Gå til innhold

Er det bare min samboer som er slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller er det vanligere enn jeg tror, at han driter i alt som er irundt seg?

Da tenker jeg på i hjemmet, når det kommer til rydding og husarbeid generelt. Min gjør aldri en dritt her hjemme! Står det tomme brusflasker på stua f.eks så blir de stående helt til jeg tar det selv. Pærer osv gidder han heller ikke bytte selv om han ser at det må byttes, klær slenger han der det passer seg, de 3-4 stekepannene som ligger i skapet drar han gjærne ut alle som en, når han skal finne den panna han skal bruke, og gidder neimen å sette de inn igjen! Han sitter heller i rot enn å t det! Han ser seriøst INGENTING av det som må gjøres. Jeg har en hard jobb der jeg kjører rundt og leverer varer som ligger fra mellom 50-100kg pr stk som jeg driver å lemper å drar på, imens han selv har en enkel å lett jobb, likevel er det JEG som må rydde å vaske her hjemme når jeg kommer hjem etter jobb. Kjenner jeg begynner å bli drit hakke lei av dette her. Jeg har prøvd å sagt det maaange ganger at han må skjerpe seg, at dette er turnoff for meg og at det til tider kan gå og irritere meg i dagesvis. Han later ikke til å bry seg i det hele tatt, vet ikke hva jeg skal gjøre:-(

Anonymous poster hash: d0f91...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her:for å legge til, vi er begge i midten av 20åra.

Anonymous poster hash: d0f91...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det vanligere enn jeg tror, at han driter i alt som er irundt seg?

Da tenker jeg på i hjemmet, når det kommer til rydding og husarbeid generelt. Min gjør aldri en dritt her hjemme! Står det tomme brusflasker på stua f.eks så blir de stående helt til jeg tar det selv. Pærer osv gidder han heller ikke bytte selv om han ser at det må byttes, klær slenger han der det passer seg, de 3-4 stekepannene som ligger i skapet drar han gjærne ut alle som en, når han skal finne den panna han skal bruke, og gidder neimen å sette de inn igjen! Han sitter heller i rot enn å t det! Han ser seriøst INGENTING av det som må gjøres. Jeg har en hard jobb der jeg kjører rundt og leverer varer som ligger fra mellom 50-100kg pr stk som jeg driver å lemper å drar på, imens han selv har en enkel å lett jobb, likevel er det JEG som må rydde å vaske her hjemme når jeg kommer hjem etter jobb. Kjenner jeg begynner å bli drit hakke lei av dette her. Jeg har prøvd å sagt det maaange ganger at han må skjerpe seg, at dette er turnoff for meg og at det til tider kan gå og irritere meg i dagesvis. Han later ikke til å bry seg i det hele tatt, vet ikke hva jeg skal gjøre:-(

Anonymous poster hash: d0f91...bc3

En stor grunn til at jeg har en ex mann er at han var slik som din. Etter over 20 år med en som kunne bo mitt i kaos uten å se det, fikk jeg nok og tok ut skillsmisse.

Min nåværende samboer er stikk motsatt. Hjelpsom og snill. Ordner hus, lager mat og kommer med roser hver fredag :-)

Anonymous poster hash: ac7b8...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker du å få barn med en slik "mann" ? Hadde bedt han skjerpe seg eller komme seg ut.

Glad jeg har en samboer som både kan fikse bil og vaske hus !



Anonymous poster hash: cc67f...b55
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

heldigvis er ikke min samboer sånn. Han er vel faktisk den av oss som er mest ryddig.



Anonymous poster hash: 2fd93...191
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Orker du å få barn med en slik "mann" ? Hadde bedt han skjerpe seg eller komme seg ut.

Glad jeg har en samboer som både kan fikse bil og vaske hus !

Anonymous poster hash: cc67f...b55

Nei, det orker jeg ikke. Jeg har gått i en uke nå å trodd jeg er gravid, nå for 5minutt siden fikk jeg heldigvis mens! Lettet? - VELDIG! Min kan også fikse alt på en bil, men hjemme er han ubrukelig. Vaks opp med en mor som gjorde alt for han, så jeg vet hvor det kommer fra. Hadde bare håpet han kunne forandre seg litt for meg, når han vet det betyr så mye for meg at han bare setter inn glasset han nettopp brukte i oppvaskmaskinen. Er så lite jeg forlanger liksom, så er så trist å se at han ikke orker å bruke litt ekstra energi på å gjøre det for meg:-(

Anonymous poster hash: d0f91...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg støtter de som roper "dump ham" her i forumet, men han her hadde jeg virkelig vurdert, altså.

Du er i midten av 20 årene og uten barn. Og allerede nå er du dritt lei av mannen. Mange kvinner lever i håpet om at mannen skal forandre seg, men det gjør de ikke. Menn kan man ikke forandre nevneverdig, så du må egentlig regne med at han fortsetter slik som dette resten av livet.

Dersom du velger å ha ham i livet ditt, velger du også en fremtid som hushjelp.

Tenk litt på det, og ta en ærlig prat med fyren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han bodd alene før han traff deg? Er ofte slike tendenser dersom han har flyttet rett fra mamma til kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Mannen min var useless da jeg traff ham. Han hadde hatt en mamma som gjorde alt for han. Men som med en bikkje så kunne han trenes opp og lære seg nye triks.

For oss funket det med liste i starten. Vask opp, brett klær etc. Han ble stresset om jeg sa "Idag skal det vaskes" så vi innførte fast vaskedag. Da hadde han en dag å forholde seg til. Jeg ga han et valg om hva han ville gjøre; Tørke støv og vaske badet eller vaske gulv og skifte sengetøy; han valgte å vaske gulv og skifte sengetøy. Vi bestemte en fast "vaskedag" og da visste han at den dagen hver uke så skulle han gjøre de 2 tingene.

Skittentøy ble enkelt. Det som var oppi skittentøyskorgen ble vasket. Det som var utenfor slengte jeg i en haug på hans side av sengen og ble ikke vasket. Da lærte han fort å legge det oppi korgen.

I dag så vasker han gulvene og skifter på sengen hver uke på dagen vi på forhånd har avtalt. Vi har også hatt regelen at vi vasker opp etter oss selv etterhvert som vi bruker ting, så han vasker opp etter seg selv. Om ikke på sekundet så gjør han deg når jeg ber han om det om det ligger igjen ting etter han i oppvaskkummen.

Om han ikke hadde gjort disse tingene så hadde jeg dumpet han for jeg forventer faktisk at en voksen mann rydder etter seg selv og ta år hensyn til partneren. Jeg er ikke en personlig hushjelp eller vaskekjerring.

Men som sagt så var det en liten prosess i starten da han rett og slett ikke var like opptatt av dette som meg pga en mor som hadde gjort alt og da var "pliktliste" gullverdt i starten. Etterhvert så trengte vi det ikke lenger fordi han innarbeidet det i systemet sitt. I tillegg så var det gull å skryte han opp i skyene når han gjorde disse tingene. Litt som "klikketrening"" Posititv belønning i form av skryt hvor flink han var når han gjorde det han skulle :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... Han er nå en eks og så på meg som en ny "mor" som skulle gjøre alt hjemme. Han var jo "mann..." så han skulle jo ikke gjøre slikt.



Anonymous poster hash: 36094...b10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En stor grunn til at jeg har en ex mann er at han var slik som din. Etter over 20 år med en som kunne bo mitt i kaos uten å se det, fikk jeg nok og tok ut skillsmisse. Min nåværende samboer er stikk motsatt. Hjelpsom og snill. Ordner hus, lager mat og kommer med roser hver fredag :-) Anonymous poster hash: ac7b8...741

Han er altså en bitch?

Anonymous poster hash: 22032...7e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller er det vanligere enn jeg tror, at han driter i alt som er irundt seg?

Da tenker jeg på i hjemmet, når det kommer til rydding og husarbeid generelt. Min gjør aldri en dritt her hjemme! Står det tomme brusflasker på stua f.eks så blir de stående helt til jeg tar det selv. Pærer osv gidder han heller ikke bytte selv om han ser at det må byttes, klær slenger han der det passer seg, de 3-4 stekepannene som ligger i skapet drar han gjærne ut alle som en, når han skal finne den panna han skal bruke, og gidder neimen å sette de inn igjen! Han sitter heller i rot enn å t det! Han ser seriøst INGENTING av det som må gjøres. Jeg har en hard jobb der jeg kjører rundt og leverer varer som ligger fra mellom 50-100kg pr stk som jeg driver å lemper å drar på, imens han selv har en enkel å lett jobb, likevel er det JEG som må rydde å vaske her hjemme når jeg kommer hjem etter jobb. Kjenner jeg begynner å bli drit hakke lei av dette her. Jeg har prøvd å sagt det maaange ganger at han må skjerpe seg, at dette er turnoff for meg og at det til tider kan gå og irritere meg i dagesvis. Han later ikke til å bry seg i det hele tatt, vet ikke hva jeg skal gjøre:-(

Anonymous poster hash: d0f91...bc3

DU ER IKKE ALENE! tror det er nokså normalt, her hjemme er mannen med å rydder en sjelden gang i bland, vil jeg ha det fint må jeg gjøre det selv... en latsabb? ja det er han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I hverdagen er kjæresten min litt slik som din; vaskemaskinen blir ikke satt på hvis ikke jeg gjør det, tallerkener på stuebordet blir ikke satt i oppvaskmaskinen hvis ikke jeg gjør det, og oppvaskmaskinen blir heller ikke satt på hvis ikke jeg gjør det. Så av det daglige husarbeidet er det jeg som gjør det meste. På en måte er det kanskje naturlig fordi jeg har mer tid til å gjøre dette, da han stort sett er hjemme senere enn meg og jobber mye overtid, men det kan irritere meg litt i lengden at han bare tar det som en selvfølge at det skal bli gjort.

Likevel kan han være ganske flink i helgene på eget initiativ. Det har skjedd mange ganger at jeg har jobbet en lørdagsvakt, og kommer hjem til nyvasket hus, hvor han både har støvsugd, vasket gulv og vasket klær uten at jeg har bedt han om å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er min mann å. Men når jeg spør han om å gjøre husarbeid så gjør han det jeg spurte om alltid uten å mukke. Noen folk ser bare ikke rot :)



Anonymous poster hash: f7067...a70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min var slik, og det fungerte ikke for meg. Helt ok å rydde opp etter små barn, men voksne menn må da klare å rydde selv!

Fant meg heldigvis en mann som er på samme planet som meg. Det kan jeg råde deg også til dersom dette gnager på forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal det ikke være slik. Men jeg tror du må være bevisst på at du kanskje setter ting litt på spissen. Uten å vite nærmere situasjonen deres, kan jeg godt tenke meg at det du sier om at hans arbeid er "lett" ikke er helt riktig.

Det er lett å tenke slik, men det du vil nok bli møtt med mindre forståelse fra hans side, dersom du sier til ham hvor lett arbeidet hans er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...