Gå til innhold

Hvor mye av dette er fett og hvor mye er vann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste to ukene mistet helt kontrollen på matinntaket. Har spist alt jeg har hatt lyst på (potetgull, is og smågodt hver dag) og har fått i meg 4500-5000 kcal hverdag de siste to ukene (+ 2-3 dager). Vekten har variert en del, og i dag veide jeg meg igjen og vekten viser at jeg har gått opp 3 kg. Er dette en stor vektøkning, og hvor mye av dette er vannvekt? Må legge til at jeg ikke har trent de siste ukene på grunn av en treningsskade.



Anonymous poster hash: bb128...085
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

La oss si at du har ligget 2500 kalorier i overskudd daglig de siste to ukene. Hvis kroppen hadde fungert som en maskin skulle du ha gått opp 2,5 kg hver uke. Du har gått opp 3 kg på to uker så endel er nok fett.

Anonymous poster hash: 5adbc...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har spist 5000 kalorier hver dag i over to uker vil jeg dessverre(?) tro at mesteparten er fett, ja.



Anonymous poster hash: ae56d...77a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at du har ligget 2500 kalorier i overskudd daglig de siste to ukene. Hvis kroppen hadde fungert som en maskin skulle du ha gått opp 2,5 kg hver uke. Du har gått opp 3 kg på to uker så endel er nok fett.

Anonymous poster hash: 5adbc...3d5

At en del er fett, er det nok ingen tvil om - men jeg håper at en del er vannvekt :fnise:

Anonymous poster hash: bb128...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har spist 5000 kalorier hver dag i over to uker vil jeg dessverre(?) tro at mesteparten er fett, ja.

Anonymous poster hash: ae56d...77a

Håper virkelig ikke at alt dette er fett, det er dårlig nytt og tar tid å få det bort igjen.

Anonymous poster hash: bb128...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke spist potetgull og smågodt siden onsdag, altså har jeg ikke spist slik at jeg kommer i overskudd. Spist en boks med is og masse frukt samt to never med valnøtter i går. Har utrolig nok gåyy ned cirka 1 kg. Merkelig. Kan noen forklare med dette her?



Anonymous poster hash: bb128...085
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Salt og karbohydrater binder masse vann.

Du har spist mindre av dette, og mister følgelig mye vann.

Ikke noe hokus-pokus.



Anonymous poster hash: 02fc8...9fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt og karbohydrater binder masse vann.

Du har spist mindre av dette, og mister følgelig mye vann.

Ikke noe hokus-pokus.

Anonymous poster hash: 02fc8...9fa

Det er jeg fullt klar, men ettersom jeg har spist cirka 5000 kcal i to uker og har lagt på meg tre kg, så trodde jeg at det meste var fett. Også går jeg ned cirka 1 kg dager etter at jeg slutter å spise slik at jeg ender opp i overskudd. Fikk i meg cirka 2100 kcal i går.
Glad er jeg ihvertfall for at det er vannvekt, da har jeg gått opp to kg fett, hvis ikke mer av dette er vannvekt, noe jeg syns er merkelig ettersom jeg har ligget i overskudd i to uker.

Anonymous poster hash: bb128...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salt og karbohydrater binder masse vann.

Du har spist mindre av dette, og mister følgelig mye vann.

Ikke noe hokus-pokus.

Anonymous poster hash: 02fc8...9fa

Spiste jo også en boks med ben and jerry's i går samt masse frukt, så fikk jo i meg en del karbohydrater i går også (nesten bare karbo), men havnet ikke i kalorioverskudd.

Anonymous poster hash: bb128...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste jo også en boks med ben and jerry's i går samt masse frukt, så fikk jo i meg en del karbohydrater i går også (nesten bare karbo), men havnet ikke i kalorioverskudd.

Anonymous poster hash: bb128...085

Selv om du fikk i deg masse karbohydrater, så fikk du sikkert ikke like mye i deg som tidligere dager.

Is inneholder jo også en del fett og noe proteiner.

Du sier du har spist 5000 kcal om dagen de siste ukene.

La oss for eksempelets skyld si at halvparten av disse kaloriene kommer fra karbohydrater, dette utgjør ca 600 g karbohydrater.

Hvert gram karbohydrat binder ca 3 g vann - det utgjør 1800 g vann

Så la oss si at du spiste halvparten med karbohydrater i går - 300 g - det binder bare 900 g vann, og du har et overskudd på 900 g vann som "skylles ut".

Anonymous poster hash: 02fc8...9fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du fikk i deg masse karbohydrater, så fikk du sikkert ikke like mye i deg som tidligere dager.

Is inneholder jo også en del fett og noe proteiner.

Du sier du har spist 5000 kcal om dagen de siste ukene.

La oss for eksempelets skyld si at halvparten av disse kaloriene kommer fra karbohydrater, dette utgjør ca 600 g karbohydrater.

Hvert gram karbohydrat binder ca 3 g vann - det utgjør 1800 g vann

Så la oss si at du spiste halvparten med karbohydrater i går - 300 g - det binder bare 900 g vann, og du har et overskudd på 900 g vann som "skylles ut".

Anonymous poster hash: 02fc8...9fa

Takk for svar. Jeg er bare glad for at alt dette ikke bare var fett, men også vann :-)

Anonymous poster hash: bb128...085

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...