Gå til innhold

Antrekk: pent


Gjest z

Anbefalte innlegg

Jeg er litt usikker på hva det betyr; er det litt uformelt?

Jeg har en lang stroppekjole; men den har ingenting "sommerlig" over seg.

Hva kan brukes som "pent"? Kjipt å være overpynta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mine øyne burde en lang fin kjole regnes som pent, selv om det ikke er en sommerlig en. Jeg hadde hvertfall ikke rynket på nesen om det var i mitt bryllup du skulle. ;) Ballkjole er jo way over the top. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står pent i inivtasjonen tenker jeg at da kan mennene velge om de vil gå i dress eller smoking. Og damene kler seg i kjoler/skjørt, men ikke gallakjoler. Syns en lang stroppkjole høres passende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg ville satset på sommerlig antrekk/sommerkjole. Kjole til knærne/midt på leggen eller skjørt og overdel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :)

Svarene til tommeliten og Saeria sier at jeg kan bruke kjolen jeg har, mens Bergensbruden mener jeg bør ha noe mer sommerlig.

Flere som har oppfatninger/meninger/vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en lang stroppekjole; men den har ingenting "sommerlig" over seg.
Lang kjole passer så absolutt inn under kategorien "pent". Hva du mener med at den ikke har noe "sommerlig" over seg aner jeg ikke.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lang kjole passer så absolutt inn under kategorien "pent".  Hva du mener med at den ikke har noe "sommerlig" over seg aner jeg ikke.

Jeg var kanskje litt uklar der; siden det er et sommerbryllup, så tenkte jeg kanskje at "pent" bare betyr at det ikke skal være vanlige klær (les: lette sommerkjoler etc.). Jeg har ikke peiling på hva det betyr, men hvis "pent" fortsatt betyr at man skal pynte seg skikkelig, kan jeg bruke kjolen jeg hadde tenkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent antrekk tolker jeg som at jentene kommer i kjole eller i pen overdel (ikke singlet) og skjørt. Menn kommer i dress eller pen bukse og skjorte. I et bryllup mener jeg det bør være greit med lang eller halvlang kjole, uansett om den er sommerlig eller ikke. Hvis du ikke føler deg pyntet nok i kjolen din kan du jo spe på med litt elegant tilbehør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kanskje litt uklar der; siden det er et sommerbryllup, så tenkte jeg kanskje at "pent" bare betyr at det ikke skal være vanlige klær (les: lette sommerkjoler etc.). Jeg har ikke peiling på hva det betyr, men hvis "pent" fortsatt betyr at man skal pynte seg skikkelig, kan jeg bruke kjolen jeg hadde tenkt.

En skulle da tro det. ;) Jeg stemmer hvertfall for at du kan bruke din fine lange stroppekjole. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg bruke kjolen jeg hadde tenkt.
Bruk den kjolen du har...lang kjole passer alltid i bryllup. Det er også koselig for brudeparet at folk pynter seg med noe annet enn en hverdagskjole. :)

Sleng gjerne over et chiffonsjal over skuldrene i kirken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pent antrekk tolker jeg som at jentene kommer i kjole eller i pen overdel (ikke singlet) og skjørt. Menn kommer i dress eller pen bukse og skjorte. I et bryllup mener jeg det bør være greit med lang eller halvlang kjole, uansett om den er sommerlig eller ikke. Hvis du ikke føler deg pyntet nok i kjolen din kan du jo spe på med litt elegant tilbehør.

Jeg er mer "bekymra" for at den er FOR pynta, men den er sikkert ikke det.

Jeg så bare over invitasjonen i dag, og så at det stod "pent", jeg hadde ikke tenkt så mye på det før.

Saeria: jeg går nok for det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det står pent i inivtasjonen tenker jeg at da kan mennene velge om de vil gå i dress eller smoking. Og damene kler seg i kjoler/skjørt, men ikke gallakjoler

Hvis man skal kunne gå med mørk dress eller smoking bør det vel væreg dette som står i invitasjonen som kleskode... ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk den kjolen du har...lang kjole passer alltid i bryllup. Det er også koselig for brudeparet at folk pynter seg med noe annet enn en hverdagskjole. :)

Sleng gjerne over et chiffonsjal over skuldrene i kirken.

Du har nok rett i det, jeg går for den - takk for svar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man skal kunne gå med mørk dress eller smoking bør det vel væreg dette som står i invitasjonen som kleskode... ???

Smoking = smoking.

Mørk dress = mørk dress.

Pent = mørk dress/pen bukse og ditto jakke.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal kunne gå med mørk dress eller smoking bør det vel væreg dette som står i invitasjonen som kleskode... ???

Mange velger å ikke skrive mørk dress eller smoking fordi det da blir mye mer bestemt hva folk skal gå i (husker ikke reglene helt for lange og korte kjoler i farten...). Jeg tenker at om det står pent så tar man på seg dress (lys eller mørk) eller smoking hvis man er mann og en pen kjole (lang eller kort, bunade går an) eller pent skjørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brud i sommer

Vi har skrevet antrekk: pent i våre innbydelser.

Det har aldri slått meg at dette skulle bli et problem. De fleste skjønner at de skal pynte seg når de skal i bryllup..? Hvis jeg var deg ville jeg heller hatt lang pen "aftenkjole" enn en kort sommerkjole.. Jeg forventer at våre gjester pynter seg i lange kjoler / bunader, men er enig i at ballkjole er litt voldsomt..

Man er iallefall ikke overpyntet med lang kjole i bryllup. Ville heller vært bekymret for å være for lite pyntet dersom jeg skulle gå i "bare" en sommerkjole..

Regner med at alle menn kommer med dress. Blir liksom litt merkelig hvis noen kommer med sommerbukse og en eller annen jakke - i en annen farge... (Er det jeg som er rar?)

Jeg har alltid hatt lang kjole i bryllup, og det har iallefall aldri vært noe problem. Og jeg har vært i en del brylluper over årene...

Lykke til! Jeg ville tatt aftenkjolen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes nå det er litt rart å påpeke at antrekket skal være pent jeg da. Det er vel ingen som ikke kler seg pent i et bryllup, med minder det står "antrekk: slitt dongeri" eller noe i den duren. Ta den kjolen du har tenkt du den er sikkert akkurat passe fin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes nå det er litt rart å påpeke at antrekket skal være pent jeg da. Det er vel ingen som ikke kler seg pent i et bryllup, med minder det står "antrekk: slitt dongeri" eller noe i den duren. Ta den kjolen du har tenkt du den er sikkert akkurat passe fin!!!
Vi har vært i bryllup hvor folk kom i dongeri. :o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...