Gå til innhold

Savner babyen min.. :(


CatFighter

Anbefalte innlegg

Gjest Cartman

Jeg tror du skal roe deg ned TS og arbeide med deg selv. Du er ung, uerfaren og umoden, da du bare er 19 år. Nå er du i en vanskelig situasjon. Du bør ikke gå i en saftig konfrontasjon med saksbehandlerne i barnevernet, da det blir brukt mot det. Oppfør deg profesjonelt og kjemp for barnet ditt i retten. Hvis du taper i rettssystemet og barnet blir adoptert, så kan du i minste si til deg selv "jeg gjorde alt jeg kunne". Det er det eneste som forventes av deg. Du kan ikke avgjøre utfallet. Du kan bare gi alt og ta opp kampen.

Jeg vet ikke hva som har skjedd i din sak. Det er vanskelig å si uten dokumentasjon, så jeg vet ikke om barnevernet har handlet rett eller galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mamma mistet omsorgen for meg og mine søsken. Ikke rus, ikke vold, masse kjærlighet. Likevel var det riktig av barnevernet. Det holder ikke med kjærlighet for å gi et barn en trygg og god oppvekst.

Anonymous poster hash: fccb1...76d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet tar ikke barn fra foreldre "på gøy". Du er 19 år gammel og allerede under NAV. Vil tro det er mer underliggende ting her du ikke deler om hvorfor de tok barnet og i tillegg på sperret adresse så du ikke har noe tilgang på barnet.


Innlegg ryddet for svar til avsporing.


Anonymous poster hash: e6622...0c1

Endret av Marr
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som en av de som henger på Barnevernsaksjonen på Facebook. Og det er ikke positivt ment.

Anonymous poster hash: 03aae...803

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnevernet tar ikke barn fra foreldre "på gøy". Du er 19 år gammel og allerede under NAV. Vil tro det er mer underliggende ting her du ikke deler om hvorfor de tok barnet og i tillegg på sperret adresse så du ikke har noe tilgang på barnet.

Anonymous poster hash: e6622...0c1

Enig med dette! De beste foreldrene er de som tør å si at de ikke vet, og som tar i mot hjelp utenfra. Omsorgsevne er ikke noe vi automatisk har, og selv om vi kanskje VIL det beste er det langt fra å faktisk GJØRE det beste. Og ts, jo mindre mottakelig du er for deres hjelp, jo mindre sjanse er det for at du får tilbake barnet ditt. Spiller ingen rolle om du mener du har rett, og at de har feil. Hvis du kjører på i samme spor som nå, og behandler barnevernet som fienden så kommer du neppe til å få barnet tilbake.

Innlegg ryddet som del av avsporing.

Marr, mod.

Anonymous poster hash: 5e3ac...cf2

Endret av Marr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre også slik at barn vil elske foreldrene sine høyest i verden uansett om de blir slått eller sultet ihjel.. Det betyr ikke at barn skal gå igjennom slikt.
 
Du finner alltid saker innen BV som er negative og de som er positive. Stort sett så ligger det mye bak denne akutte omplasseringen av barna, som foreldrene ikke selv ser og som BV ikke kan kommentere av hensyn til barnet.
 
Jeg skjønner at du er sint på BV og at du mener alle er onde rundt deg, men jeg anbefaler at du puster litt og lener deg tilbake.. Ta inn over deg hva grunnlaget var for denne omplasseringen og jobb med BV, vis at det er ting du faktisk kan endre på.


Innlegg ryddet som del av avsporing.

Marr, mod.



Anonymous poster hash: e2e2e...9bb

Endret av Marr
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høyt utdnna innen arbeid med barn og vet i bøtter.og lass hva barn trenger, men vet på ingen måte alltid hva som er best for barna mine likevel. Kommer i stuss hele tia, følet meg ofte som en elendig mamma, har mye dårlig sanvittighet for så mye kunne vært gjort bedre og er ofte i tvil om meg selv som mamma. Har ei veloppdragen, men temperamentsfull jente, som utfordrer i bøtter og dungevis. Hun utvikler seg dog bra, er omtenksom, høfflig og snill mot alle andre så jeg velger å ta det som bevis på at jeg gjør en god nok jobb. Men bevis trenger jeg, for jeg selv er ikke sikker.

De som sier de vet det beste for sine barn eier lite innsikt både i barna sine og seg selv. Hadde barnevernet kommet på døra når mitt barn var 5 mnd ville jeg åpnet opp armene for hjelp og veiledning, for jeg kjennte meg totalt udugelig hver gang barnet mitt nekta å sove eller bare skreik. Så de som benekter alle feil ved seg selv har en lang vei å gå.

Anonymous poster hash: 53e27...424

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, mulig det. Og har du tilfeldigvis også peiling på hvor denne månedlige inntektsgrensen går? Det stemmer, det er det nok en grunn til, men den grunnen er basert på feil grunnlag og kritikken er urettmessig rettet mot meg. "Grunnen" er nemlig ikke alvorlig nok. Som en utenforstående du sikkert er så forstår jeg deg at du tenker slik: "Alle barn bor i fosterhjem av en grunn" Dessverre er det slik at mange barn er tatt fra sine rettmessige foreldre på altfor tynt og til og med feilaktig grunnlag, slik som i mitt tilfelle. Da blir det feil av deg, og uten noe videre kjennskap til min sak, å formane meg til ( ja for jeg tolket det faktisk som en formaning ) å skaffe meg jobb / utdanning.

Når barnet ditt blir tatt fra deg på et mødrehjem så gjør de det på grunnlag av det de har observert i tiden du har vært der... Så enkelt er det.

Anonymous poster hash: bdfd8...9b3

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsto ikke helt om dette vil passe inn i noen av de andre forumene så jeg velger å skrive det her under generell istedet.

 

Jeg har et barn på snart 5 mnd som ufrivillig bor i fosterhjem. Jeg skal kjempe for å få omsorgen tilbake og venter på en nemdsak i forbindelse med dette.

Her om dagen under et møte jeg hadde med saksbehandleren min i bv kom hun inn på tema om at hun sannsynligvis ville kreve barnebidrag av meg og barnefaren for barnet vårt som bor i fosterhjem. ( jeg samarbeider forøvrig ikke med barnefar og har ikke noe med han å gjøre ) Jeg jobber ikke, har ingen utdannelse og mottar en ytelse fra nav.

Så mitt spørsmål er; Hvordan kan bv mene at de kan kreve barnebidrag av biologisk forelder som lever på en nav-stønad? Får ikke fosterforeldra nok penger av bv for å ha barnet mitt liksom? Det blir jo helt urettferdig i og med at jeg ikke frivillig har gitt fra meg omsorgen. Barnet mitt ble faktisk tatt på akuttvedtak fra mødrehjem jeg bodde på, og er nå i fosterhjem på sperret adresse.

 

Videre så skjønner jeg ikke hvordan en saksbehandler i bv kan være så ondskapsfull. Bv har plikt til å ivareta biologiske foreldre etter omsorgsovertakelse og jeg vil ikke kalle det å ivareta meg når de truer med tvangsadopsjon og snakker om at jeg skal betale bidrag for faenskapen de gjør. Hva er logikken i dette?

( jeg er 19 år forresten )

Nå er det vel pga deg at staten har store økonomiske utlegg, både i ytelser fra staten og stønader til fosterfamilien. 

Å er du ikke istand til å forsørge deg selv - hvordan i alle dager skal du forsørge barnet ditt? 

 

Videre er det nok grunner for at BV mener at adopsjon er det beste for barnet. Adopsjon er siste utvei og BV mener nok at du aldri vil kunne ivareta barnet til det beste for barnet.

 

Vell, mulig det. Og har du tilfeldigvis også peiling på hvor denne månedlige inntektsgrensen går? Det stemmer, det er det nok en grunn til, men den grunnen er basert på feil grunnlag og kritikken er urettmessig rettet mot meg. "Grunnen" er nemlig ikke alvorlig nok. Som en utenforstående du sikkert er så forstår jeg deg at du tenker slik: "Alle barn bor i fosterhjem av en grunn" Dessverre er det slik at mange barn er tatt fra sine rettmessige foreldre på altfor tynt og til og med feilaktig grunnlag, slik som i mitt tilfelle. Da blir det feil av deg, og uten noe videre kjennskap til min sak, å formane meg til ( ja for jeg tolket det faktisk som en formaning ) å skaffe meg jobb / utdanning.

"Alle" sier at det ikke er grunnlag for å ta et barn fra foreldrene, og for deg så vil vel aldri grunnen være alvorlig nok, for du ser neppe dine egne feil i denne saken. Du ser kun deg og ikke barnets beste.

 

Enig med "ab" som sier at du får komme deg ut i jobb sånn at du er istand til å betale bidrag for barnet ditt. Er ikke sikker, men du blir vel kanskje stående med bidragsgjeld om du ikke kan betale nå?

 

En trøst er jo at når barnet er adoptert bort så slipper du bidrag. 

 

Ja, jeg vil gå så langt som å si at det er ondskap satt i system. Klart dette er yrker som tiltrekker seg personlighetsforstyrrede mennesker som utdanner seg til nettopp dette. Bare i min kommune er det flere maktsyke skrudde mennesker som jobber innenfor denne etaten.

Bare dette innlegget forteller at du ikke evner å se lenger enn din egen nesetipp. Jeg tror fortsatt det er til barnets beste at det ble tatt fra deg. 

 

Innlegg ryddet for svar til avsporing.

Marr, mod.

Anonymous poster hash: 025d8...25c

Endret av Marr
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er høyt utdnna innen arbeid med barn og vet i bøtter.og lass hva barn trenger, men vet på ingen måte alltid hva som er best for barna mine likevel. Kommer i stuss hele tia, følet meg ofte som en elendig mamma, har mye dårlig sanvittighet for så mye kunne vært gjort bedre og er ofte i tvil om meg selv som mamma. Har ei veloppdragen, men temperamentsfull jente, som utfordrer i bøtter og dungevis. Hun utvikler seg dog bra, er omtenksom, høfflig og snill mot alle andre så jeg velger å ta det som bevis på at jeg gjør en god nok jobb. Men bevis trenger jeg, for jeg selv er ikke sikker.

De som sier de vet det beste for sine barn eier lite innsikt både i barna sine og seg selv. Hadde barnevernet kommet på døra når mitt barn var 5 mnd ville jeg åpnet opp armene for hjelp og veiledning, for jeg kjennte meg totalt udugelig hver gang barnet mitt nekta å sove eller bare skreik. Så de som benekter alle feil ved seg selv har en lang vei å gå.

Anonymous poster hash: 53e27...424

Uendelige mange plusser til dette innlegget!!

Kjenner meg igjen

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Skaff advokat dersom du mener deg urettferdig behandlet. Men husk at barnevernets jobb ikke er å ivareta deg men barnets interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, skal si det har vært mange forskjellige svar her i denne tråden...på godt og vondt.

Fått med meg rådene helt fra starten av om å samarbeide med bv, , og det har jeg gjort. Selv bv kan skrive under på det, det vet jeg. Allerede fra de kom inn i bildet med engang jeg hadde født så var jeg rask med å foreslå tiltak for bv som jeg og babyen min kunne delta på og jeg var faktisk åpen for alt mulig av tiltak og hjelp :) Men dessverre så var bare 1 ting godt nok for bv og det var mødrehjem. Dessverre ble utfallet som det ble der. Grunnen til at babyen min er på sperret adresse er pga barnefar, men den skal muligens oppheves snart. Fikk vite gjennom min saksbehandler at han har hatt samvær og advokaten hans er inni bildet. Nå gidder ikke engang saksbehandleren min å svare meg på henvendelser lenger. Dommeren beskrev i forrige nemdsrunde, der det skulle handle om bv fikk medhold i akuttplasseringen eller ikke, så skrev dommeren at faren utgjør et risikoelement for barnet. Likevel har han nå hatt samvær,,,

 

Det å lese at tråden har vært ryddet for personangrep her, syns jeg bare er leit. Er det meg disse angrepene er ment til?

 

Som svar til en anonym lenger opp her så stemmer det at en eventuell tvangsadopsjon vil tilintetgjøre alle mine plikter ( og rettigheter ) overfor barnet, og evt. bidragsplikt vil falle bort. Dersom NAV vurderer det som urimelig at jeg skal betale bidrag så er det ikke slik ( så langt jeg vet da ) at jeg opparbeider meg gjeld i løpet av den perioden jeg ikke kan betale. Blir det tilkjent at det er urimelig utfra min inntekt at jeg skal betale bidrag så blir det tilkjent det. Da tenker jeg at min situasjon i forhold til barnebidrag heller vil bli vurdert på nytt dersom min livssituasjon skulle forandre se, inntektsmessig. Og da blir jeg kanskje kjent bidragspliktig ved en senere anledning.

 

Til de som mener jeg er ung, uerfaren, umoden og ikke vet hva jeg går til iforhold til kommende nemdsak, beklager å måtte si det men dere tar skammelig feil. Jeg er godt forberedt, har god oversikt i saken så langt. Jeg fatter ikke engang hva dere mener med det der. Uerfaren? Jeg kan og forstår mer enn de fleste barnevernsansatte. Deres iq strekker ikke så langt som min, dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skal si det har vært mange forskjellige svar her i denne tråden...på godt og vondt.

Fått med meg rådene helt fra starten av om å samarbeide med bv, , og det har jeg gjort. Selv bv kan skrive under på det, det vet jeg. Allerede fra de kom inn i bildet med engang jeg hadde født så var jeg rask med å foreslå tiltak for bv som jeg og babyen min kunne delta på og jeg var faktisk åpen for alt mulig av tiltak og hjelp :) Men dessverre så var bare 1 ting godt nok for bv og det var mødrehjem. Dessverre ble utfallet som det ble der. Grunnen til at babyen min er på sperret adresse er pga barnefar, men den skal muligens oppheves snart. Fikk vite gjennom min saksbehandler at han har hatt samvær og advokaten hans er inni bildet. Nå gidder ikke engang saksbehandleren min å svare meg på henvendelser lenger. Dommeren beskrev i forrige nemdsrunde, der det skulle handle om bv fikk medhold i akuttplasseringen eller ikke, så skrev dommeren at faren utgjør et risikoelement for barnet. Likevel har han nå hatt samvær,,,

 

Det å lese at tråden har vært ryddet for personangrep her, syns jeg bare er leit. Er det meg disse angrepene er ment til?

 

Som svar til en anonym lenger opp her så stemmer det at en eventuell tvangsadopsjon vil tilintetgjøre alle mine plikter ( og rettigheter ) overfor barnet, og evt. bidragsplikt vil falle bort. Dersom NAV vurderer det som urimelig at jeg skal betale bidrag så er det ikke slik ( så langt jeg vet da ) at jeg opparbeider meg gjeld i løpet av den perioden jeg ikke kan betale. Blir det tilkjent at det er urimelig utfra min inntekt at jeg skal betale bidrag så blir det tilkjent det. Da tenker jeg at min situasjon i forhold til barnebidrag heller vil bli vurdert på nytt dersom min livssituasjon skulle forandre se, inntektsmessig. Og da blir jeg kanskje kjent bidragspliktig ved en senere anledning.

 

Til de som mener jeg er ung, uerfaren, umoden og ikke vet hva jeg går til iforhold til kommende nemdsak, beklager å måtte si det men dere tar skammelig feil. Jeg er godt forberedt, har god oversikt i saken så langt. Jeg fatter ikke engang hva dere mener med det der. Uerfaren? Jeg kan og forstår mer enn de fleste barnevernsansatte. Deres iq strekker ikke så langt som min, dessverre.

Du synes ikke snart tiden er inne for å slutte å utlevere deg selv og brette ut om situasjonen du er i? Det vil mildt sagt ikke tale for din sak dersom du blir gjenkjent og det tipses om denne tråden.

Anonymous poster hash: 212fb...c81

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du synes ikke snart tiden er inne for å slutte å utlevere deg selv og brette ut om situasjonen du er i? Det vil mildt sagt ikke tale for din sak dersom du blir gjenkjent og det tipses om denne tråden.

Anonymous poster hash: 212fb...c81

 

Vi har ytringsfrihet i dette landet. Dessverre vil bv og bv-ansatte ofte ha et sterkt ønske om at man tier i hjel deres overtramp og overgrep. Til opplysning har jeg ikke utlevert mye om meg selv og min situasjon her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Blondie65

Vi har ytringsfrihet i dette landet. Dessverre vil bv og bv-ansatte ofte ha et sterkt ønske om at man tier i hjel deres overtramp og overgrep. Til opplysning har jeg ikke utlevert mye om meg selv og min situasjon her.

Barnevernet har ingen interesse av å tie ihjel din sak, men de har taushetsplikt. De er også nødt til å forholde seg til offentlige tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ytringsfrihet i dette landet. Dessverre vil bv og bv-ansatte ofte ha et sterkt ønske om at man tier i hjel deres overtramp og overgrep. Til opplysning har jeg ikke utlevert mye om meg selv og min situasjon her.

Dersom opplysningene du har oppgitt stemmer, så har du det, jo.

 

Dette har forøvrig ingenting med ytringsfrihet å gjøre, men at du bør gjøre ditt ytterste for å fremstå best mulig. Det skjer ikke ved å utlevere seg selv og sin situasjon på nett.

Anonymous poster hash: 212fb...c81

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernet har ingen interesse av å tie ihjel din sak, men de har taushetsplikt. De er også nødt til å forholde seg til offentlige tilsyn.

Ikke barnevernet nei. Det jeg mente var at bv ofte har et sterkt ønske om at FORELDRENE tier i hjel overtamp og overgrep begått av bv! Hvorfor fikk du ikke med deg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, skal si det har vært mange forskjellige svar her i denne tråden...på godt og vondt.

Fått med meg rådene helt fra starten av om å samarbeide med bv, , og det har jeg gjort. Selv bv kan skrive under på det, det vet jeg. Allerede fra de kom inn i bildet med engang jeg hadde født så var jeg rask med å foreslå tiltak for bv som jeg og babyen min kunne delta på og jeg var faktisk åpen for alt mulig av tiltak og hjelp :) Men dessverre så var bare 1 ting godt nok for bv og det var mødrehjem. Dessverre ble utfallet som det ble der. Grunnen til at babyen min er på sperret adresse er pga barnefar, men den skal muligens oppheves snart. Fikk vite gjennom min saksbehandler at han har hatt samvær og advokaten hans er inni bildet. Nå gidder ikke engang saksbehandleren min å svare meg på henvendelser lenger. Dommeren beskrev i forrige nemdsrunde, der det skulle handle om bv fikk medhold i akuttplasseringen eller ikke, så skrev dommeren at faren utgjør et risikoelement for barnet. Likevel har han nå hatt samvær,,,

Det å lese at tråden har vært ryddet for personangrep her, syns jeg bare er leit. Er det meg disse angrepene er ment til?

Som svar til en anonym lenger opp her så stemmer det at en eventuell tvangsadopsjon vil tilintetgjøre alle mine plikter ( og rettigheter ) overfor barnet, og evt. bidragsplikt vil falle bort. Dersom NAV vurderer det som urimelig at jeg skal betale bidrag så er det ikke slik ( så langt jeg vet da ) at jeg opparbeider meg gjeld i løpet av den perioden jeg ikke kan betale. Blir det tilkjent at det er urimelig utfra min inntekt at jeg skal betale bidrag så blir det tilkjent det. Da tenker jeg at min situasjon i forhold til barnebidrag heller vil bli vurdert på nytt dersom min livssituasjon skulle forandre se, inntektsmessig. Og da blir jeg kanskje kjent bidragspliktig ved en senere anledning.

Til de som mener jeg er ung, uerfaren, umoden og ikke vet hva jeg går til iforhold til kommende nemdsak, beklager å måtte si det men dere tar skammelig feil. Jeg er godt forberedt, har god oversikt i saken så langt. Jeg fatter ikke engang hva dere mener med det der. Uerfaren? Jeg kan og forstår mer enn de fleste barnevernsansatte. Deres iq strekker ikke så langt som min, dessverre.

Du formulerer deg såpass at det er lett å tro deg på at du er intelligent nok til å ha barn, men i en tilrettelagt tilværelse på mødrehjem under veiledning har du ikke forvaltet sjansen til å ruste deg opp som omsorgsperson godt. IQ er kun en liten del av å kunne ta seg av barnets behov. Fagpersonene ser så mørkt på saken at de har luftet tanken om tvungen adopsjon, og lar barnet bo på skjult adresse og ha minimumssamvær. Det gjøres sjeldent. Du gjør sikkert lurt ikke å ikke legge ut årsaken her, men det er sjelden at barnevernet går til slike skritt uten alvorlig grunn til bekymring.

I trådtittelen står det at du savner babyen, men det eneste som kommer etterpå er sinne over ditt økonomiske ansvar og misnøye med barnevernet og at fosterforeldre får en godtgjørelse for å ta seg av ditt barn 24/7 midlertidig, kanskje på lang sikt også.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...