Gå til innhold

Det er da ikke vanlig å få dette til med sminke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er da virkelig ikke vanlig at jenter får dette til? http://www.minmote.no/#!/artikkel/23482340/blogger-viser-den-stygge-sannheten-om-sosiale-medier

 

Altså, å sminke seg så annerledes. Jeg er selv jente og jeg har lest og sett bilder av kvinner som har sminket seg og forandret seg totalt, men jeg tror at etter-bildene gjerne er redigerte og "airbrushet" til de grader... For jeg får det ikke til. Heldigvis har jeg ren hud og ser OK ut, men når jeg får en kvise nå og da, er det vanskelig å skjule kvisene, de er hovne og er røde, og jeg klarer ikke å skjule dem, uansett hvor hardt jeg prøver, men nå er jeg ikke en make-up-artist. Poenget mitt er, ingen jenter med vanlig interesse for sminke klarer å skjule skavanker på den måten. Jeg er virkelig ikke så annerledes med sminke, fremhever kun de lyse øyenvippene mine med svart maskara og jevner ut huden under øynene, og bruker en øyenskygge for å skape mer dybe rundt øynene. Så, hva gjør disse jentene som klarer å få dramatisk endring av utseende med sminke?



Anonymous poster hash: 6be83...258
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De har nok god peiling og bruker gode produkter. Det fins fks en foundation som kan skjule svarte tatoveringer!

Jeg har selv masse kviser og stygg hud, men holder jeg på en stund med sminken så ser jeg helt annerledes ut!

Anonymous poster hash: ff546...6f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har nok god peiling og bruker gode produkter. Det fins fks en foundation som kan skjule svarte tatoveringer!

Jeg har selv masse kviser og stygg hud, men holder jeg på en stund med sminken så ser jeg helt annerledes ut!

Anonymous poster hash: ff546...6f1

 

Jeg får det ikke til, og da begynner jeg å lure. Jeg kjøper dyr sminke, har glomineral foundatio, en "fulldekkende" concealer fra Dior, etc.- men de gangene jeg sliter med kviser (sånn 3-4 kviser), har jeg problemer med å "gjemme" dem, og da begynner jeg å lure på hva enkelte bruker i ansiktet når forandringene er så dramatiske. 

Anonymous poster hash: 6be83...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt fasinerende hva de får til. Men de har nok peiling på hvilke produkter som funker på deres hud, og har sikkert brukt en formue på å prøve seg frem til det, prøve og feile med påføring osv. Jeg kan knapt legge på mascara :fnise: 



Anonymous poster hash: 7c621...5dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Jeg synes hun var pen uten sminke også jeg, men veldig synd dette med akne. Jeg synes så synd i de som har det. Og jeg blir lei meg bare jeg har et par.. Jeg får ofte til å dekke godt til i alle fall, men det faller fort av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men så kan man jo lure på hvordan det ser ut i dagslyset ute. Kan ikke forestille meg at man ikke kan se det.



Anonymous poster hash: 62366...772
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg får det ikke til, og da begynner jeg å lure. Jeg kjøper dyr sminke, har glomineral foundatio, en "fulldekkende" concealer fra Dior, etc.- men de gangene jeg sliter med kviser (sånn 3-4 kviser), har jeg problemer med å "gjemme" dem, og da begynner jeg å lure på hva enkelte bruker i ansiktet når forandringene er så dramatiske. 

Anonymous poster hash: 6be83...258

 

Prøv MAC sine produkter. Og invester i gode koster. Urenheter er mye enklere å skjule med en liten, god pensel enn med fingre.

Anonymous poster hash: 0948d...1fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er kvisene som er sminket på



Anonymous poster hash: ff3e3...ebd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får det ikke til, og da begynner jeg å lure. Jeg kjøper dyr sminke, har glomineral foundatio, en "fulldekkende" concealer fra Dior, etc.- men de gangene jeg sliter med kviser (sånn 3-4 kviser), har jeg problemer med å "gjemme" dem, og da begynner jeg å lure på hva enkelte bruker i ansiktet når forandringene er så dramatiske.

Anonymous poster hash: 6be83...258

du må sminke i flere lag. Og la sminken tørke innimellom. Og bruke grønn concealer.

Anonymous poster hash: ff546...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har sagt, hvis man investerer i gode (ofte veldig dyre) produkter og koster o.l., og man har prøvd seg frem med masse trening, tror jeg nok de fleste kan se sånn ut. Bare se på kjendisene på den røde løperen med og uten sminke.

 

Sminke kan forandre et helt ansikt, og selv om jeg bruker "billige" produkter og enkle koster, så ser ansikter mitt helt anderledes ut med sminke. (Jeg har en del kviser og arr, så man ser veldig stor forskjell.) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo ikke forandret utseende fullstendig. Jeg synes det er veldig lett å se at det er henne, men hun ser ut som en polert versjon av seg selv. Hun er søt også uten sminke, men uheldig med fet hud og mye akne. 



Anonymous poster hash: 38b96...ef0
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Er helt fasinerende hva de får til. Men de har nok peiling på hvilke produkter som funker på deres hud, og har sikkert brukt en formue på å prøve seg frem til det, prøve og feile med påføring osv. Jeg kan knapt legge på mascara :fnise:

Anonymous poster hash: 7c621...5dc

 

 

Jeg har funnet ut hvilken foundation som er bra for huden og som ser best ut, samme med concealer, men jeg bruker altså ikke noe for å dekke over huden i ansiktet, men når jeg får kviser, er det nesten umulig å dekke over. Ja, tror en må bruke en formue på sminke for å få en slik forandring  :vetikke:

 

Jeg synes hun var pen uten sminke også jeg, men veldig synd dette med akne. Jeg synes så synd i de som har det. Og jeg blir lei meg bare jeg har et par.. Jeg får ofte til å dekke godt til i alle fall, men det faller fort av. 

 

Anonymous poster hash: 6be83...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hun var pen uten sminke også jeg, men veldig synd dette med akne. Jeg synes så synd i de som har det. Og jeg blir lei meg bare jeg har et par.. Jeg får ofte til å dekke godt til i alle fall, men det faller fort av. 

 

Hun så jo OK ut før, men den forandringen er enorm (nå tenker jeg mest på huden), så hun må nok ha brukt MYE sminke for å dekke over, og i tillegg redigert bildene. 

 

 

Men så kan man jo lure på hvordan det ser ut i dagslyset ute. Kan ikke forestille meg at man ikke kan se det.

Anonymous poster hash: 62366...772

 

 

Ja, i dagslyset er det nok synlig, er får jo ikke forhøyninger og nupper bort med sminke. 

 

 

Prøv MAC sine produkter. Og invester i gode koster. Urenheter er mye enklere å skjule med en liten, god pensel enn med fingre.

Anonymous poster hash: 0948d...1fb

 

 

Jeg har en god foundation fra GloMinerals og en god concealer fra dior, men jeg bruker ikke foundation i ansiktet, jeg prøver kun å gjemme de kvisene jeg har, og de gjemmes ikke bort. Å bruke masse foundation i hele ansiktet for å gjemme to-tre kviser, syns jeg blir for stress. Men en god pensel kan jeg investere i (noen du anbefaler? )

Anonymous poster hash: 6be83...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Derfor lurer jeg på om det å være mann er veldig frustrerende..

Anonymous poster hash: 623e6...94f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Kanskje det er kvisene som er sminket på

Anonymous poster hash: ff3e3...ebd

 

 

Det funker ikke så lett, har prøvd. Heldigvis sliter jeg ikke så mye med kviser at det er et problem for meg at det ikke gå an å gjemme de bort, så da skjønner jeg ikke hva folk putter i ansiktet for å få en slik forandring.

 

du må sminke i flere lag. Og la sminken tørke innimellom. Og bruke grønn concealer.

Anonymous poster hash: ff546...6f1

 

Ah, så flere lag med sminke og concealer, og det må tørke innimellom? Kan tenke meg det tar tid, og at en må ha litt erfaring. Ikke rart jeg ikke får det til da ;)

Anonymous poster hash: 6be83...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre har sagt, hvis man investerer i gode (ofte veldig dyre) produkter og koster o.l., og man har prøvd seg frem med masse trening, tror jeg nok de fleste kan se sånn ut. Bare se på kjendisene på den røde løperen med og uten sminke.

 

Sminke kan forandre et helt ansikt, og selv om jeg bruker "billige" produkter og enkle koster, så ser ansikter mitt helt anderledes ut med sminke. (Jeg har en del kviser og arr, så man ser veldig stor forskjell.) :)

 

Jeg har investert i gode og dyre produkter, og disse bruker jeg kun når jeg får en eller to kviser, men det virker umulig å sminke over. Nå bruker jeg kun concealer og foundation på kviser, og ikke resten av ansiktet. Kjendisene har jo sminke-eksperter som påfører sminke, så de kan, men de fleste jenter som ikke har dette som fagfelt, får det ikke til på samme måte. :)

 

Og ansiktet mitt ser ikke så annerledes ut, rart det der.

 

 

Hun har jo ikke forandret utseende fullstendig. Jeg synes det er veldig lett å se at det er henne, men hun ser ut som en polert versjon av seg selv. Hun er søt også uten sminke, men uheldig med fet hud og mye akne. 

Anonymous poster hash: 38b96...ef0

 

 

Jeg vil nå si endringen er markant. Hude ser jo helt annerledes ut. En ser jo selvfølgelig se at det er samme person, men utseendet har endret seg drastisk for det. 

Anonymous poster hash: 6be83...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Derfor lurer jeg på om det å være mann er veldig frustrerende..

Anonymous poster hash: 623e6...94f

 

Hvorfor det? Må heller være frusterende å være kvinne, å ikke ha et sunt forhold til hvordan en ser ut i virkeligheten. De fleste jente endrer seg heller ikke særlig drastisk med sminke, men så er det noen som bruker en del tid og penger på det, som får slike endringer, samtidig bruker de nok redigeringsprogrammer på bildene sine.

Anonymous poster hash: 6be83...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hva man kan oppnå med sminke hvis man virkelig har peiling.Når det gjelder uren hud,så er jo tørre skorper mye lettere å skjule enn harde underhudskviser som buler ut.De vil uansett være synlige om man sminker seg.I tilfellet som er vist til i linken er det vel stort sett tørre skorper/kviser som ikke lager hevelse i huden.Bildene er nok manipulert litt til å se bedre ut,men med riktig makeup kan man komme langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet egentlig ikke om tørre skorper er så mye enklere å skjule, jeg da. Jeg syns egentlig det er vanskeligere, fordi foundationen kaker seg mye mer og får området til å se enda tørrere ut. 



Anonymous poster hash: 3812a...406
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hva man kan oppnå med sminke hvis man virkelig har peiling.Når det gjelder uren hud,så er jo tørre skorper mye lettere å skjule enn harde underhudskviser som buler ut.De vil uansett være synlige om man sminker seg.I tilfellet som er vist til i linken er det vel stort sett tørre skorper/kviser som ikke lager hevelse i huden.Bildene er nok manipulert litt til å se bedre ut,men med riktig makeup kan man komme langt.

 

 

 

Vet egentlig ikke om tørre skorper er så mye enklere å skjule, jeg da. Jeg syns egentlig det er vanskeligere, fordi foundationen kaker seg mye mer og får området til å se enda tørrere ut. 

Anonymous poster hash: 3812a...406

 

 

Enig med AB. Syns det er vanskelig å dekke/skjule tørre skorper. Det er vanskelig å skjule underhudskviser som buler ut også, men tørre skorper er minst like vanskelig. 

Anonymous poster hash: 6be83...258

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...