Gå til innhold

Ekkel "klikking" i de store leddene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg plages med at det klikker/knekker/smeller i leddene mine når jeg trener. Særlig i hoftene og ryggen, men også litt i skuldrene og knærne. Det gjør ikke vondt eller noe, men det høres ikke helt sunt ut akkurat. Driver i hovedsak med blanding av cardio og styrke, er nøye med å varme opp før trening og tøye ut etterpå. Har drevet på i ca tre måneder med aktiv trening, men klikkingen forsvinner ikke, og det høres jo ut som at jeg ikke har bevegd meg på et år når det setter igang! :unsure:

Jeg har veldig dårlig utslag i hoftene, jobber med å øke det, vet ikke om det har noe å si? Klikker både til siden og fremover/bakover. Alt av øvelser hvor jeg vrir overkroppen setter igang en hel konsert i ryggraden, høres mer ut som at jeg er hos kiropraktor enn at jeg trener, for å være ærlig. Sist jeg trente med venner måtte vi sette på høy musikk for at de andre ikke skulle bli uvel av lyden, det er skikkelig plagsomt.

Hjelp?



Anonymous poster hash: 1d1d3...86f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk for svar, og informativ link :) Det er heldigvis ikke noen knirking å spore, helt klare tydelige "knekk", så da er det sikkert ikke noe galt fatt.

Hadde tenkt litt på å prøve meg på yoga, det ser artig ut, og dette er jo en ekstra god grunn til å teste det ut! Takk for tips :)



Anonymous poster hash: 705d2...165
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar, og informativ link :) Det er heldigvis ikke noen knirking å spore, helt klare tydelige "knekk", så da er det sikkert ikke noe galt fatt.

Hadde tenkt litt på å prøve meg på yoga, det ser artig ut, og dette er jo en ekstra god grunn til å teste det ut! Takk for tips :)

Anonymous poster hash: 705d2...165

Yoga er gøy :)

Og vil du ha en treningsøkt ut av dette, så er asthanga-yoga verdt å prøve. Jeg merker at det er veldig hensiktsmessig å trene yoga sammen med styrke og kardio. Har størst vekt på styrke, og noe kardio, så trenger å "vri opp" kroppen litt for mer mobilitet.

Anonymous poster hash: 1e07b...824

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar du tran/omega3? Det har utrolig nok hjulpet på knasing og klikking i mine ledd.

Tar ikke tilskudd, spiser mye fisk, men jeg har sikkert godt av noen kapsler også :) Skal prøve det, takk for tips!

Yoga er gøy :)

Og vil du ha en treningsøkt ut av dette, så er asthanga-yoga verdt å prøve. Jeg merker at det er veldig hensiktsmessig å trene yoga sammen med styrke og kardio. Har størst vekt på styrke, og noe kardio, så trenger å "vri opp" kroppen litt for mer mobilitet.

Anonymous poster hash: 1e07b...824

Det ser helt herlig ut! Jeg så litt på ashtanga på youtube nå og det ser absolutt ut som noe for meg, jeg trenger å øke fleksibiliteten min, og ekstra core, balanse og styrke er alltid et pluss :)

Anonymous poster hash: 705d2...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...