og Kili, det førte til en vanvittig skuffende slutt for oss som har lest boken og håpte på en mer lignende avslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes de godt kunne ha droppet Legolas og Tauriel. Er også veldig lite imponert over det som har utviklet seg mellom Tauriel og Kili, det førte til en vanvittig skuffende slutt for oss som har lest boken og håpte på en mer lignende avslutning.

Veldig enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9045ca450ffc8dfedb9d77fbc25ae2b2.jpg

Jeg synes den siste Hobbitenfilmen var kurrant underholdning. Stor filmkunst er det ikke, men det er sånn passe svulstig og akkurat som forventet.



Anonymous poster hash: f9a93...0c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filmene kunne vrt dritkule hvis de hadde gjort noen endringer.

5. Glorfindel er episk og eier alle

Hadde vært strålende, Glorfindel passer bra inn i rekken av episke alver (type Fingolfin, Fëanor, Ecthelion etc)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes den var for lite Tolkien og altfor mye Hollywood, må egentlig si meg ganske enig med anmeldelsen i Dagbladet. Ringenes Herre likte jeg derimot veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte de to første filmene veldig godt, men dessverre synes jeg ikke den siste holdt mål. Den var svulstig nesten til det komiske noen ganger. (Mange ganger!)

De visuelle effektene likte jeg heller ikke så godt. Fikk litt åttitalls-følelse et par ganger, og kameraet dvelte som regel litt for lenge ved "følsomme" øyeblikk, spesielt knyttet til Thorin.

Så har jeg en issue med Gandalf, men den gjelder kanskje like mye Tolkien som Jackson? (I denne siste filmen var han mer en gammel mann med en stav enn en trollmann. Synes han er veldig gnien med kreftene sine.)

Anonymous poster hash: 43d6d...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har jeg en issue med Gandalf, men den gjelder kanskje like mye Tolkien som Jackson? (I denne siste filmen var han mer en gammel mann med en stav enn en trollmann. Synes han er veldig gnien med kreftene sine.)

Anonymous poster hash: 43d6d...7cc

Han har ikke lov å gripe inn hvis det ikke er høyst nødvendig. Det er Tolkien, ikke Jackson.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke Ringenes herre-filmene.

Jeg elsket den første Hobbiten. Likte ikke den andre noe særlig. Tror dere jeg vil like den tredje? Er det mye mørkt, dystert?



Anonymous poster hash: f7841...321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har ikke lov å gripe inn hvis det ikke er høyst nødvendig. Det er Tolkien, ikke Jackson.

Tror jeg ville blitt rimelig irritert på ham hvis jeg var Bard, f.eks, i femhærerslaget. "abdolutt nødvendig" er relativt. Uskyldige barn blir slaktet ned... Men Gandalfs rolle er kanskje å være en observatør gjennom Midgards historie? Takk og lov for Radagast, som i allefall fikk ut fingeren og skaffet litt forsterkninger. :)

Anonymous poster hash: 43d6d...7cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...