Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

At skurkene kan være 20 stk med automatvåpen, men selv på kort avstand bommer de, bare fordi helten dukker litt ned med hodet. Mens helten treffer alle 20 på første forsøk, uten å bytte magasin.

Og at helten kan slå ut skurkene med ett eneste slag. Mens storsjefen og helten selv tåler helt enorme mengder.

Så irriterer det meg hvor forutsigbare alle filmer er. Er mange mange filmer med potensiale som blir helt ødelagt av at jeg etter 10 minutter vet 90% av handlingen, inkludert slutten.



Anonymous poster hash: d01d0...191
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Elseby13

Når folk gjør det slutt er det alltid over noe helt meningsløst. Tenk på alle bruddene på Grays.

Eller da Big dumpet Carrie i filmen: "baby I cant see your face..!!" Wtf??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen svarer ja på et spørsmål uten å ha hørt hva spørsmålet er. Typisk A skal gifte seg og vil spørre B om hun kan bake kake.

A: Kjære B, kunne du tenkte deg å...

B: Selvfølgelig vil jeg det!

A: Så bra.

Og så tror B at hun skal være forlover, og A tørr ikke å si at hun tok feil og alt blir bare kleint.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rhaegar Targaryen

Det at små barn 4-5 åringer alltid er så veslevoksne. Finnes jeg litt irriterende slik som han Jamie i One Tree Hill han er 5 år. Og snakker om kjærlighet og alt mulig som han skulle være en voksen mann.

Ja jeg vet jeg så på One Tree Hill. Skammelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drar frem en gønner og plaffer i vei som om det var løskrutt.

For den som ikke har skutt før: første skuddet man avfyrer er ALLTID sånn at man må klemme igjen øynene litt ekstra, spenne ørene litt og anstrenge seg for å holde godt i våpenet. For det første smellet tar alltid litt ekstra på nervene. Omtrent som hvis du står og smeller ballonger så er det første smellet litt ekstra stort, de andre gangene er det en vane.

Men på TV får de det til å se ut som om det å skyte er like lettvint som å skyte med vannpistol.



Anonymous poster hash: ae7bf...f2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg småfurter litt over Gilnore Girls, hvor take-away og ta-med-koppene alltid er tomme (om en kopp var full, ville jeg aldri nappet den med meg). Pluss at de forlater Luke's uten å drikke kaffe eller maten de AKKURAT har fått servert...

Jo, og siste tingen er alt de tilsynelatende spiser, og likevel ser slik ut. Come on!

Anonymous poster hash: 18bfa...0de

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, og for jenter er det briller+tannregulering=stygg. Ta av reguleringen og begynn med linser=smellvakker.

Det irriterer meg mest også. Legg gjerne til at de kan være overvektige og/eller ha fregner, DA må de jo være enten tilbakestående nerder.

Princess Diaries er kvalmende av akkurat denne grunn. Fjern brillene og det krøllete håret, så blir du pen.

Anonymous poster hash: 18bfa...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakter som skal passe på (eller beskytte noen mot) en eller annen bad guy er som regel totalt bortkasta. Vedkommende klarer alltid å hamle opp med dem.

Bytt ut bad guy med helt, samme effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det alltid skal være et trekant drama. Hvor en kvinne strever etter å velge mellom to menn.



Anonymous poster hash: 13442...d51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er så stor forskjell mellom kriminalserier (og filmer). I noen har man ansiktsgjenkjenning og veldig inuative dataer som omtrent vet hva du tenker, overvåkning og satelittbilder fra overalt, utrolige duppedingser som gjør etterforskningen lekende lett osv. Et støvkorn som var i samme rom som morderen analyseres, og man finner ut hvem han er og hvor han er nå.

Mens i andre serier/ filmer har de fingeravtrykk/dna og that's it. Kanskje et overvåkningskamera fra bensinstasjonen over gata fra åstedet, men det er alltid uskarpt og de finner ikke ut noen ting som helst.

Jada, jada. Jeg skjønner jo at det er forskjellige serier og at man ikke kan forvente at de samarbeider om å ha lik tilgang på tenknologi- og i mange tilfeller ville det også ødelagt storyen. Men det er irriterende for meg som seer når jeg svitsjer fra den ene til den andre :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det er så stor forskjell mellom kriminalserier (og filmer). I noen har man ansiktsgjenkjenning og veldig inuative dataer som omtrent vet hva du tenker, overvåkning og satelittbilder fra overalt, utrolige duppedingser som gjør etterforskningen lekende lett osv. Et støvkorn som var i samme rom som morderen analyseres, og man finner ut hvem han er og hvor han er nå.

Mens i andre serier/ filmer har de fingeravtrykk/dna og that's it. Kanskje et overvåkningskamera fra bensinstasjonen over gata fra åstedet, men det er alltid uskarpt og de finner ikke ut noen ting som helst.

Jada, jada. Jeg skjønner jo at det er forskjellige serier og at man ikke kan forvente at de samarbeider om å ha lik tilgang på tenknologi- og i mange tilfeller ville det også ødelagt storyen. Men det er irriterende for meg som seer når jeg svitsjer fra den ene til den andre :fnise:

Det er nok, enn så lenge, de TV-seriene der etterforskeren må klare seg med få spor og der CCTV-bildene er kornete og uskarpe, som beskriver virkeligheten. Ansiktsgjenkjenningsteknologi og CCTV som kan zoomes inn til sylskarpe closeups er bare fantasi foreløpig. Det og DNA-analyser som leveres inn på kvelden og er ferdigkokte før frokost neste dag. In your dreams, Kojak!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når folk gjør det slutt er det alltid over noe helt meningsløst. Tenk på alle bruddene på Grays.

Eller da Big dumpet Carrie i filmen: "baby I cant see your face..!!" Wtf??

Enig med deg, men Big dumpet jo ikke Carrie fordi han ikke kunne se ansiktet hennes? :klo:

Anonymous poster hash: 72ec0...d20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg, men Big dumpet jo ikke Carrie fordi han ikke kunne se ansiktet hennes? :klo:

Anonymous poster hash: 72ec0...d20

Joda, når hun gikk i brudekjolen inn i bryllupslokalet satt han utenfor å vente i limousinen, og hvisket "come on baby, let mer see your face." Han så det ikke, og sa til sjåføren sin "let's drive, i can't do this."

Anonymous poster hash: 3bae9...bc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sikkert nevnt flere ganger, men alltid når dama våkner dagen etterpå etter sex, er håret fortsatt i perfekt stand med gårsdagens krøller og pent fall uten floker og sminken perfekt.

Tell me, hvordan får de det til?

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at man må bry seg om sine foreldre uanset hvor dårlige foreldrene er. En far voldtar sin datter og hva får hun høre. Han er din far du har bare en far. En mor slår sin sønn hva får han høre. Du har bare en mor.

Eller det tøvet med at folk som jobber sammen omtaler hverandre som familie.



Anonymous poster hash: 13442...d51
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, når hun gikk i brudekjolen inn i bryllupslokalet satt han utenfor å vente i limousinen, og hvisket "come on baby, let mer see your face." Han så det ikke, og sa til sjåføren sin "let's drive, i can't do this."

Anonymous poster hash: 3bae9...bc2

Ja, det skjedde jo, men selve grunnen til at han gjorde det var at han hadde vært gift tre ganger før og syntes det var pinlig med et så stort bryllup. Han ville jo se ansiktet hennes som en slags forsikring, han prøvde jo å ringe henne også videre for å avlyse(snakke med henne flere minutter før dette skjedde.

Anonymous poster hash: 72ec0...d20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det irriterer meg litt når moren til Leonard i The big bang theory sier så mye rart som ikke stemmer helt med det faget hun er ekspert på. Jeg forstår at det er meningen at hun skal mangle noen sosiale antenner, men at en som blir regnet som ekspert på barns utvikling klager over at Leonard som barn pleide å påpeke det åpenbare ("Look mommy, a butterfly), så blir det litt for dumt. Enda dummere er det at det skjer i en serie der det er meningen at faktaopplysningene skal stemme med virkeligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I amerikanske TV-konkurranse-serier lirer absolutt alle deltakerne av seg setningene "I came here to win!" og/eller "I did'nt come here to lose!" To av TV-verdenens mest forslitte uttrykk. Altså, alle deltar for å vinne, ingen deltar for å tape. Det er vel åpenbart..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I serier der en person (eks. The Hunger Games) skyter med pil og bue slipper skytteren aldri opp for piler..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Horatio Hornblower

Det jeg finner mest irriterende med amerikanske TV-konkuranser og talk shows er den overdrevene skrikinga og hylinga fra publikum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...