Gå til innhold

Netflix, Viaplay, HBO... Hva er best?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HBO får jeg ikke til å funke, den bare bufrer og bufrer og stopper i tide og utide. Har prøvd å finne ut hva som er galt, men finner ikke ut av det.

Hvilken nettleser bruker du? Den må spilles av i Firefox. Jeg spilte den først av i Chrome som jeg bruker men fikk beskjed om at HBO funker best i Firefox og det gjorde den. Kan finne på å henge seg litt der og men da bare drar jeg tilbake litt så funker det igjen, eller så sjekker jeg hvor langt jeg har kommet, setter den på igjen og drar frem til der jeg var.

Jeg har begge deler og VPN så jeg får inn Netflix både fra US og UK. Mye rart og obskurt å finne der, særlig dokumentarer om man liker det. Med HBO vet man jo hva man får. Det er kvalitet men ikke den "ville" obskuritet jeg synes Netfix tilbyr (selvfølgelig med VPN).

Anonymous poster hash: edaf0...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Netflix har greys anatomy, men ikke de nyeste episodene.

De nyeste episodene kan du se på http://abc.go.com/shows/greys-anatomy dagen etter den er gitt ut, dersom du installerer media hint. Det funker på samme måte som nrk nett tv, omtrent, ved at du får se den dersom du er i Amerika (nrk får du kun sett med norsk ip-adresse). Med media hint "tror" datamaskinen at den er i Amerika, og du får tilgang til seriene de har der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken nettleser bruker du? Den må spilles av i Firefox. Jeg spilte den først av i Chrome som jeg bruker men fikk beskjed om at HBO funker best i Firefox og det gjorde den. Kan finne på å henge seg litt der og men da bare drar jeg tilbake litt så funker det igjen, eller så sjekker jeg hvor langt jeg har kommet, setter den på igjen og drar frem til der jeg var.

Jeg har begge deler og VPN så jeg får inn Netflix både fra US og UK. Mye rart og obskurt å finne der, særlig dokumentarer om man liker det. Med HBO vet man jo hva man får. Det er kvalitet men ikke den "ville" obskuritet jeg synes Netfix tilbyr (selvfølgelig med VPN).

Anonymous poster hash: edaf0...b21

Bruker chrome, men lastet ned firefox for å prøve der. Tror ikke jeg har prøvd etterpå (ser ekstremt lite på tv, så behovet har ikke meldt seg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Netflix har best utvalg og best brukervennlighet, men HBO har fler kvalitetsserier.

Jeg hadde Viaplay i en måned fordi jeg ville se en bestemt film som lå der, men jeg måtte betale for akkurat den filmen likevel. Så Viaplay er jeg bare misfornøyd med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar! :)



Anonymous poster hash: e03ae...32f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler Netflix, godt utvalg og god brukervennlighet! Og så har de jo Orange is The New Black, som er en veldig bra serie! :)

Hvis det er Game of Thrones som er hovedgrunnen til at HBO er attraktivt for deg, så last det heller ned er mitt tips! HBO har mest gamle filmer, og et halvbra utvalg serier, samt at de har elendig brukervennlighet på nettsiden og appen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at netflix er overlegen på brukervennlighet. Sist jeg brukte Viaplay for noen måneder siden så hadde de ingen funksjon som automatisk setter deg over til neste episode, bruker mer tid på å lete frem til den serien jeg så sist osv. HBO har jeg ikke prøvd særlig lenge, men husker at det var veldig slitsomt å lete seg frem til serier og filmer. Siden ser veldig fin ut, men det hjelper liksom ikke når du vet hva du skal ha, men bruker 4 min på å finne frem til det. På en annen side så har jo HBO helt klart mye serier av god kvalitet.

Jeg tror nok at jeg kommer til å kjøpe HBO til høsten/vinteren og bruke det til å se enkelte av seriene for så å avslutte igjen. Netflix har jeg hele tiden - der er det alltid noe å sette på, for utvalget er mye større.

Hvis man har barn så er nok netflix eller viaplay et bedre valg i og med at de har et bredere utvalg mtp. sjangre. Her i huset finner både tenåringen og syvåringen noe å se på + familiefilmer som alle liker på netflix. HBO tror jeg ikke har noen skikkelig barneavd. ikke på serier i alle fall (men who knows - det er jo ikke som om det er så lett å lete seg frem der, hehe)



Anonymous poster hash: f4eb8...d93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også alle.

Fordelen med Viaplay er at du kan laste ned og se på filmen/serien senere (iPad/tablet/data/telefon) om du f.eks skal ut og fly. Dette kan du ikke med Netflix og HBO. Dog har Viaplay ikke spesielt stort utvalg av store kjente serier, men de har mye annet bra - avhengig av hva du liker. De har f.eks Dexter, Sherlock, The Office.
Netflix har en del bra å by på (eks. Orange is the new Black, House), men i forhold til de seriene du er intressert i å se på (GoT, Vikings), tror jeg du vil få godt ut av det også.



Anonymous poster hash: b4e34...6f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat regisstrert meg på Netflix og lurer på om en kan en lagre filmer og se de i offline modus? tenker om en er på hytta uten internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat regisstrert meg på Netflix og lurer på om en kan en lagre filmer og se de i offline modus? tenker om en er på hytta uten internett.

Nope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...