Gå til innhold

Savner babyen min.. :(


CatFighter

Anbefalte innlegg

Forsto ikke helt om dette vil passe inn i noen av de andre forumene så jeg velger å skrive det her under generell istedet.

 

Jeg har et barn som ufrivillig bor i fosterhjem. Jeg skal kjempe for å få omsorgen tilbake og venter på en nemdsak i forbindelse med dette.

Her om dagen under et møte jeg hadde med saksbehandleren min i bv kom hun inn på tema om at hun sannsynligvis ville kreve barnebidrag av meg og barnefaren for barnet vårt som bor i fosterhjem. ( jeg samarbeider forøvrig ikke med barnefar og har ikke noe med han å gjøre ) Jeg jobber ikke, har ingen utdannelse og mottar en ytelse fra nav.

Så mitt spørsmål er; Hvordan kan bv mene at de kan kreve barnebidrag av biologisk forelder som lever på en nav-stønad? Får ikke fosterforeldra nok penger av bv for å ha barnet mitt liksom? Det blir jo helt urettferdig i og med at jeg ikke frivillig har gitt fra meg omsorgen. Barnet mitt ble faktisk tatt på akuttvedtak fra mødrehjem jeg bodde på, og er nå i fosterhjem på sperret adresse.

 

Videre så skjønner jeg ikke hvordan en saksbehandler i bv kan være så ondskapsfull. Bv har plikt til å ivareta biologiske foreldre etter omsorgsovertakelse og jeg vil ikke kalle det å ivareta meg når de truer med tvangsadopsjon og snakker om at jeg skal betale bidrag for faenskapen de gjør. Hva er logikken i dette?

( jeg er 19 år forresten )


Innlegg ryddet for identifiserende info.

Marr, mod.

 

Endret av Marr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du betaler barnebidrag etter inntekt. Du betaler altså ikke barnebidrag når du har under en hvis grense i inntekt hver måned. Få deg jobb og få deg inntekt. Det er en grunn til at barnet bor i fosterhjem og ikke hos deg, så få livet ditt på stell før du klager på at du synes saksbehandleren er ondskapsfull. 



Anonymous poster hash: 9922d...10d
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Du betaler barnebidrag etter inntekt. Du betaler altså ikke barnebidrag når du har under en hvis grense i inntekt hver måned. Få deg jobb og få deg inntekt. Det er en grunn til at barnet bor i fosterhjem og ikke hos deg, så få livet ditt på stell før du klager på at du synes saksbehandleren er ondskapsfull. 

Anonymous poster hash: 9922d...10d

 

Vell, mulig det. Og har du tilfeldigvis også peiling på hvor denne månedlige inntektsgrensen går? Det stemmer, det er det nok en grunn til, men den grunnen er basert på feil grunnlag og kritikken er urettmessig rettet mot meg. "Grunnen" er nemlig ikke alvorlig nok. Som en utenforstående du sikkert er så forstår jeg deg at du tenker slik: "Alle barn bor i fosterhjem av en grunn" Dessverre er det slik at mange barn er tatt fra sine rettmessige foreldre på altfor tynt og til og med feilaktig grunnlag, slik som i mitt tilfelle. Da blir det feil av deg, og uten noe videre kjennskap til min sak, å formane meg til ( ja for jeg tolket det faktisk som en formaning ) å skaffe meg jobb / utdanning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jævlig! Såklart savner babyen din!  :hug:  Det er sykt, sykt hvordan folk kan bli fanget i systemets rutiner og prinsipper. Barnevernet gjør mye (!) bra, men dessverre er det mange maktsyke jævler som jobber innenfor denne instansen. 



Anonymous poster hash: ad4d2...8d9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vil gå så langt som å si at det er ondskap satt i system. Klart dette er yrker som tiltrekker seg personlighetsforstyrrede mennesker som utdanner seg til nettopp dette. Bare i min kommune er det flere maktsyke skrudde mennesker som jobber innenfor denne etaten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg vil gå så langt som å si at det er ondskap satt i system. Klart dette er yrker som tiltrekker seg personlighetsforstyrrede mennesker som utdanner seg til nettopp dette. Bare i min kommune er det flere maktsyke skrudde mennesker som jobber innenfor denne etaten.

Dette er kanskje ikke helt innenfor temaet du prøver å komme frem til i tråden din, men som tidligere fosterbarn og nå student som ønsker å jobbe innenfor denne sektoren så reagerer jeg ganske kraftig på denne uttalelsen.

 

Det er helt klart at ingen etater eller institusjoner er feilfrie, men å påstå noe sånt er ganske grovt. De ferreste har som misjon å kødde med mennesker når de velger slike yrker. Tvert i mot så vil jeg tro at det er et ønske om å hjelpe barn og familier som er den vanligste motivasjonen til å starte i en sånn jobb.

 

At saksbehandler informerer deg om hva som kan bli utfallet av saken din er ikke en trussel, det er informasjon som du som forelder har krav på. Som biologisk forelder ønsker du vel det beste for barnet ditt, selv om saken kanskje ikke går i din favør?

Anonymous poster hash: e6221...975

  • Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins jo noen av slike som deg også...som syns bv har gjort en så fantastisk jobb for deg og nå vil du gå inn i sektoren selv. Det gjenstår å se om slike som deg har noe å bidra med. Om noen år vil det nok være mange slike tidligere barnevernsbarn som deg i bv-systemet.

 

Innlegg ryddet for avsporing.

Marr, mod.

 

Endret av Marr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest den andre tråden din på barn og familie og må si at jeg kanskje forstår litt mer av bv sin side av saken etter å ha lest noen av kommentarene dine. Tror noen som fantaserer og er så paranoid som det di er neppe har godt av å ha ansvar for et barn.
Det finnes foreldre som slår barn, som seksuelt misbruker barn, som driver med vanskjøtsel og psykisk misbruk og det finnes foreldre som slår barna sine i hjel. Du spør om ikke sine foreldre kjenner sine barn best og vet hva som er best for de? Vel vet disse foreldrene hva som er best for barna sine? Du må jo mene det siden du ser ut til å være såpass naiv at alle barn har det best hos sine foreldre.
Om du er så pass paranoid som det det virker ut ifra disse to trådene er jeg veldig takknemlig for at bv ble involvert i din situasjon. Om jeg tar feil, noe jeg selvsagt håper jeg gjør så gir fylkesnemda deg ansvaret for barnet ditt igjen.


Innlegg ryddet som del av avsporing.

Marr, mod.


Anonymous poster hash: 1cceb...9e2

Endret av Marr
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev på en annen tråd litt tidligere så har det ikke forekommet vold, overgrep eller rus i nærheten av meg eller mitt barn engang eller vankjøtsel eller andre former for omsorgssvikt. Vennligst ikke dra alle under en og samme kam er du snill.

 

Er du som overhodet ikke kjenner meg eller veit hvem jeg er takknemlig for at bv ble koblet inn i min situasjon? Hvem er du til å være takknemlig til noen fremmede? Ja, alle gjemmer seg bak at de håper de tar feil osv..du er jammen meg ikke noe bedre sjøl.


Innlegg ryddet som del av avsporing.

Marr, mod.

 

Endret av Marr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel regel burde du i det minste kunne.

- Har du ikke noe positivt å si så la være

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En enkel regel burde du i det minste kunne.

- Har du ikke noe positivt å si så la være

Der satte du vel egentlig et punktum for deg selv. Takk for i kveld!

Anonymous poster hash: e6221...975

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev på en annen tråd litt tidligere så har det ikke forekommet vold, overgrep eller rus i nærheten av meg eller mitt barn engang eller vankjøtsel eller andre former for omsorgssvikt. Vennligst ikke dra alle under en og samme kam er du snill.

 

Er du som overhodet ikke kjenner meg eller veit hvem jeg er takknemlig for at bv ble koblet inn i min situasjon? Hvem er du til å være takknemlig til noen fremmede? Ja, alle gjemmer seg bak at de håper de tar feil osv..du er jammen meg ikke noe bedre sjøl.

Kanskje du burde følge ditt eget råd til selv før du prøver å råde meg

-ikke dra alle under samme kan er du snill?

Når jeg sier at jeg har hatt en god opplevelse med bv så får du tro på det- eller la være. På samme måte som jeg kan tro om deg at du er en barnemishandlende mor ok?

Men så langt og etter det du har skrevet her så er jeg glad for at bv har blitt involvert i saken din ja, for det høres ikke ut som du har beina på jorden.

Og jeg ler litt nå:

"Har du ikke noe positivt å si så får du la vær å si noe", igjen kanskje du burde si det til deg selv før du så dobbeltmoralsk prøver å råde meg til det. Alt du har skrevet på kg til nå har jo bare vært eder og galle, om bv, om fosterfamilier, om så og si alle brukerne som har svart deg i disse to trådene. Så om du skulle tatt ditt eget råd så hadde det vel blitt stille fra deg på en stund.

Innlegg ryddet som del av avsporing.

Marr, mod.

Anonymous poster hash: 1cceb...9e2

 

Endret av Marr
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnebidraget skal gå til utgifter som har med barnet å gjøre. Det er en gode og fordel til barnet. Ville aldri klaget på at jeg måtte betalt det...

Regner med du hadde forventet bidrag av far dersom barnet ikke var i fosterhjem og du hadde hatt omsorgen for barnet...så derfor bør du også gledelig betale bidraget til barnevernet/fosterhjemmet. Det er DITT barn det går til noe du bør være fornøyd og glad over. Du bør jo ønske å bidra til ditt barns liv selv om du ikke har omsorgen nå (og det gjelder økonomisk og ikke bare omsorgsmessig også).

Endret av Luckiness
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner du babyen din eller er det verst at du må betale for ditt eget barn?

 

For min del virker det som du er mest opptatt av at du må betale og at saksbehandleren er ondskapsfull fordi hun følger reglene.



Anonymous poster hash: b1db6...cae
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på denne tråden tror jeg at den ungen har godt av å få fosterforeldre

Anonymous poster hash: e59c7...fec

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Basert på denne tråden tror jeg at den ungen har godt av å få fosterforeldreAnonymous poster hash: e59c7...fec

Helt enig! Godt det finnes barnevern!

Anonymous poster hash: 5937e...54d

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på denne tråden tror jeg at den ungen har godt av å få fosterforeldre

Anonymous poster hash: e59c7...fec

Jeg tenker det samme. Stygt å si det, men jeg kan hake av i alle bokser i klisjé-barnevernssak så langt: Tenåringsmor, ikke noe med barnefar å gjøre, uten utdannelse og jobb og forslag om utdannelse/jobb fremfor stønader er frekt (fremfor eventuelt å forklare at det ikke er mulig). I seg selv er ikke de enkelte noe faresignal, men det er jo typisk at alt er til stede når man først finner et slikt tilfelle.

Tvangsvedtakene er fattet på "feil grunnlag", slik absolutt alle mener og mat for idiotiske anti-barnevernsgrupper på Facebook. Selv om barnet må være på sperret adresse var det ikke så mye galt. Det finnes liksom ingen situasjon der noen kan vite bedre enn en mor, en helt feilaktig og oppbrukt klisjé. Barnevernet ("barne(f)jernet") er onde og de som jobber der personlighetsforstyrret og maktsyke og vi som mener annet er hjernevasket, antagelig av barnevernet (med en ufattelig streng taushetsplikt, og som aldri forsvarer seg selv engang) sitt propagandaapparat. TS har også kort lunte og liten kontroll over sinnet, og da sporer hun fullstendig av og babler om skrivefeil.

Jeg skjønner at det er en jævlig situasjon, selv hvis det skulle være "fortjent", hun er en forelder som har mistet barnet sitt. Det svir, og da kan man saktens tilgi at man ikke har helt styring på følelsene. Men jeg må virkelig si at jeg sjelden har sett et mer A4-tilfelle, i hvert fall foreløpig, av de som oftest mister sine barna til barnevernet. Barnets beste er styrende. TS er antagelig helt uenig i at dette er til barnets beste. Det har hun lov til. Alle andre involverte i saken, også fagpersoner, mener det motsatte. Jeg fester større lit til dem. Og håper TS kan få orden på ting, enten det betyr at hun på sikt kan få tilbake barnet eller ikke.

Anonymous poster hash: 4cd31...a07

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesp

Å bli fratatt barnet sitt må være alldeles forferdelig og mennesker påføres gjerne skader for livet. Det er faktisk ikke rom for feiltrinn i slike saker. 

 

 

Barnevernet må klare å ta selvkritikk og kunne innrømme sine feiltrinn istedet for å jobbe så iherdig for å bare finne noe mer å ta de biologiske foreldrene på. Har lest en skremmende sak om dette i lokalavisen nylig - hvor spesialister går ut og ber Barnevernet stoppe opp. 

 

Barnevernet gjør selvsagt mye bra for barn og familier ... men de gjør feil og da må de kunne innrømme det og gjøre alt for at barna skal få bli hos sine biologiske foreldre. Sette inn hjelp i hjemmet om nødvendig og ikke ty til drastiske tiltak før alle andre muligheter er undersøkt. 


Innlegg ryddet for svar til avsporing.

Marr, mod.

 

Endret av Marr
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omsorgsovertakelse er alltid sist utvei, men litt av problemet er (så vidt jeg vet) at tiltak i hjemmet er frivillige, og dermed har ofte barnevernet ikke noe valg hvis de er bekymret for barna. Jeg tror mye kunne vært annerledes dersom barnevernet kunne tvinge foreldrene til å ta i mot hjelp i hjemmet, og før det går så langt at omsorgsovertakelse i det hele tatt er nødvendig.

Endret av ¤flicka¤
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...