Gå til innhold

Spiser 800kcal hver dag, men går ikke ned


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser ca 800-900kcal hver dag, foruten om på lørdag. Da spiser jeg kanskje rundt 3000 kcal.Men jeg går ikke ned. Har tatt utallige prøver hos legen men ikke noe feil med stoffskifte eller noe annet som kan tilsi at jeg ikke får til å gå ned.

Har tatt av meg ca 70 kg og klarte fint å gå ned de kiloene.Men når jeg havnet på åttitallet ble det vanskeligere og jeg måtte gå lavere og lavere ned for å miste mer vekt.

Nå har jeg stagnert i over to år på omtrent samme vekt.

Legen er like forundret som meg. Skal sjekke om det er noe jeg ikke tåler nå for jeg

er så frustrert.

Har forsøkt å øke med 1200kcal, men da går jeg opp. Gikk på dette i flere måneder, men måtte bare kaste inn håndkle og gå over til 800kal igjen,.

Trener jeg går jeg enda mer opp i vekt.Noen som kan hjelpe meg?Eller har samme problem?

Jeg går på lavkarbo og spiser rundt 20-30 karbs hver dag.

Spiser variert og sunt, men kroppen vil ikke gå mer ned.

Det går nesten ut over livskvaliteten min

Kan det være sykdom?

Har tatt prøver av leveren, nyrene, stoffskifte, galleblære, bukspyttkjertelen, flere andre prøver jeg ikke husker navnet på. Ingen avvik!

Har 5 kg før jeg er på grensen til normalvektig. Noen som vet hva jeg kan gjøre for å gå ned de siste kiloene?



Anonymous poster hash: e429d...210
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ta deg en pause, eller en ferie i Italia. Det skal gjøre susen skal du se.



Anonymous poster hash: 83640...cc0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye trener du, da? Hvor mange kcal gikk du på før du gikk på 800 kcal?

Anonymous poster hash: bf339...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med et så lavt kaloriinntak som 800 pr dag, går vel kroppen på sparebluss; forbrenningen settes ned. Og kroppen prøver å hamstre fettreserver pga dette. Noen ødelegger noe som styrer forbrenningen i kroppen, ved å slanke seg ved å ha et for lavt kaloriinntak

Råd: Hold deg til anbefalt nedre anbefalt grense (og aldri under) for kaloriinntak (regnet ut etter høyde og kroppsbygning)

Trening gir ofte økt vekt, i form av mer muskler



Anonymous poster hash: 6e4f0...311
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Lavakrbo fungerer slik at den gir deg din normalvekt enten du er overvektig eller undervektig. Det du skal være, blir du. Så du slutter å gå ned når du har nådd dit. Hvis BMI'en din sier du skal ned 5-10 kg til, er dette mest sannsynlig bare tull. Kroppen din trives tydeligvis på denne vekten, og du er mest sannsynlig ikke overvektig. Lytt til kroppen. Min trivselsvekt er 82 kg. Jeg er 1.72 høy og bruker S og M. BMI'en min sier jeg er overvektig, noe jeg ikke er. Kroppen min vil ikke gå ned mer enn dette, og jeg er sunn, slank og frisk ved disse kiloene.

Lykke til med å finne det ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavakrbo fungerer slik at den gir deg din normalvekt enten du er overvektig eller undervektig. Det du skal være, blir du. Så du slutter å gå ned når du har nådd dit.

Dette er en myte som har blitt avkreftet for lenge siden!

Anonymous poster hash: 0a109...4a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Runforit

Hva er høyde, alder og vekt? Hvordan er aktivitetsnivået? 800 kcal er uansett for lite. At du "går opp i vekt" på 1200 kcal er fordi kroppen suger til seg næring pga underernæring over lang tid. Du bryter ned musklene, har redusert forbrenningen og du behandler ikke kroppen noe bra.

Fordel heller de 3000 kcal du spiser jevnt over hele uka og pluss på minst 400 per dag så ligger du jevnt på 1500 kcal alle dager. Da vil du gi kroppen nok til å få bygget seg opp igjen slik at forbrenningen får stabilisert seg igjen. Kombiner med trening så vil du få en sterk og sunn kropp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Dette er en myte som har blitt avkreftet for lenge siden!

Anonymous poster hash: 0a109...4a4

Nei det er det ikke. Jeg spiser ikke lavkarbo nå selv, men når jeg gjorde det, fungerte det slik på meg og på alle andre jeg kjenner som har prøvd det. Selv tror jeg ikke på lavkarbo med fokus på fett og kjøtt, men på karboredusert kost og fokus på grønt :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ligger på 20-30 karb pr dag. Kan du da gi eksempel på mat på en dag?

Anonymous poster hash: 47eda...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lavakrbo fungerer slik at den gir deg din normalvekt enten du er overvektig eller undervektig. Det du skal være, blir du. Så du slutter å gå ned når du har nådd dit. Hvis BMI'en din sier du skal ned 5-10 kg til, er dette mest sannsynlig bare tull. Kroppen din trives tydeligvis på denne vekten, og du er mest sannsynlig ikke overvektig. Lytt til kroppen. Min trivselsvekt er 82 kg. Jeg er 1.72 høy og bruker S og M. BMI'en min sier jeg er overvektig, noe jeg ikke er. Kroppen min vil ikke gå ned mer enn dette, og jeg er sunn, slank og frisk ved disse kiloene.

Lykke til med å finne det ut ;)

Kanskje du har rett. Ingen vil jo si at jeg er overvektig, men synes selv jeg har for mye fett her og der. Liker ikke at jeg kan ta i fettet rundt hofta.

Nei det er det ikke. Jeg spiser ikke lavkarbo nå selv, men når jeg gjorde det, fungerte det slik på meg og på alle andre jeg kjenner som har prøvd det. Selv tror jeg ikke på lavkarbo med fokus på fett og kjøtt, men på karboredusert kost og fokus på grønt :)

Akkurat det samme her

Anonymous poster hash: e429d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du ligger på 20-30 karb pr dag. Kan du da gi eksempel på mat på en dag?

Anonymous poster hash: 47eda...2ab

Jeg er 174 cm og 80 kg, jeg spiser grønnsaker, fisk, lett rømme, ren kylling, karbonadedeig, av og til lavkarbo knekkebrød, salat går det mye i og egg.Spiser mye fisk og grønnsaker.

Anonymous poster hash: e429d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 cm og 80 kg, jeg spiser grønnsaker, fisk, lett rømme, ren kylling, karbonadedeig, av og til lavkarbo knekkebrød, salat går det mye i og egg.Spiser mye fisk og grønnsaker.

Anonymous poster hash: e429d...210

Skriv opp konkret hva du spiser på en dag, sånn ca. Bedre det enn at du bare skriver; mye fisk, grønnsaker, egg osv...

Anonymous poster hash: 668bc...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 174 cm og 80 kg, jeg spiser grønnsaker, fisk, lett rømme, ren kylling, karbonadedeig, av og til lavkarbo knekkebrød, salat går det mye i og egg.Spiser mye fisk og grønnsaker.

Anonymous poster hash: e429d...210

Hallo kvinne...Du er NORMALVEKTIG. Er ikke rart kroppen ikke vil gå ned mer.

Anonymous poster hash: 590e1...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest auroravictoria

Kanskje du har rett. Ingen vil jo si at jeg er overvektig, men synes selv jeg har for mye fett her og der. Liker ikke at jeg kan ta i fettet rundt hofta.

Akkurat det samme her

Anonymous poster hash: e429d...210

Skal ikke være så bastant, men jeg vet jeg har rett ;)

Det som ligger rundt hofta, må du trene vekk. På maten har du gjort alt riktig og kroppen er i sin triveselsvekt. Dreie og forme kroppen gjør du ved hjelp av trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være så bastant, men jeg vet jeg har rett ;)

Det som ligger rundt hofta, må du trene vekk. På maten har du gjort alt riktig og kroppen er i sin triveselsvekt. Dreie og forme kroppen gjør du ved hjelp av trening ;)

Da komme rjeg til å veie enda mer. er nok litt opphengt i vekten ja

Anonymous poster hash: e429d...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo kvinne...Du er NORMALVEKTIG. Er ikke rart kroppen ikke vil gå ned mer.

Anonymous poster hash: 590e1...789

Nei er ikke normalvektig før jeg er 74 kg

Anonymous poster hash: e429d...210

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skriv opp konkret hva du spiser på en dag, sånn ca. Bedre det enn at du bare skriver; mye fisk, grønnsaker, egg osv...

Anonymous poster hash: 668bc...7c9

Normalvektig når man er 174 cm høy, og 80 kg? Vil ikke akkuratt si det men.

Anonymous poster hash: 668bc...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke fatte og begripe at en lege går med på et så stort kaloriunderskudd? Vet legen din egentlig hvor lite du spiser, TS? Det er ikke engang nok til å holde igang de viktigste kroppsfunksjonene! Vet ikke hvor gammel du er, men om jeg plotter inn 30 år på BMR-kalkulatoren (jo yngre man er, jo høyere BMR) sammen med høyde og vekt er resultatet 1599 kcal per dag for å opprettholde normale kroppsfunksjoner, og til og med om du ligger i senga og sover hele døgnet forbrenner du mer enn din BMR. Behovet for næring er dobbelt så mye som du spiser nå. Hva tror du egentlig skjer i kroppen din når du nekter den nødvendig næring?



Anonymous poster hash: 1cc02...7d2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest auroravictoria

Hvorfor sier du at du ikke er normalvektig før du er 74 kg? Hvem har sagt det? Hvor er den fasiten. Hør på kroppen din. Noen er tynne ved 70 kg, andre er tykke ved 70 kg. ALLE kropper er forskjellig. Som sagt er min normalvekt 82 og jeg er lavere enn deg. Slutt å gå etter BMI og vekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ligge rundt 1200, kroppen din spiser av musklene. Gjorde samme feilen.



Anonymous poster hash: 56ca4...601
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...