Gå til innhold

Hvorfor er folk så sinte her på KG?


BeautyBox

Anbefalte innlegg

 

Din ræv. Din rumpefaenihelvetesatan.

Anonymous poster hash: 739f7...592

 

 

Tykjen ta dæg

Anonymous poster hash: 741f8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Tykjen ta dæg

Anonymous poster hash: 741f8...95e

 

 

Horunge! Taskenspelar!

Anonymous poster hash: 739f7...592

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Horunge! Taskenspelar!

Anonymous poster hash: 739f7...592

 

 

Fanden ta dæg

Anonymous poster hash: 741f8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Fanden ta dæg

Anonymous poster hash: 741f8...95e

 

 

Anonymous poster hash: 2a33a...d08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får du høre mere (lengre versjon)


 

 



Anonymous poster hash: 2a33a...d08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

 

Anonymous poster hash: 2a33a...d08

 

 

:skratte:   Spirit animal.

Anonymous poster hash: 741f8...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hofmann

 

Anonymous poster hash: 2a33a...d08

 

 

Klassiker :skratte:

 

Den her er kanskje litt stygg, men samtidig så sinnsjukt gull:

 

 

Fornuften skal råde :opplyser:

Endret av Veslefrikk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre på å snakke tomprat du sikter til?

 

Spørs helt sikkert på tema for diskusjonen, men at "karrieremennesker" vil jo helst unngå å mene for mye, og helst skape relasjoner enn å diskutere sak uten tåkeprat. Hvis det er innstillingen man tar med seg inn i den diskusjon her inne, så er det ikke så rart at man bli sjokkert over en del som skrives.

 

Etter noen år som student, og sammenlikne de jeg kjenner uten høy utdanning og de jeg har gått på universitetet så er jeg langt i fra i uenig at disse menneskene er sosialt smartere enn mine venner uten utdannelse. Inntrykket er ofte heller det motsatte, og at en del mennesker som du kanskje anseer som "mindre smarte" i dårligere betalte jobber, ofte er flinke sosialt og bra på relasjonsbygging.

 

La oss ta et eksempel.

 

Om du sjekker facebookprofilene til verstingene i kommentarfelt på nett (som oftest i aviser), så kan du se at de fleste jobber ved "livets skole", "studerer ved Galtvort" eller har noe annet tull på yrket sitt.

 

Du finner ikke økonomer, hotellsjefer og store bedriftseiere med drittslenging i kommentarfelt. Det er de som er saklige i debattene.

 

Man kan forresten også se det på skrivemåter. De slemmeste har elendig norsk. Mange utropstegn, bruke hundrevis av komma i stedet for tre punktum og you name it. De er svært agressive av seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at man har lettere for å si sin ærlige mening, men jeg trodde man ble oppdratt til å være høflig og ydmyk ovenfor andre mennesker? Jeg ser ikke helt sammenhengen mellom det å være åpen og ærlig, og det å bruke hersketeknikker/personangrep.

 

Alle blir oppdratt forskjellig, så det fungerer nok ikke sånn. Verden hadde vært ett bedre sted om den gjordet det! :)

Det er utrolig mye hat og bitterhet her inne, noen ganger så får jeg litt lyst til å dunke hodet i pulten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss ta et eksempel.

 

Om du sjekker facebookprofilene til verstingene i kommentarfelt på nett (som oftest i aviser), så kan du se at de fleste jobber ved "livets skole", "studerer ved Galtvort" eller har noe annet tull på yrket sitt.

 

Du finner ikke økonomer, hotellsjefer og store bedriftseiere med drittslenging i kommentarfelt. Det er de som er saklige i debattene.

 

Man kan forresten også se det på skrivemåter. De slemmeste har elendig norsk. Mange utropstegn, bruke hundrevis av komma i stedet for tre punktum og you name it. De er svært agressive av seg.

 

Det er fordi "karrieremennesker" som du snakker om vil begå karrieselvmord ved å gjøre noe slikt. Ytringsfriheten står ikke akkurat sterkt i Norge når det gjelder det å uttale, og si det man mener om blant annet betente politiske saker. De du nevner har mer å tape på å gjøre noe slik enn en om man er uføretrygda eller sitter i kassa på Rema.

 

For et karrieremenneske er det bedre å holde lokk på sine meninger, om de ikke er populære blant mange, enn å si noe som helst. Det har lite med at man er så spesielt mye snillere, men man er vant å tenke konsekvenser på ting man sier, og modererer eller sensurerer seg selv i større grad.

 

På steder som KG og andre nettsider, så kan man dog holde seg anonym, og det finnes nok en del her inne som har ganske høye stillinger, og samtidig kommer med meninger som ikke vedkommende ville lagt ut på sin egen Facebook-side.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fordi "karrieremennesker" som du snakker om vil begå karrieselvmord ved å gjøre noe slikt. Ytringsfriheten står ikke akkurat sterkt i Norge når det gjelder det å uttale, og si det man mener om blant annet betente politiske saker. De du nevner har mer å tape på å gjøre noe slik enn en om man er uføretrygda eller sitter i kassa på Rema.

 

For et karrieremenneske er det bedre å holde lokk på sine meninger, om de ikke er populære blant mange, enn å si noe som helst. Det har lite med at man er så spesielt mye snillere, men man er vant å tenke konsekvenser på ting man sier, og modererer eller sensurerer seg selv i større grad.

 

På steder som KG og andre nettsider, så kan man dog holde seg anonym, og det finnes nok en del her inne som har ganske høye stillinger, og samtidig kommer med meninger som ikke vedkommende ville lagt ut på sin egen Facebook-side.

 

Det er ikke snakk om å være snill eller ikke. Det finnes nok nok av karrieremennesker som er både bitches og kukhoder.

Det er heller ikke snakk om det å ha og å ikke ha politiske meninger. Kan forstå at man er litt mer forsiktig i hvilke saker man uttaler seg i, men det er ikke det jeg snakker om. Jeg snakker om måten man uttaler seg på :)

Altså, om det er en debatt om... la oss si debatten om Norge bør hjelpe Hellas.

Dersom en person skriver noe saklig i den debatten, kan en av disse personene jeg ikke synes noe om komme med et tilbakesvar som "er du idiot i hodet, eller?!! Du må være bra trang i toppen for å forstå at det ikke fungerer. Du kan ikke ha mange venner, ass".

En mer likbar person ville heller kommentert med fakta og debattforståelse. "Nja, om de hadde stemt ja i stedet for nei 30. juni, hadde de kanskje ikke trengt vår hjelp. Men jo, for å unngå at de faller i klørne til Russland kunne vi....blablabla...fakta og tall, gjerne kilde...blablabla...".

 

Hehe, mulig krunglete forklart, men håper du forstår hva jeg mener. Det er snakk om saklighetsgrad og personangrep :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at det kan være trøstende å tenke at de som skriver stygt er dumme eller misunnelige, men dette er langt fra sannheten. Man kan like godt være frekk om man er intelligent og syns andre er usedvanlig dumme eller ha lang utdanning når man ser på at folk som ikke har peiling later som om de vet alt.

 

Når folk er tjukke i huet, for å si det slik, så hjelper ikke lange fakta eller kunnskap. Du kan jo prøve å gå innpå et nynazist forum og se hvor mange som er åpne for fakta der. Og igjen, intelligente personer kan like gjerne være nynazister. Det er dessverre ikke slik at intelligent = snill og forståelsesfull.

 

Jeg skrev lange og saklige innlegg da jeg først joinet KG. Men fant raskt ut at disse blir ignorert og de innleggene som blir lest er som regel ikke lenger enn et, maks to, avsnitt. Folk flest skjønner og gidder ikke lange, logiske, saklige innlegg. De har ikke hjernekapasitet til det. Hvor mange har lest dette innlegget helt hittil, tror du?



Anonymous poster hash: 30b56...caa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cartman

Du har misforstått ts. De er ikke sinte. De er usikre på seg selv. Deres eneste forsvar er å såre og undertrykke andre mennesker. Dette gjør de for å skjule sine egne svakheter. Slike mennesker leter etter ofre. Noen de kan plage. Noen som tar seg nær av de stygge kommentarene. Så når for eksempel WubWub nevner de stygge kommentarene han har fått, så trigger han samtidig disse menneskene. De vil nå sende flere stygge kommentarer, da det åpenbart påvirker WubWub.

 

Så hva kan vi gjøre med dette. For det første må man ignorere usikre mennesker, da de er destruktive. For det andre bør man aldri la andre mennesker påvirke ens selvbilde. Hvorfor skal vi bry oss om andre mennesker? Stakkars de andre, som ikke vet åssen det er å være meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, noe annet som er kjipt er at slike kjipe innlegg får så mange plusser. 



Anonymous poster hash: 83711...409
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye useriøse, frekke kommentarer og folk som generelt blir fort agressive. Og som oftest, gjemmer seg bak anonymbrukerene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

Bumper denne tråden som påminnelse om at man bør oppføre seg med respekt for andre mennesker og grupper. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjon og svar til dette. 

Mynona, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...