Gå til innhold

Kjedelig ekteskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AllisHagtorn

Jeg har vært gift i nær 26 år og har erfart hvordan livet er.

Ingen lever i et ekteskap med konstant lykke - ingen gjør det.

Gjennom mitt lange ekteskap har jeg opplevd mange gleder og sorger. Og jeg er sjeleglad for at jeg har delt begge deler med mannen min og at vi har vært hverandres støtte i disse årene.

Nei, man skal ikke holde sammen kun med tanke på at det før eller senere vil skje noe tragisk i ens liv, men jeg synes sannelig at virkeligheten er det stikk motsatte. Når man leser innlegg her på KG så vurderes skilsmisse på grunn av at man kjeder seg i samlivet - da er det ikke partneren som er problemet, det er en selv.

Javel. Jeg har og et langvarig forhold/ekteskap med mye livserfaring om man kan si det slik, og jeg ser annerledes på det.

Jeg vil ha et forhold med en partner som utfordrer meg, spennende og aktivt sexliv og følelser. Det jobber jeg jo også for, men jeg tar ikke til takke med fravær av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tomasjj

Jeg var nok litt streng og sa umodent, men som jeg sa etterpå, å forvente sommerfugler i en slik hverdag virker lite reflektert, eller litt naivt.

De kan selvsagt komme tilbake, men det krever arbeid sammen og prioritering av dere to.

Håper dere finner tilbake gnisten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nok litt streng og sa umodent, men som jeg sa etterpå, å forvente sommerfugler i en slik hverdag virker lite reflektert, eller litt naivt.

De kan selvsagt komme tilbake, men det krever arbeid sammen og prioritering av dere to.

Håper dere finner tilbake gnisten.

Nå tror jeg ikke TS forventer sommerfugler hver eneste dag, hun har tross alt vært i dette forholdet i mange år, og vet at det ikke er bare lykke og sommerfugler hele tiden. Men det er vitterlig en forskjell på å oppleve spenning en gang i blant og ALDRI. Jeg vet ikke med deg, men tror svært få er villig til å leve resten av livet i et forhold som er HELT uten gnist.

Anonymous poster hash: 45a75...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tomasjj

Nå tror jeg ikke TS forventer sommerfugler hver eneste dag, hun har tross alt vært i dette forholdet i mange år, og vet at det ikke er bare lykke og sommerfugler hele tiden. Men det er vitterlig en forskjell på å oppleve spenning en gang i blant og ALDRI. Jeg vet ikke med deg, men tror svært få er villig til å leve resten av livet i et forhold som er HELT uten gnist.

Anonymous poster hash: 45a75...513

Nei, det hørtes trasig ut. Spørsmålet er om det er noe man kan arbeide med eller ikke, og om det er vilje. Er den der, kan det meste fikses.

I innlegget: Hun savner spenning, flørting, at noen liker henne, festing med venninner, har tatt kontakt med en gammel flamme på face. Det var nok dette som fikk meg til å rynke på nesen og bli overdrevent moralistisk.

Det sies at det kommer en fase i en kvinnes liv(og også for menn, midtlivskrisa) hvor de får behov for å føle seg sett, begjært og bekreftet igjen - et siste blaff, så og si. Forståelig, ikke minst hvis ting er trasig hjemme og bare arbeid og unger. Man får veie for og imot - er det mulig å endre tingene, har du forsøkt nok, vil jeg få det bedre alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elsker det "kjedelige" livet og skjønner ikke hvordan noen kan ha så stort behov for spenning og eventyr hele tiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gjøre en innsats selv for å gjøre familielivet spennende? Prøv ut nye ting, reis steder, bestig alle topper og fjell i Norge, gjøre noe for å komme ut av sammegamle tralten. Flørt med mannen din du. Klyp han i rumpen, dask han kjærlig. Hopp inn i dusjen med han. Dersom en ønsker er det utrolig mye en kan gjøre selv, kanskje mannen får ny giv han og. Vips, du har ikke lengre det store behovet for oppmerksomhet fra andre menn. Når en har barn kreves det litt mer innsats i forholdet enn da det bare var dere to

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ut i fra det du skriver i hovedinnlegget tolker jeg det dit at du absolutt er klar for både sex og spenning, og jeg forstår deg . Noen mennesker kan leve et kjedelig liv hele livet igjennom, mens andre føler seg ikke levende før det finnes spenning og opplevelser. Vi er forskjellige der .

Jeg kjenner at jeg nesten får klaustrofobiske tendenser av å tenke på at jeg ALDRI mer skal kjenne på følelsene av nye erfaringer, jeg trenger utvikling og opplevelser for å leve! Jeg tror mange er sånn, men det er ikke politisk korrekt å forfekte dette.

Er det muligheter for et lite nyp uten at det oppdages så hvorfor ikke? Vi eier ikke hverandre vi mennesker.

Er gubben din fornøyd med stagnasjon og rutinelivet? Hvor er eventyrlysten?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Ut i fra det du skriver i hovedinnlegget tolker jeg det dit at du absolutt er klar for både sex og spenning, og jeg forstår deg . Noen mennesker kan leve et kjedelig liv hele livet igjennom, mens andre føler seg ikke levende før det finnes spenning og opplevelser. Vi er forskjellige der .

Jeg kjenner at jeg nesten får klaustrofobiske tendenser av å tenke på at jeg ALDRI mer skal kjenne på følelsene av nye erfaringer, jeg trenger utvikling og opplevelser for å leve! Jeg tror mange er sånn, men det er ikke politisk korrekt å forfekte dette.

Er det muligheter for et lite nyp uten at det oppdages så hvorfor ikke? Vi eier ikke hverandre vi mennesker.

Er gubben din fornøyd med stagnasjon og rutinelivet? Hvor er eventyrlysten?

Jah! DER har vi løsningen!

Applaus for trådens dummeste setning :klappe:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er ikke ute etter sommerfugler hver eneste dag, men en gang i blant hadde vært fint.

Vi må prøve å få noen til å aitte en kveld så vi får gått ut og spist middag, for jeg vil som sagt gjerne få forholdet til å fungere.

Jeg har bestemt meg for å legge hele "flørteopplegget" på is og fokusere på oss hjemme. Jeg forstår at veldig mye av utfordringene og problemet ligger hos meg og at jeg må ta tak i meg selv hvis jeg ønsker forandringer. Mannen min føler det veldig likt og vi har bestemt oss for at vi sammen skal satse på ekteskapet og familien. Og ved å få det til å fungere oss i mellom så må vi jobbe for det begge to.

Takk for alle innspill og ærlige ord, det har åpnet meg og innsett at jeg må ta tak i meg selv og jobbe med mine tanker om situasjonen jeg er i og mine egne følelser rundt dette for å få et lykkelig liv.

Anonymous poster hash: c8202...e9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Takk for alle innspill og ærlige ord, det har åpnet meg og innsett at jeg må ta tak i meg selv og jobbe med mine tanker om situasjonen jeg er i og mine egne følelser rundt dette for å få et lykkelig liv.

Ønsker deg og dine alt vel :hug:

Anonymous poster hash: 33c00...385

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er ikke ute etter sommerfugler hver eneste dag, men en gang i blant hadde vært fint.

Vi må prøve å få noen til å aitte en kveld så vi får gått ut og spist middag, for jeg vil som sagt gjerne få forholdet til å fungere.

Jeg har bestemt meg for å legge hele "flørteopplegget" på is og fokusere på oss hjemme. Jeg forstår at veldig mye av utfordringene og problemet ligger hos meg og at jeg må ta tak i meg selv hvis jeg ønsker forandringer. Mannen min føler det veldig likt og vi har bestemt oss for at vi sammen skal satse på ekteskapet og familien. Og ved å få det til å fungere oss i mellom så må vi jobbe for det begge to.

Takk for alle innspill og ærlige ord, det har åpnet meg og innsett at jeg må ta tak i meg selv og jobbe med mine tanker om situasjonen jeg er i og mine egne følelser rundt dette for å få et lykkelig liv.

Anonymous poster hash: c8202...e9e

Kan du ikke snu på flisa og prøve å legge flørteopplegget hjem? Altså, kan du ikke bruke energien din på å flørte med mannen rundt og etter leggetid, tenne lys, dra han med i dusjen.. Hjelp til med å skape litt spenning på hjemmebane. Og snakk gjerne om at du savner litt mer romantikk og flørt i hverdagen. Tror livet med små på hjemmebane kan være veldig tøft, og det er deilig å få impulser utenfra. Men ikke når det går på bekostning av livet du har tross alt har investert mye i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Inggolf

Kan du ikke snu på flisa og prøve å legge flørteopplegget hjem? Altså, kan du ikke bruke energien din på å flørte med mannen rundt og etter leggetid, tenne lys, dra han med i dusjen.. Hjelp til med å skape litt spenning på hjemmebane. Og snakk gjerne om at du savner litt mer romantikk og flørt i hverdagen. Tror livet med små på hjemmebane kan være veldig tøft, og det er deilig å få impulser utenfra. Men ikke når det går på bekostning av livet du har tross alt har investert mye i.

Enig!! Flørting er pirrende! Viktig å føle seg verdsatt og ettertraktet av partneren sin!

Man kan komme langt ved å flørte litt i hverdagen :Hehe:

Ønsker deg lykke til TS. Håper det går deres vei!

Endret av Noz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah! DER har vi løsningen!

Applaus for trådens dummeste setning :klappe:

Var det derfor du leste gjennom tråden her? For å finne det du oppfatter som dumme setninger? Hva gir det deg egentlig? Du er sikkert en fantastisk glup og høymoralsk person .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er ikke ute etter sommerfugler hver eneste dag, men en gang i blant hadde vært fint.

Vi må prøve å få noen til å aitte en kveld så vi får gått ut og spist middag, for jeg vil som sagt gjerne få forholdet til å fungere.

Jeg har bestemt meg for å legge hele "flørteopplegget" på is og fokusere på oss hjemme. Jeg forstår at veldig mye av utfordringene og problemet ligger hos meg og at jeg må ta tak i meg selv hvis jeg ønsker forandringer. Mannen min føler det veldig likt og vi har bestemt oss for at vi sammen skal satse på ekteskapet og familien. Og ved å få det til å fungere oss i mellom så må vi jobbe for det begge to.

Takk for alle innspill og ærlige ord, det har åpnet meg og innsett at jeg må ta tak i meg selv og jobbe med mine tanker om situasjonen jeg er i og mine egne følelser rundt dette for å få et lykkelig liv.

Anonymous poster hash: c8202...e9e

Jobbe med deg selv, innebærer det å gi deg selv nye utfordrende prosjekter utenfor hjemmet, som inkluderer noe sportslig eller kanskje utdanning, kurs, utvikling, kunst? Ett eller annet som utfordrer deg, som er krevende, og som gjør at du har litt å jobbe med slik at du ikke lander i din utfordringsfattige kjedsomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var det derfor du leste gjennom tråden her? For å finne det du oppfatter som dumme setninger? Hva gir det deg egentlig? Du er sikkert en fantastisk glup og høymoralsk person .

Man trenger faktisk ikke så fantastisk høy moral og være fantastisk glup for å skjønne at man bør la være å pule andre enn den man har lovet man skal være tro mot. Et helt normalt sett med sosiale antenner, litt empati og respekt for vedkommende bør strengt tatt være tilstrekkelig....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde noe av det samme for en del år siden. Etter å ha fått 2 barn tok hverdagen knekken på forelskelsen og plutselig ble det forlokkende med andre menn selv om både skilsmisse og utroskap var helt utelukket. Vi tok kontakt med familievernkontoret og fikk veldig god hjelp der til å finne tilbake til "gnisten" i ekteskapet. Anbefaler dere å gjøre det samme!



Anonymous poster hash: 2d0a8...74e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger faktisk ikke så fantastisk høy moral og være fantastisk glup for å skjønne at man bør la være å pule andre enn den man har lovet man skal være tro mot. Et helt normalt sett med sosiale antenner, litt empati og respekt for vedkommende bør strengt tatt være tilstrekkelig....

Det er sant , men det var ikke poenget med svaret mitt. For øvrig må man provosere litt for å komme noen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg er ikke ute etter sommerfugler hver eneste dag, men en gang i blant hadde vært fint.

Vi må prøve å få noen til å aitte en kveld så vi får gått ut og spist middag, for jeg vil som sagt gjerne få forholdet til å fungere.

Jeg har bestemt meg for å legge hele "flørteopplegget" på is og fokusere på oss hjemme. Jeg forstår at veldig mye av utfordringene og problemet ligger hos meg og at jeg må ta tak i meg selv hvis jeg ønsker forandringer. Mannen min føler det veldig likt og vi har bestemt oss for at vi sammen skal satse på ekteskapet og familien. Og ved å få det til å fungere oss i mellom så må vi jobbe for det begge to.

Takk for alle innspill og ærlige ord, det har åpnet meg og innsett at jeg må ta tak i meg selv og jobbe med mine tanker om situasjonen jeg er i og mine egne følelser rundt dette for å få et lykkelig liv.

Anonymous poster hash: c8202...e9e [/acrony

Legg opp til flørteopplegg hjemme, for en ting er sikkert livet blir ikke enklere når barna blir eldre som mange synes å tro. Da legger de seg senere og til slutt har man ikke engang kveldene alene. Så bruk de pusterommene dere har til å pirre hverandre, flørt i vei, ta i bruk de midler som er mulig ut fra de hverdagsproblemene dere står ovenfor.

Om dere har barn med spesielle behov finnes det vel avlastningsordninger i kommunen dere kan benytte?

Det er bare fantasien som setter stopper for når og hvordan dere kan flørte hjemme. Og så er det bare å godta at livet ikke kan være spennende 365 dager i året. For det er faktisk i hverdagene man virkelig finner den ekte kjærligheten slik jeg ser det. Kjærligheten som gjør oss i stand til å godta at våre kjære ikke er perfekte glansbilder som tilfredstiller alle våre behov 24/7 :-)

Lykke til med hverdagslykke og flørting :-)

Anonymous poster hash: 3190c...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...