Gå til innhold

Uhøflig å si "du" til kongen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så du forstår heller ikke at kongens dannelse gjorde at han ikke satte deg på plass der og da? Det ville nemlig vært upassende i sammenhengen, men det forventer jeg ikke at du forstår.

Og at Sonja tror hun er noe? Ja visst - hun er faktisk noe. Hun er norges dronning.....

Anonymous poster hash: b3db6...027

 

Det er ingenting å forstå. Du bare teoretiserer og har absolutt intet grunlag for å si det du gjør annet enn at det støtter ditt standpunkt. Du vet ingenting om kongen annet enn hva du har sett på Tv og lest i magasiner. Selv har jeg sett endel til hele familien og om jeg på ingen måte kjenner de har jeg ihvertfall fått dannet meg et førsteintrykk. Mitt førsteintrykk av kongen var at han var down to earth, mitt intrykk av dronninga var at hun er en stuck up bitch. Dette intrykket kommer av personlige opplevelser, og snakk med andre som også hadde opplevelser med dem.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å forstå. Du bare teoretiserer og har absolutt intet grunlag for å si det du gjør annet enn at det støtter ditt standpunkt. Du vet ingenting om kongen annet enn hva du har sett på Tv og lest i magasiner. Selv har jeg sett endel til hele familien og om jeg på ingen måte kjenner de har jeg ihvertfall fått dannet meg et førsteintrykk. Mitt førsteintrykk av kongen var at han var down to earth, mitt intrykk av dronninga var at hun er en stuck up bitch. Dette intrykket kommer av personlige opplevelser, og snakk med andre som også hadde opplevelser med dem.

Du svarer til nicket ditt.

Nå er det du som trekker konklusjoner om meg. Dessuten overreagerer du. Jeg opplever deg som umoden.

Anonymous poster hash: b3db6...027

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er uhøflig å si "du" til kongen. Eneste funksjonen de har er reklame til utlandet. Utenom mye incest lenger bak på slektstreet så er det ikke mye spesielt med de. 

 

Og at noen tilfeldigvis er født inn i rikdom gjør de ikke mer verdt enn noen andre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du svarer til nicket ditt.

Nå er det du som trekker konklusjoner om meg. Dessuten overreagerer du. Jeg opplever deg som umoden.

Anonymous poster hash: b3db6...027

 

Jeg opplever deg som en idiot. Sånn ferdig med det. Vennligst ikke tiltal meg igjen min gode mann/kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på monarker som mener at de kongelige skal være vanlige folk uten høyere status. 



Anonymous poster hash: e83ec...ea4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Balian de Ibelin

 

 

Ehhh nei det er han ikke.

 

 

 

 

Om du alvorlig talt tror at du har like mye verdi som kongen så er du ekstremt naiv.

 

For si meg om du og kongen hadde trengt en nyre hvem tror du hadde fått nyren jo det skal jeg si deg.

 

Kongen hadde fått den. Og vet du hvorfor fordi han er viktigere en deg

 

I motsetning til hva du kanskje tror så er det ikke slik at alle mennesker har samme verdi. Noen mennesker er mer verd en andre. Og tro noe annet er ekstremt ekstremt ja det er så ektstremt naivt at jeg må ekstremt flere anger,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting å forstå. Du bare teoretiserer og har absolutt intet grunlag for å si det du gjør annet enn at det støtter ditt standpunkt. Du vet ingenting om kongen annet enn hva du har sett på Tv og lest i magasiner. Selv har jeg sett endel til hele familien og om jeg på ingen måte kjenner de har jeg ihvertfall fått dannet meg et førsteintrykk. Mitt førsteintrykk av kongen var at han var down to earth, mitt intrykk av dronninga var at hun er en stuck up bitch. Dette intrykket kommer av personlige opplevelser, og snakk med andre som også hadde opplevelser med dem.

Man trenger slett ikke å ha truffet kongeparet for å få dette inntrykket. Det er ikke vanskelig å forstå for folk flest, at Kongen er adskillig rundere i kantene enn sin kone. Selv om Sonja virker hyggelig ute i offentligheten, så skinner det igjennom at hun kan være et skikkelig rivjern på hjemmebane. Hun har vokst opp i overklassen, og er veldig bevisst på det.   

Anonymous poster hash: 525c1...e04

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morello

Jeg hadde lett sagt "Øy vettu hvor jeg finner dassen henne?" bare på pur faen jeg.. ^^ Men altså tviler på om de blir sånn kjempeforbanna hvis du sier "du" men spørs vel litt på settingen, er litt kjipt hvis du fucker opp for firmaet ditt eller noe ved å ikke følge reglene for skikk og  bruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplever deg som en idiot. Sånn ferdig med det. Vennligst ikke tiltal meg igjen min gode mann/kvinne.

Jeg liker etikette bedre enn respektløshet.

Tenk over det i stillhet.

Anonymous poster hash: b3db6...027

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg møtt Kongen i privat sammenheng (saklig!) hadde jeg sagt Kongen eller Harald.

 

Lurer på om Kongen kaller Dronning Maud Land for nettopp det, eller om han kaller det for Farmorland.. høhøhø

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen av de hadde blitt fornærmet om man sa "du" til de, langt ifra. De er jo i bunn og grunn normale mennesker (så normale som de kan bli) og skjønner at "du" er det vanligste og mest naturlige for folk.

 

Men det beste er nok å si "Dronningen" eller "Kongen". Og sier man det med et lite smil så føles det kanskje litt mer naturlig, synes jeg da.

"Hva synes Dronningen om desserten? :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Jeg trodde du lurte på om du kunne si "du" til kongen! Altså sånn, om man skal ha kontakt med noen, istedenfor å unnskyld eller navnet deres. Så for meg skikkelig sånn her, laidback fyr i litt slitte klær: "døøh! Kongen? Hva skjer'a?"

Anonymous poster hash: 03ad1...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Du: " Hva synes Kongen om kongerekene ? "

Kongen: " Det er ikke mine reker ". 

 

:fnise:

De hadde nok tenkt at du var søt om du fortalte den vitsen til dem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Det er litt søtt at det finnes folk som tror at de har like mye verdi som kongeparet.

 

 

Kanskje de skal ta av seg de rosabrillene. Og se inn i den virkelige verden og obbdage at alle mennesker er ikke like mye verd og at det er mennesker som er viktigere en andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De hadde nok tenkt at du var søt om du fortalte den vitsen til dem. :)

 

Eller så hadde de tenkt, "huff, enda en som drar en kongevits, smilsmilsmil, lat som ingenting".

Anonymous poster hash: 61adf...847

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt søtt at det finnes folk som tror at de har like mye verdi som kongeparet.

 

 

Kanskje de skal ta av seg de rosabrillene. Og se inn i den virkelige verden og obbdage at alle mennesker er ikke like mye verd og at det er mennesker som er viktigere en andre.

Viktigere for hvem da? Som sagt, eneste funksjon de har er reklame. Altså penger. De har en økonomisk verdi for landet. Men de færreste ville ha ment at kongen er mer verdt enn de de er glad i, for noen selv kjæledyr. Verdi er til stor grad subjektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Faerunpedia

Ville sagt du, tar de det ille opp så dem om det. Det får jo ingen konsekvenser uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

Viktigere for hvem da? Som sagt, eneste funksjon de har er reklame. Altså penger. De har en økonomisk verdi for landet. Men de færreste ville ha ment at kongen er mer verdt enn de de er glad i, for noen selv kjæledyr. Verdi er til stor grad subjektivt.

 

Si meg hvem tror du ville fått f.eks en nyre først du eller kongen ?

 

Folk må slutte å inbilde seg at alle er like viktige

 

Kongen f.eks er viktigere for landet en hva du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...