Gå til innhold

Dine barndomstraumer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alle vi har fått oss et par støkk som har påvirket og preget oss til voksen alder.

 

Mine er klovner. Definitivt! Hater klovner intenst. Nei, det er ikke fordi jeg tilfeldigvis kom i skade for å se filmen "IT" i en alder av 8-9, det er fordi en sirkus-klovn sprutet vann på meg i den tro at han var morsom. Kjolen min var ny, for pokker! 

 

Den dag i dag, tåler jeg ikke synet av klovner. Ser jeg en klovn, får jeg ufattelig lyst til å klippe av ham håret, tegne på ham et stygt blikk, og heise ham opp i et flaggstang. Etter bukseselene.

 

Slik har mitt barndomstraume påvirket meg.

 

Hva er ditt barndomstraume og hvordan har det påvirket deg i voksen alder?



Anonymous poster hash: eb4c1...0d3
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater klovner. De er faens så ekle og burde ikke eksistert!

 

Mange av mine barndomstraumer er heldigvis fortrengt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke klovner jeg heller, men skal ikke utrope dem til traume. De er bare teite (og det syntes jeg som barn også.)  Derimot tilhører jeg generasjonen som ble en smule traumatisert av "Pompel og Pilt"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havet!
Jeg husker egentlig ikke helt hvorfor eller når det startet, men jeg har bestandig vært livredd for havet og alt som lever i det. Tror kanskje det er fordi havet er så uendelig stort og mørkt, noe jeg sikkert har opplevd skremmende. Klarer ikke helt å bli kvitt den skrekken,  bader derfor aldri i havet :P

Endret av Clarity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannlegen... Skulle trekke en tann som 10-åring og skulle klemme assistenten i hånden hvis det ble for vondt. Har i ettertid forstått at bedøvelsen ikke fungerte og damen som holdt meg i hånden sa ikke stopp når jeg klemte fordi hun trodde jeg bare var pingle og tenkte det var bedre å få det overstått. Og nei de var ikke raske. Tok seg god tid og lirket forsiktig.

Anonymous poster hash: 6cfff...c77

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle âme

Min traumatiske forhold til heis og edderkopper starta vel som lita.

Den eine naboen min...🙊 Naboguten sa at den gamle naboen hadde fanga små barn nede i kjelleren og åt dei.

Kornbrød.

Alarmklokka til mamma. Klokka 6 om morningen. Da måtte ho på jobb og eg var da ofte aleine heime.

Endret av Belle âme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Edderkopper.. Broren min festet en falsk edderkopp i taket på hytten, den falt selvfølgelig ned i håret mitt når jeg sov, jeg er mildt sagt livredd for å få edderkopper i håret.



Anonymous poster hash: 662b6...ef8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen alvorlige traumer, heldigvis. Men jeg er fremdeles livredd Hufsa!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyter! Ble tatt sprøyter ned makt når jeg var 3 år. Etter det har jeg blitt livredd for sprøyter!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli kjeftet huden full fordi jeg har gjort ett eller annet feil. Da jeg var kanskje seks eller syv år gammel, så skulle jeg vaske opp noen tallerkener og litt forskjellige greier etter en middag. Etterpå kom moren min og kjeftet meg huden full fordi jeg vissnok hadde brukt alt for mye Zalo eller noe, for oppvaskmiddel kostet visst fryktelig mye penger. I tillegg fikk jeg alltid skylden for alt mulig som jeg ikke hadde gjort. For eksempel da broren min skulle hente noe i kjelleren, og han hadde av en eller annen grunn latt døren ned til kjelleren stå på vidt gap da han kom opp igjen. Så det ble kaldt, på grunn av kulden som fra den kalde kjelleren. Det fikk av en eller annen merkelig grunn, jeg skylden for....

 

Eller da søsknene mine rappet noen hundrelapper fra lommebøkene til foreldrene våre, fordi dem skulle til matbutikken for å kjøpe seg godteri og brus. Jeg fikk en saftig skyllebøtta for dette, og den ene broren min kom tilfeldigvis forbi og spurte hvorfor dem var så sinte. Da dem nevnte at det hadde forsvunnet penger, så sa broren min at de hadde tatt pengene for å kjøpe seg godteri. Men dem fikk ikke kjeft eller noe, og foreldrene krevde aldri å få tilbake pengene.

 

Jeg kunne sikkert ha skrevet ned ett par tusen hendelser gjennom oppveksten. Men jeg har heldigvis klart å fortrenge en god del. Jeg er fremdeles livredd for å gjøre noe feil, få skylden for ting jeg ikke har gjort, eller få masse kjeft. Spesielt foran mange andre mennesker.  

 



Anonymous poster hash: d3dff...114
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så et skada lik, det preget meg igjennom hele barndommen og ut i voksen alder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Fargen gul, spesielt rom som er gule. Hadde som barn stadig mareritt om et nedslitt gult rom hvor det stod et gammelt og skittent kjøleskap. Inni kjøleskapet lå det en kjempehjerne som var begynt å råtne. Selv nå som voksen blir jeg fysisk uvel av å oppholde meg i gule rom.

Har også vært nær ved å drukne et par ganger, så kan få panikk hvis jeg føler at jeg ikke får luft. "Veldig morsomt" når man er hos tannlegen og spyttsugeren ikke ligger riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha vokst opp med en aggressiv og alkoholisert far, så tåler jeg ikke fulle folk, eller folk som kjefter og banner. Da knyter det seg i magen og jeg får skikkelig flashbacks.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skremt av en hund da jeg var bitteliten. Så liten at jeg ikke husker det en gang. Var redd hunder i mange år siden. Så redd at jeg stivnet av skrekk. Det var helt jævlig. Skulle jeg på besøk til venner i klassen som hadde hund, måtte den være ute om jeg var inne og omvendt. 

Foreldrene mine tok etterhvert tak i det, og fikset skrekken min, så nå er jeg ikke så veldig redd de, men er skeptisk til de, og liker ikke hunder noe særlig.



Anonymous poster hash: fb8f3...8ba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edderkopper,høyder og kjellere.

Men verst av alt: Hufsa!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var livredd brunost da jeg var liten. Pleide å ha mareritt om brunost å måtte løpe i senga til foreldrene mine . Aner ikke hvorfor brunost var så grusomt.Men jeg var overbevist om jeg våknet på natta alene på rommet mitt så kunne brunosten ta meg.  Har ikke preget meg så mye i voksen alder akkurat Jeg spiser brunost nå,men ikke den som er kjøpt i butikken.Må koke selv. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg datt ned fra klatrestativet og slo meg kraftig. Etter det har jeg fått problemer med høyder og det å hoppe ned fra ting. Når jeg eksponerer meg for klatring eller hopping klarer jeg litt mer om det går bra, men hvis det er lenge siden jeg f.eks har hoppet ut i vannet eller ned fra en stein går det ikke. Jeg klarer heller ikke å lande på ryggen på trampoline eller tjukkas, og det kan ha noe å gjøre med fallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dukker med porcelenansikt.

 

Snikså en skrekkfilm med min søster da vi var 8 og jeg ti, og fy flate så redd jeg var. handlet om unge jenter som ble forvandlet til slike dukker, og den dag i dag går det creeps gjennom meg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...