Gå til innhold

Tur gjennom Nordmarka- Fra Hakadal til Songsvann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle på en skikkelig langtur nå i påsken, og har da tenkt å gå fra hakadal til oslo gjennom marka.

Er det noen som har gått denne turen før, som har noen tips til vei/ sti som er lur å fælge?

Tenkte litt på å fælge greveveien, men er usikker på om den går gjennom marke hele strekningen, eller om den er traffikert av motorkjøretøy?

Og hvis noen er kjent i området, kan et være lurt å gå fra nittedal i stedet, for eksempel fra rotnes? eller er det like langt/kort å gå fra hakkadal?



Anonymous poster hash: 9c74e...8e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha gått fra Rotnes :)



Anonymous poster hash: efd69...70a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter Sognsvann. Har du lest inne på Skiforeningens sider?



Anonymous poster hash: 0d80d...b61
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg kart. Er endel av turen det og spennende. Å kunne orientere seg med kart og kompass. :-)

Jeg har gått fra Stryken. Gå heller langs de rødmerka skiløypene istedet for en hard skogsbilvei.



Anonymous poster hash: 3b850...499
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg kart. Er endel av turen det og spennende. Å kunne orientere seg med kart og kompass. :-)

Jeg har gått fra Stryken. Gå heller langs de rødmerka skiløypene istedet for en hard skogsbilvei.

Anonymous poster hash: 3b850...499

Er skeptisk til rødmerkede stier da de ofte går over myrer og innsjøer.. Men, er det tydelig skiltet hele veien?

Anonymous poster hash: 9c74e...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er skeptisk til rødmerkede stier da de ofte går over myrer og innsjøer.. Men, er det tydelig skiltet hele veien?

Anonymous poster hash: 9c74e...8e6

Er rimelig bra skiltet ja. Men hvorfor tar du ikke med deg bare kart? gjør det bare sååå mye enklere.

Anonymous poster hash: 3b850...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er rimelig bra skiltet ja. Men hvorfor tar du ikke med deg bare kart? gjør det bare sååå mye enklere.

Anonymous poster hash: 3b850...499

fordi jeg ikke finner noe bra kart over marka, som tar med blåmerkede turstier.

Anonymous poster hash: 9c74e...8e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så lurer jeg på om noen vet om det vil være best å gå over maridalen eller over slik at jeg kommer ned langs skjærskjøen?



Anonymous poster hash: 9c74e...8e6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes kart med både blå- og rødmerka løyper. Den siste må du forklare nærmere. Om det er best å gå langs Maridalen eller langs Skjærsjøen? Å gå gjennom Maridalen er da ikke noe fin tur. For mye bebyggelse. Regner med du vil se naturen.. Beste turen er Skjærsjøen-Ullevålseter-Åklungene-Sognsvann.



Anonymous poster hash: 3b850...499
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...