Gå til innhold

Netflix, Viaplay, HBO... Hva er best?!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har bestemt meg for å skaffe meg noe sånt... Men hva skal jeg velge?! Hvilke har best utvalg av filmer og serier? Noen av seriene jeg liker best er Game of thrones, greys anatomy, vikings, merlin, Dr. House og Glee...

Hvilke av dem har best kvalitet? Hvor får man mest for pengene?

Setter pris på all hjelp! :)



Anonymous poster hash: e03ae...32f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært veldig fornøyd med netflix, de har en del serier, og koster 79 kr i månden.

Jeg følte personlig at viaplay ikke fikk nye filmer og serier når jeg abonnerte for det (halvt årstid). Det var stortsett gamle filmer som kom der som "nyheter":

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne mener at HBO har bedre, og flere serier.... Og også flere kjente filmer. Hva syns dere om det?



Anonymous poster hash: e03ae...32f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du trenger. HBO hadde jeg i nøyaktig ett døgn. Det er altfor lite å velge mellom, horvgamle filmer og lite serier. Men; seriene kommer når de kommer og du får de rett inn. Et til men; de stenger gjerne for serier som har vært sluppet en stund og åpner de for eksempel igjen før neste sesong, helt på trynet.

Viaplay, vel, not a contender.

Så selv om Netflix ikke har det nyeste, ikke har alt, ikke engang har hele serier, så vinner det, i all sin ufullkommenhet, fordi det rett og slett er veldig mye mer å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva du trenger. HBO hadde jeg i nøyaktig ett døgn. Det er altfor lite å velge mellom, horvgamle filmer og lite serier. Men; seriene kommer når de kommer og du får de rett inn. Et til men; de stenger gjerne for serier som har vært sluppet en stund og åpner de for eksempel igjen før neste sesong, helt på trynet.

Viaplay, vel, not a contender.

Så selv om Netflix ikke har det nyeste, ikke har alt, ikke engang har hele serier, så vinner det, i all sin ufullkommenhet, fordi det rett og slett er veldig mye mer å velge mellom.

Så Viaplay er dårlig? Kjedelig at HBO stenger sierene! Er det flere andre enn disse tre å velge mellom?

Anonymous poster hash: e03ae...32f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viaplay er mest filmer. Jeg har bare forsøkt den, men iom at jeg har tv levert av viasat så var det pointless. Lite der som jeg ikke hadde sett og som jeg var interessert i å se. Men selvsagt, det kommer jo an på smak, sjangre, hva man har sett før og alt det der. Man må bare prøve seg frem. Iom at de fleste, iallfall netflix og hbo, har en gratis måned å prøve, så er det jo bare å kjøre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BrienneOfTarth

Jeg har både Netflix og Hbo.

Hadde jeg ikke hatt muligheten til å få den amerikanske versjonen av Netflix,så vet jeg ikke om jeg hadde giddet å ha det. Jeg ser mye film og serier,så jeg syns ikke det er så imponerende utvalg akkurat. Tar jo enormt lang tid før de legger ut neste sesong,selv om serien er gammel og filmene er ikke spesielt nye akkurat + at det er mye drit og kjipe b-filmer. Men med tilgang til den amerikanske er det verdt det.

Hbo har mange bra og kjente serier,så det var derfor jeg ville ha den og. Oppdaget også flere serier,så jeg syns det er verdt å ha,men filmene er gamle og kjipe.

Et annet minus er at hele systemet er litt dårlig og bildekvaliteten er også veldig dårlig. Netflix kan man jo få ganske bra bilde om man ser gjennom ps3 for eksempel.

Viaplay prøvde jeg også,men det var utrolig dårlig. Gamle sesonger av charterfeber og dårlige filmer?Ikke verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Netflix og HBO. HBO er (for meg) nødvendig, siden jeg følger med på en del HBO-serier som ikke tilbys andre steder, men utover disse er Netflix langt å foretrekke.

Hvis jeg måtte velge mellom Netflix og HBO ville jeg helt klart valgt Netflix med utvidelse, slik at jeg også kan se det amerikanske innholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Netlix og viaplay har vel gratis prøvemåned, så du kan jo bare prøve begge og finne ut hva du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Heller veldig mot HBO siden, etter som jeg har forstått, så er det bare de som har Game of Thrones?



Anonymous poster hash: e03ae...32f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Takk for svar :) Heller veldig mot HBO siden, etter som jeg har forstått, så er det bare de som har Game of Thrones?

Anonymous poster hash: e03ae...32f

Ja, det er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen erfaring med C More?



Anonymous poster hash: e03ae...32f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

HBO er kvalitet, Netflix kvantitet. Vi har begge deler + Cmore. HBO er den eneste jeg ikke kunne klart meg uten, da seriene er så gode. Men filmene er ikke verd å se.

CMore er midt mellom HBO og Netflix, hvis du tenker på kvaliteten på seriene. Men ofte ligger serier ute i kort tid, og gjerne bare siste sesong. Vi har det bare fordi det er inkludert i tv-pakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har netflix, viaplay og HBO. Ser egentlig ikke så mye på noen av dem, men netflix er den som blir mest brukt. Godt utvalg av filmer, og også en del "netflix exlusive" serier, som blir lagt ut hele sesonger av når det kommer ny sesong.

HBO får jeg ikke til å funke, den bare bufrer og bufrer og stopper i tide og utide. Har prøvd å finne ut hva som er galt, men finner ikke ut av det.

Viaplay har jeg skullet slette mange ganger, men så tar jeg bare en "siste sjekk" før jeg sletter den, og finner dermed en film eller noe jeg har lyst å se.

Jeg kommer til å slette både Viaplay og HBO. Ser det meste av serier, dagen etter de kommer ut, via gratis strømmesider likevel. Bakdelen er at man ikke får tekst, men det går stort sett bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I ditt tilfelle ville jeg valgt HBO da noen av de seriene du vil se er HBO-serier. Det er jo ikke et giftemål heller akkurat, du kan jo stoppe abonnementet neste måned om du ikke liker det du får.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lurer litt på å anskaffe meg noe av dette, og er så utrolig glad i den australske serien Home and Away.Kan jeg se denne gjennom noen av disse tjenestene? Helst fra første sesong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har både HBO og Netflix. HBO mest pga. Game of Thrones, Netflix for resten.

Jeg synes Netflix har bra utvalg, jeg :) Pluss at de har ratingsystem, og jo mer jeg har sett og ratet, pluss at jeg har ratet en del jeg har sett før utenfor Netflix, jo bedre funker det. Så jeg får ganske mange gode anbefalinger der. Når Netflix har en forslagsrating på 4-4,5 hos meg, så bruker serien eller filmen å være bra.

HBO har verken ratingsystem eller beskrivelser av filmene/seriene, så her må man bruke imdb for det det er verdt. Filmene suger hos HBO, men seriene er bra hvis du vet hva du vil se.

Viaplay er ikke aktuelt en gang.

Fordeler og ulemper, hadde gått for en kombinasjon!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ciegus

Har netflix, viaplay og HBO. Ser egentlig ikke så mye på noen av dem, men netflix er den som blir mest brukt. Godt utvalg av filmer, og også en del "netflix exlusive" serier, som blir lagt ut hele sesonger av når det kommer ny sesong.

HBO får jeg ikke til å funke, den bare bufrer og bufrer og stopper i tide og utide. Har prøvd å finne ut hva som er galt, men finner ikke ut av det.

Viaplay har jeg skullet slette mange ganger, men så tar jeg bare en "siste sjekk" før jeg sletter den, og finner dermed en film eller noe jeg har lyst å se.

Jeg kommer til å slette både Viaplay og HBO. Ser det meste av serier, dagen etter de kommer ut, via gratis strømmesider likevel. Bakdelen er at man ikke får tekst, men det går stort sett bra.

Ja, jeg får heller ikke HBO til å fungere skikkelig på pc, så det er jo et veldig relevant poeng. Det fungerer, men hakker skikkelig. Ser på HBO på smart-tv, og der er kvaliteten upåklagelig, men det hjelper lite om man ikke har smart-tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt på å anskaffe meg noe av dette, og er så utrolig glad i den australske serien Home and Away.Kan jeg se denne gjennom noen av disse tjenestene? Helst fra første sesong?

Viaplay har ikke den serien. Men er du klar over hvor mange episoder det er av den serien. Jeg er 36 år, og så på den serien da jeg var tenåring og.

Anonymous poster hash: 9e7cf...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...