Gå til innhold

Er du smartere enn en 5. klassing?


Gjest Winza

Anbefalte innlegg

Hva syns dere om denne serien? Først og fremst så irriterer tittelen meg, det skal starte med er du. Dette høres helt feil ut og så syns jeg masse av spørsmålene er dumme og som ikke har noe med skolepensum som for eksempel hva sms er forkotelsen for, når en dame på 60 gikk i 5 klasse var det da ikke noe som het sms da...

Endret av Big Jim Rennie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kun sett 5 min av programmet. Takler ikke programlederen, og irriterer meg at man skal kopiere ALT etter den amerikanske versjonen... (det gjelder jo ikke bare dette programmet da, men)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun sett 5 min av programmet. Takler ikke programlederen, og irriterer meg at man skal kopiere ALT etter den amerikanske versjonen... (det gjelder jo ikke bare dette programmet da, men)

Bare fordi dem lager det i usa betyr ikke det at dem ikke kan lage det i norge, usa er jo alltid først ute med slike konsepter så da hadde norge isåfall ikke hatt noen realityserier. Sturla er med på ganske mye

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

Det har egnetlig ingenting med om man er smartere enn en 5 klassing. Det handler om hva man husker fra 5 klasse.

Jeg har bare sett den orginale amerikanske versjonen. Synes publikums overdrenve klapping og skriking var såpass irriterende at jeg ikke gadd og se på det mer.

Endret av Rhaegar Targaryen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Enig i at forkortelsen på sms var et teit spørsmål. Det er vel ikke akkurat noe man lærer på skolen idag heller? Jeg lærte det ikke og jeg begynte på skolen i 95 og da hadde sms alt kommet selv om sikkert ikke så mange hadde mobil enda. For øvrig får jeg fnatt bare av introen til programmet. Men har sett på av og til mest for teste meg selv litt hva jeg husker. :)

Endret av crazycatlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns hele konseptet er teit, disse 10 åringene er jo ikke vanlige 10 åringer. Det er spesielt smarte 10 åringer som dem har plukket ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ufattelig treigt program.. Kunne egentlig vært helt greit, om de klarte å legge inn mer enn TI usle spørsmål per deltager. Det brukes så lang tid på å vurdere om svaret blir riktig, om det skal brukes hjelpemidler, random smalltalk eller at Sturla skal showe og styre at jeg sitter bare og tenker "LÅS NÅ DET FORBANNA SVARET DITT OG GÅ VIDERE NÅ DA" 90% av programmet :glare:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit program og synes de bruker LANG tid til å komme til poenget (eller å få svart på spørsmålet) Boooring! :Gjesp:

Jeg har sett den Amerikanske og kan ikke huske lærte det de får spørsmål om i 5 klasse? :klo:



Anonymous poster hash: 3d98a...e15
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit program og synes de bruker LANG tid til å komme til poenget (eller å få svart på spørsmålet) Boooring! :Gjesp:

Jeg har sett den Amerikanske og kan ikke huske lærte det de får spørsmål om i 5 klasse? :klo:

Anonymous poster hash: 3d98a...e15

Nå er det nok forskjell på hva de lærer i USA og hva de lærer i Norge

Anonymous poster hash: a5f62...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett en episode, og syntes det var veldig mye snakk. Det morsomme med slike spørreprogrammer er jo spørsmålene, ikke småpjatting mellom tiåringer og overdrevet entusiastisk programleder.

Fordelen med programmet er at alle spørsmålene er dritenkle så man kjenner srg veldig smart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men forkortelsen på sms er jo ikke noe jeg lærte på barnskolen og ihvertfall ikke de som gikk på barneskolen før 90 tallet

Du forstår vell at det er snakk om dagens 5. klassinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle programmer Sturla er med i går til helvete, blir ikke mange sesongene.

Anonymous poster hash: bcea5...85c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke programlederen, syns det drar så jæææævlig ut, kan de ikke bare svare?! :P



Anonymous poster hash: 99ef6...fde
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er vel dagens 5-klassepensum, ja, som noen over nevner. Synes også det blir for mye smalltalk. De drar ut tida for mye til at det blir morsom lørdagsunderholdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Barne-tv forkledd som lørdagsunderholdning. Tanken er kanskje at hvis barna vil se programmet, følger foreldrene med på lasset. Da er det ikke rart det er lite fokus på spørsmålene, samt mye "styr" utenom.

Og så må dette være ett av de ytterst få spørreprogrammene der det ønskes at deltakeren feiler. Slik at barna kan redde dem, og for at de til slutt skal kunne komme med den ultimate uttalelsen om at uansett om de har 3 mastergrader, er de likevel ikke smartere enn en femteklassing.

Anonymous poster hash: 7cd92...b8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

http://i.imgur.com/vDWuPZy.jpg


Har ikke sett den norske versjonen, men så at et av spørsmålene var "hva heter båten til kaptein sabeltann?". Om en voksen person ikke vet svaret på det, er de virkelig dummere enn en i femte klasse?

Endret av Trollkarlen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår vell at det er snakk om dagens 5. klassinger?

Ja men det skal være ting de lærte seg når dem gikk på skolen. Ikke mange voksne som lærte seg hva forkortelsen på sms var når de gikk på barneskole

Alle programmer Sturla er med i går til helvete, blir ikke mange sesongene. Anonymous poster hash: bcea5...85c

Deal or no deal klarte seg bra da. Norske spørre programmer nå tll dags varer ikke lenge uansett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...