Gå til innhold

Sikkert feil sted, men... Hva betyr aktive økter på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette skjønner jeg ikke noe av, gikk på innstillinger, sikkerhet og så aktive økter.

Mobilen (facebook) hadde vært aktiv på Notodden, Bergen, Tønsberg osv... Jeg har ikke vært noen av de stedene. Er jeg hacka? Eller er dette vanlig?

Hjelp, paranoid her jeg sitter :(

Anonymous poster hash: c72a6...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Zeitgeist

Det kan godt være at du er blitt hacka. For å være på den sikre siden, råder jeg deg til å avslutte samtlige økter, slå på innloggings-beskjed (slik at du får beskjed på e-post om noen logger seg inn på kontoen din), samt endre passord.

Når du så logger deg inn igjen fra datamaskin, mobil, og evt. tablet, så gi disse egne navn, f.eks. Mobilen til *Navnet ditt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at du er blitt hacka. For å være på den sikre siden, råder jeg deg til å avslutte samtlige økter, slå på innloggings-beskjed (slik at du får beskjed på e-post om noen logger seg inn på kontoen din), samt endre passord.

Når du så logger deg inn igjen fra datamaskin, mobil, og evt. tablet, så gi disse egne navn, f.eks. Mobilen til *Navnet ditt*

Hjelp! 😳

Nå har jeg gjort alt du har skrevet over her, bortsett fra å gi mob etc eget navn, hvordan gjør jeg det? (Er bare på Facebook på mobil)

Utrolig ubehagelig å tenke på at noen kanskje har hatt fri tilgang til Facebooken min :(

Anonymous poster hash: c72a6...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og, kan jeg finne ut evt hvem som har gjort dette?

Anonymous poster hash: c72a6...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Akkurat hvordan du gir mobilen din et eget navn når du logger inn fra den, vet jeg dessverre ikke. Kan være at du må aktivere denne innstillingen. Jeg pleier å sjekke ca. en gang i måneden, men da fra datamaskinen. Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg mer enn dette.

Hvorvidt du kan finne ut hvem det er som evt. har hacket/logget seg inn på kontoen din, vet jeg heller ikke. Kan hende at ressurssenteret til Facebook kan hjelpe deg med evt. IP-adresse, men det er ikke dermed sagt at du vil finne ut av hvem som faktisk står bak.

Hvis du har noen du stoler hundre prosent på, kan du fortelle vedkommende om hva som har skjedd, og sende ei fake-melding til han/henne. Hvis det som står i denne meldinga kommer ut (gjerne saftige detaljer eller drittslenging - pleier å få snakketøyet til folk til å gå), så har du om ikke annet en klar pekepinn på hvem det er som har logget seg inn på kontoen din. Temmelig omstendig, så det enkleste er nok å gjøre det du allerede har gjort. Så lenge bare du er innlogget fra mobilen din, og kun denne økten vises, så er alt i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...