Gå til innhold

Cannabis er sunnere enn alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Visst man skal sammenligne nordmenns alkoholvaner mot å ta seg en joint i helgen. Gjerne da en joint av cannabis dyrket frem slik at den inneholder både CBD og THC, ikke bare store mengder THC slik gatevariantene ofte har. Så viser det seg at det er vanskelig å argumentere for at cannabis er et dårlig alternativ. 

 

Cannabis er faktisk et sunnere og bedre alternativ, men hvorfor er dette forbudt? Har politikerne og de som styrer landet så dårlig moral og mangel på kunnskap at de fører en irrasjonell politikk som rammer uskyldige mennesker? 

 

http://www.iflscience.com/health-and-medicine/new-study-suggests-risks-marijuana-use-have-been-overestimated

 

http://www.nytimes.com/2015/03/17/upshot/alcohol-or-marijuana-a-pediatrician-faces-the-question.html?_r=0&abt=0002&abg=0

 

Nå var dette bare et par artikler som jeg fant, som igjen linker til kilden hvor forskningen har forekommet. 

 

Merkelige greier. 



Anonymous poster hash: 29787...6e9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom en tenåring drikker seg virkelig snydens på hjemmebrent nærmest hver eneste helg. Sik at man ikke klarer å holde seg på beina, faller ned i en grøft, og sovner der. Så er det ikke noen som reagerer noe særlig. Dette blir ansett som relativt  normalt, iallefall under festlighetene på grendahus oppover bygdene i innlandet..

 

Men hvis noen tar seg en liten joint, så får man høre det høyt og tydelig....

 



Anonymous poster hash: 989c9...a4b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er et godt poeng. Helt i orden det. 

Så fort noen dyrker litt cannabis eller røyker litt så kan man ende i fengsel. Merkelig. Å se, han røyker en joint vi må redde han! Puhh, der var han i fengsel, reddet! 



Anonymous poster hash: 29787...6e9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cannabis og alkohol er ikke sammenlignbare, og dette har vært debattert tusen ganger før.

Hvorfor kan man aldri fortsette eksisterende tråder, så man slipper å begynne på nytt hver gang?

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cannabis og alkohol er ikke sammenlignbare, og dette har vært debattert tusen ganger før.

Hvorfor kan man aldri fortsette eksisterende tråder, så man slipper å begynne på nytt hver gang?

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Brus og og juice er heller ikke sammenlignbare, men man kan helt sikkert komme frem til at den ene er sunnere enn den andre. 

Anonymous poster hash: 29787...6e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskriften er totalt misvisende; cannabis kan være mindre skadelig enn alkohol. Cannabis er ikke sunt.



Anonymous poster hash: 591ea...029
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz

Cannabis og alkohol er ikke sammenlignbare, og dette har vært debattert tusen ganger før.

Hvorfor kan man aldri fortsette eksisterende tråder, så man slipper å begynne på nytt hver gang?

Anonymous poster hash: 63d98...a66

Nei, man kan ikke sammenligne en urte med gift, helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar:

Hvorfor kan man aldri fortsette eksisterende tråder, hvor alle disse dumme påstandene er blitt adressert tidligere?

Både cannabis og alkohol er naturlig forekommende. Det blir ikke sunt av at det er naturlig. De to stoffene har helt forskjellig virkemåte og omsetning i kroppen, og eliminasjonen er totalt forskjellig. Begge er skadelige og begge burde vært forbudt.

Inntil cannabistilhengerne slutter å argumentere uredelig og bruke kilder selektivt kan ikke disse diskusjonene føre noe sted.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjentar:

Hvorfor kan man aldri fortsette eksisterende tråder, hvor alle disse dumme påstandene er blitt adressert tidligere?

Både cannabis og alkohol er naturlig forekommende. Det blir ikke sunt av at det er naturlig. De to stoffene har helt forskjellig virkemåte og omsetning i kroppen, og eliminasjonen er totalt forskjellig. Begge er skadelige og begge burde vært forbudt.

Inntil cannabistilhengerne slutter å argumentere uredelig og bruke kilder selektivt kan ikke disse diskusjonene føre noe sted.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Jammen. Det har ingen hensikt å ha noen av dem forbudt. Det fører bare til mer vold og elendighet, eller følger du ikke med i verden? 

 

Har war on drugs noen gang ført med seg noen positive effekter? Sist jeg sjekket er narkotika av alle sorter mer tilgjengelig og billigere enn noen gang. 

 

Syns vi heller skal gjøre det lovlig jeg, så kan vi hjelpe de som trenger det. Istedenfor å gi dem rulleblad, bøter og fengsel. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man kan ikke sammenligne en urte med gift, helt enig.

En elendig argumentasjonsteknikk. Du forstår heller ikke poenget.

Anonymous poster hash: 591ea...029

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele er jo ganske absurd. Les igjennom disse punktene og fortell meg at war on drugs er en god ting.

 

 

 

Drug War Statistics
Did you know....
Amount spent annually in the U.S. on the war on drugs: More than $51,000,000,000
 
Number of people arrested in 2013 in the U.S. on nonviolent drug charges: 1.5 million
 
Number of people arrested for a marijuana law violation in 2013: 693,482
  • Number of those charged with marijuana law violations who were arrested for possession only: 609,423 (88 percent)
Number of Americans incarcerated in 2013 in federal, state and local prisons and jails: 2,220,300 or 1 in every 110 adults, the highest incarceration rate in the world
 
Proportion of people incarcerated for a drug offense in state prison who are black or Latino, although these groups use and sell drugs at similar rates as whites: 57 percent
 
Number of states that allow the medical use of marijuana: 23 + District of Columbia
 
Number of states that have approved legally taxing and regulating marijuana4 (Alaska, Colorado, Oregon and Washington)
 
Number of states that have decriminalized marijuana by eliminating criminal penalties for simple possession of small amounts for personal use: 20
 
Estimated annual revenue that California would raise if it taxed and regulated the sale of marijuana: $1,400,000,000
 
Number of people killed in Mexico's drug war since 2006: 100,000+
 
Number of students who have lost federal financial aid eligibility because of a drug conviction: 200,000+
 
Number of people in the U.S. who died from a drug overdose in 2013: 43,982
 
Tax revenue that drug legalization would yield annually, if currently-illegal drugs were taxed at rates comparable to those on alcohol and tobacco: $46.7 billion
 
The Centers for Disease Control and Prevention found that syringe access programs lower HIV incidence among people who inject drugs by: 80 percent
 
One-third of all AIDS cases in the U.S. have been caused by syringe sharing:354,000 people
 
U.S. federal government support for syringe access programs: $0.00, thanks to a federal ban reinstated by Congress in 2011 that prohibits any federal assistance for them
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hele er jo ganske absurd. Les igjennom disse punktene og fortell meg at war on drugs er en god ting.

 

 

 

Drug War Statistics

Did you know....

Amount spent annually in the U.S. on the war on drugs: More than $51,000,000,000

 

Number of people arrested in 2013 in the U.S. on nonviolent drug charges: 1.5 million

 

Number of people arrested for a marijuana law violation in 2013: 693,482

  • Number of those charged with marijuana law violations who were arrested for possession only: 609,423 (88 percent)
Number of Americans incarcerated in 2013 in federal, state and local prisons and jails: 2,220,300 or 1 in every 110 adults, the highest incarceration rate in the world

 

Proportion of people incarcerated for a drug offense in state prison who are black or Latino, although these groups use and sell drugs at similar rates as whites: 57 percent

 

Number of states that allow the medical use of marijuana: 23 + District of Columbia

 

Number of states that have approved legally taxing and regulating marijuana4 (Alaska, Colorado, Oregon and Washington)

 

Number of states that have decriminalized marijuana by eliminating criminal penalties for simple possession of small amounts for personal use: 20

 

Estimated annual revenue that California would raise if it taxed and regulated the sale of marijuana: $1,400,000,000

 

Number of people killed in Mexico's drug war since 2006: 100,000+

 

Number of students who have lost federal financial aid eligibility because of a drug conviction: 200,000+

 

Number of people in the U.S. who died from a drug overdose in 2013: 43,982

 

Tax revenue that drug legalization would yield annually, if currently-illegal drugs were taxed at rates comparable to those on alcohol and tobacco: $46.7 billion

 

The Centers for Disease Control and Prevention found that syringe access programs lower HIV incidence among people who inject drugs by: 80 percent

 

One-third of all AIDS cases in the U.S. have been caused by syringe sharing:354,000 people

 

U.S. federal government support for syringe access programs: $0.00, thanks to a federal ban reinstated by Congress in 2011 that prohibits any federal assistance for them

Du - med din elendige virkelighetsforståelse, så ser jeg ikke noen grunn til å begynne en lang argumentasjonsrekke som du ikke en gang kommer til å skjønne. Jeg vet du kommer til å skrive at jeg ikke klarer å argumentere mot deg. Da kan du heller lese dine gamle tråder, hvor alt er blitt imøtegått.

Du forstår ikke skadepotensialet, og du forstår ikke hvordan preventive grep virker. Du forstår heller ikke at det finnes alvorlige skadevirkninger som ikke er dødsfall, og du forstår heller ikke at hva som skjer utenfor norges grenser ikke nødvendigvis er overførbart til våre lokale forhold.

Du har vist ganske tydelig den siste uken at du har liten forståelse for hvordan verden rundt deg fungerer. Jeg tar deg ikke alvorlig lenger.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du - med din elendige virkelighetsforståelse, så ser jeg ikke noen grunn til å begynne en lang argumentasjonsrekke som du ikke en gang kommer til å skjønne. Jeg vet du kommer til å skrive at jeg ikke klarer å argumentere mot deg. Da kan du heller lese dine gamle tråder, hvor alt er blitt imøtegått.

Du forstår ikke skadepotensialet, og du forstår ikke hvordan preventive grep virker. Du forstår heller ikke at det finnes alvorlige skadevirkninger som ikke er dødsfall, og du forstår heller ikke at hva som skjer utenfor norges grenser ikke nødvendigvis er overførbart til våre lokale forhold.

Du har vist ganske tydelig den siste uken at du har liten forståelse for hvordan verden rundt deg fungerer. Jeg tar deg ikke alvorlig lenger.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Sukk, som forventet. Masse påstander om hva jeg vet og ikke vet. Ikke noe nytt i fra deg dessverre. Jeg har aldri vist noen tegn til manglende forståelse for noe av det du kommer med her.

 

Istedenfor å imøtegå dine meningsmotstandere så går du for latterliggjøring og billige triks for å vri deg unna. 

Blir du ikke lei? Hvorfor ikke bare la det ligge? 

Endret av debattanten
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk, som forventet. Masse påstander om hva jeg vet og ikke vet. Ikke noe nytt i fra deg dessverre. Jeg har aldri vist noen tegn til manglende forståelse for noe av det du kommer med her.

 

Istedenfor å imøtegå dine meningsmotstandere så går du for latterliggjøring og billige triks for å vri deg unna. 

Blir du ikke lei? Hvorfor ikke bare la det ligge?

Jeg har argumentert saklig med deg MANGE ganger før. Det lar seg bare ikke gjøre.

Du klarer ikke å sette ting i sammenheng, og du skjønner nok ikke alltid hva det du poster egentlig sier. Det er av erfaring at jeg skjønner at du ikke har grep om virkeligheten. Jeg sier det ikke fordi jeg er uenig med deg, men fordi du ikke klarer å forstå hva du egentlig diskuterer.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har argumentert saklig med deg MANGE ganger før. Det lar seg bare ikke gjøre.

Du klarer ikke å sette ting i sammenheng, og du skjønner nok ikke alltid hva det du poster egentlig sier. Det er av erfaring at jeg skjønner at du ikke har grep om virkeligheten. Jeg sier det ikke fordi jeg er uenig med deg, men fordi du ikke klarer å forstå hva du egentlig diskuterer.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Så flott å høre at du er enig med meg da ;) 

 

Men sånn seriøst. tror du trenger å roe egget ditt mange hakk. Det er ganske klare bevis i dagens samfunn på at krigen mot narkotika ikke fungerer å gjør vondt verre. 

 

Det blir litt vanskelig å ta deg seriøst syns jeg da, når du opponerer mot dette. Blir litt som å diskutere med en som nekter for holocaust når det så tydelig vises i historiebøkene at det faktisk skjedde.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vel om man røyker cannabis så mye at det begynner å ta over, kan det bli som om alle reiser fra deg med flyet, mens du sitter igjen på flyplassen. lat og giddeløs. også er det større sjanse for å bli involvert i andre dopmiljø. det er iallefall det jeg har hørt. er sikkert folk dette ikke ville ha skjedd med, men det er alltids noen.



Anonymous poster hash: 132b0...726
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel om man røyker cannabis så mye at det begynner å ta over, kan det bli som om alle reiser fra deg med flyet, mens du sitter igjen på flyplassen. lat og giddeløs. også er det større sjanse for å bli involvert i andre dopmiljø. det er iallefall det jeg har hørt. er sikkert folk dette ikke ville ha skjedd med, men det er alltids noen.

Anonymous poster hash: 132b0...726

Ja, sånn som det er i dag må jo ungdommen som skal ha ha en liten rev dra til samme dealer som selger heroin.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge er skadelige og begge burde vært forbudt.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

 

Hvorfor bør de være forbudt?

 

Jeg holder med Annan:

 

kofi-annan-wha.png

 

Anonymous poster hash: 65fde...45d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir alltid like overrasket over hvor svart/hvitt man klarer å fremstille dette.....

Det er absolutt ikke en enkel problemstilling.

Anonymous poster hash: 63d98...a66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...