Gå til innhold

Spiser 800kcal hver dag, men går ikke ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest auroravictoria

Normalvektig når man er 174 cm høy, og 80 kg? Vil ikke akkuratt si det men.

Anonymous poster hash: 668bc...7c9

Jo det kan man være. Alle er nemlig forskjellig. Fett og muskelmasse fordeles ulikt. Ikke alle ser like ut ved samme mål. Faktisk, nesten ingen gjør det. Jeg har en venninne som er 67 kg. Hun ser mye større ut enn meg meg når jeg er 82 kg. Jeg bruker faktisk mindre strl enn henne også. Vi er samme høyde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja han vet hva jeg spiser, jeg er 41 år, 174 og 80 kg og er overvektig



Anonymous poster hash: e429d...210
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Ja han vet hva jeg spiser, jeg er 41 år, 174 og 80 kg og er overvektig

Anonymous poster hash: e429d...210

Har jeg enda ikke fått printet dette inn i deg? hehe..Åårrrh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sier du at du ikke er normalvektig før du er 74 kg? Hvem har sagt det? Hvor er den fasiten. Hør på kroppen din. Noen er tynne ved 70 kg, andre er tykke ved 70 kg. ALLE kropper er forskjellig. Som sagt er min normalvekt 82 og jeg er lavere enn deg. Slutt å gå etter BMI og vekt!

I følge bmien er jeg ikke det?

Anonymous poster hash: e429d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg enda ikke fått printet dette inn i deg? hehe..Åårrrh

:fnise:

Anonymous poster hash: e429d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

I følge bmien er jeg ikke det?

Anonymous poster hash: e429d...210

Drit i Bmi-en sier jeg. Den er ikke korrekt og på de aller fleste stemmer den ikke. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja han vet hva jeg spiser, jeg er 41 år, 174 og 80 kg og er overvektig

Anonymous poster hash: e429d...210

Det som er greit å huske på, er at hvis du har gått ned mye i vekt, så vil du ha en god del overflødig hud som faktisk veier ganske mye. Huden kan du ikke trene bort, men den kan lett utgjøre flere kilo. Om du har tatt av 70 kilo og ikke har tatt bukplastikk, kan de seks kiloene du «mangler» før du er normalvektig, være hud.

Ellers vil de som trener mye, spesielt styrketrening, ha høy BMI. Leste en artikkel om en kvinnelig kroppsbygger som ble kalt overvektig og bedt om å spise mindre og trene mer:

http://metro.co.uk/2014/03/26/a-picture-of-obesity-nhs-tells-bodybuilder-she-must-lose-weight-and-exercise-more-4679903/

Med andre ord: BMI er ikke alltid en bra målestokk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI er noe tull, tar ikke hensyn til muskler eller kroppsbygning. Ifølge min BMI skulle jeg sikkert vært smellfeit siden jeg har kraftig kroppsbygning og masse muskler. Ikke det at jeg vet dette da jeg også synes vekta er noe tull og har kasta den for lenge siden. Lenge leve målebåndet og speilet, så kan jeg føle meg pen uten å henge meg opp i teite tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...