Gå til innhold

Hva er det verste tilfellet av "oversharing" du har sett på facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Winza

Folk som er villige til å påføre barna sine traumer for å få nok likes er ikke riktig skrudd sammen i hodet sitt...

Anonymous poster hash: d30a9...bfd

Jeg snakker ikke om noe slikt. Hvorfor skulle noen gjøre noe så slemt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"D ekke alle som treng å legge ut på face hver gang dæm trene eller går tur. Vi, "Kari-Marie" å æ trene 2-4 tima hver dag. Det ekke noe å skryte over..:-S"

Kommentar på bilde han har lagt ut av kjæresten sin på tredemølle. "Ikke for å skryte, liksom". Ironisk nok har de to til sammen lagt ut fem-seks treningsbilder og -videoer i løpet av den siste uken.

Anonymous poster hash: 35612...83d

Oppdatering på paret: Det ble slutt bare noen dager senere, med seriøs blasting av alt på Facebook.

Han skrev en melding på hennes vegg om at hun måtte slutte å ringe og plage ham og at en epoke var over og at hun måtte innse det.

Etter det var de ikke venner på FB lengre.

Hun kommenterte på et bilde med familien hvor det tidligere var skrevet at de hadde det koselig at han var en løgner og bare hadde "faket" kosen.

Hun skiftet forsidebilde av seg selv, han kommenterte at "hær e d vell mange som kose sæ t".

På et gammelt bilde de begge var tagget i har noen skrevet at de var et pent par for lenge siden, han har skrevet at de ikke er et par lenger og at hun må ta det bort.

På et annet bilde har han for lenge siden skrevet at hun ser forelsket ut, hun har kommentert at hun ikke så forelsket ut, han skriver at hun var det.

Så ble de venner igjen.

Sent på kvelden har han skrevet "Unnskyld all drittkasting. Du fortjene nåt bedre. Beklager."

Etter det har de skrevet at de savner hverandre.

Det var mange andre kommentarer og drittslenging i tillegg, husker ikke alt nå. Mesteparten er selvsagt slettet, noe bare minutter etter at det ble lagt ut.

Anonymous poster hash: 35612...83d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker ikke om noe slikt. Hvorfor skulle noen gjøre noe så slemt?

Den saken som er referert til er jo et eksempel. Folk er mer opptatt av å se, stille sin egen nysgjerrighet og få dokumentert ting på film for å legge ut på sosiale mediaer enn å ta barna sine vekk fra situasjonen. Det er garantert ikke første gang, og blir ikke siste gang.

Sosiale mediaer er jo ikke så ekstremt gammelt. YouTube ble lansert i 2005 eksempel, så det er ikke 10 år gammelt enda. Og på de årene så virker det som om da antall likes er viktigere enn ganske mange andre ting her i verden. Også sine egne barns fysiske og psykiske helse. Det er jo bare å se på en del "søte" videoer med barn og hund eksempel som kan fort gå ekstremt galt... Så jo, folk er så slemme (og dumme). Folk har jo til og med død for å få de beste feriebildet med å klatre over sperringer slik at de faller både utenfor stup og ned i fosser...

Anonymous poster hash: d30a9...bfd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Satt i håndkle etter jeg hadde dusja, så kom katten å beit meg i kjønnsleppa! What2do?!?!? :("



Anonymous poster hash: aefe4...284
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter sosiale medier kom har jeg seriøst mistet respekten for flere av mine gamle venner.

Uff, at folk blir så idiot pga bekreftelsesbehov..

Jaja, får se folks sanne ansikt hvertfall :P



Anonymous poster hash: bad05...42b
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Livet er trist og urettferdig. Jeg vil ikke skrive mer om det, men dagen i dag ble ikke helt som forventet. Detaljer skriver jeg ikke her".

Og så hagler det inn med hjerter, "Hva har skjedd?", "Håper du har det bra?" etc

Og jeg bare KLØR etter å trykke "liker". Jeg er feil skrudd sammen. :laugh:



Anonymous poster hash: d30a9...bfd
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Livet er trist og urettferdig. Jeg vil ikke skrive mer om det, men dagen i dag ble ikke helt som forventet. Detaljer skriver jeg ikke her".

Og så hagler det inn med hjerter, "Hva har skjedd?", "Håper du har det bra?" etc

Og jeg bare KLØR etter å trykke "liker". Jeg er feil skrudd sammen. :laugh:

Anonymous poster hash: d30a9...bfd

Trykk! Trykk! Trykk! Trykk!

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg så utrolig slem når jeg skriver dette, men jeg har ei venninne av kusina mi på FB - og hun poster så mye rart! Hele facebooken hennes er rar! :fnise:

Headeren hennes består av et stort bilde av hun og forloveden som kliner på konsert + de 4 barna deres i en collage.

Også sjekker hun stadig "inn" på steder, deriblant hjemme, eller "Trude og Glenn's" (oppdiktet) som hun kaller det. Høres ut som en brun pub.

Også er er det all den flotte maten som forloveden steller istand. Et ordentlig "restaurantmåltid" består blant annet av baguette, kyllinglår og oppkuttet salat.

Og galleriet/bildene hun legger ut består omtrent bare av kyssebilder/boblebadbilder av denne dama og forloveden hennes. Gjerne klinebilder hvor man ser tunge-mot-tune og en klein påskrift: "Her er vi anstendige, hehe, Glenn miin <3 <3".

:spy:



Anonymous poster hash: 0d007...fd7
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender masse varme tanker og klemmer til familie og venner av ****** - må Gud gi dere styrke og trøst i tunge stunder
~Hvil i fred ******~

Hvorfor skrive dette som status på facebook? Om man har så mange varme tanker og vil gi familie/venner av avdøde en klem, hvorfor ikke skrive det til dem, istedet for å skrive det i en status?

Alt for oppmerksomhet, og for å vise "åhh, for et godt og snillt menneske jeg er"

Om jeg dør og noen skriver en status som denne så håper jeg noen av mine venner/familie har vett til å si til personen som legger ut statusen at sånt tar man på pm, ikke på status...

Og ber ham/henne slette statusen.



Anonymous poster hash: 0c3d0...473
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg siterer:

"Idunn om sex: "Sliten etter halvtime, utslitt etter en time, og helt død etter to timer" Får sagt det du jenta mi<33 :D"

Han skrev om kjæresten sin obviously..

Kleint. Fryktelig kleint.

Jeg kjenner jeg blir flau på hans - og hennes - vegne!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke oversharing, men gullkorn fra Facebook. Hilde A og Hilde L har giftet seg, og en i overkant kristen Gustav "gratulerer". Ikke utenkelig at mange her inne har sett dette ettersom paret som giftet seg har veldig mange venner på Facebook.

Hilde A er også kristen.

Anonymous poster hash: 5727a...799

Huff, han dummer seg ut! Det der var tidenes latterligste uttalelse, unnskyld meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de verste jeg har sett var da en av mine tidligere studiekamerater mistet søsteren sin.

Han skrev ingenting om det selv (fyren er aldri på FB), men man skjønte jo det var noe pga hjerter og andre som skrev på veggen hans med kondolanser.

Så kommer det plutselig et innlegg fra en av hans venner på veggen hans: "Hørte om XX's selvmord" og noen støttende fraser.

Hva med å la pårørende informere om dødsårsak selv, dersom de ønsker det? Kjente jeg fikk helt vondt i magen når jeg så den statusen



Anonymous poster hash: d5825...6fc
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt over sharing, kanskje, men like fullt veldig, veldig pinlig: en kompis av meg døde for 4 dager siden. I går hadde han bursdag, og veggen hans er full av gratulasjoner. Over alle hjertene og RIP/hvil i fred (som om han får med seg det). Dette kunne jo vært unngått om ikke Facebook hadde laget den fantastiske muligheten å skrive gratulasjon direkte fra egen vegg der man blir påminnet venners bursdag.



Anonymous poster hash: 9535f...a69
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke venn med personen, men vet godt hvem både hu og barna hennes er.

<3 Må dere ha en vidunerlig, nydelig sommerhelg mine venner :-) Skjøt om er......... <3 Å husk en ting......... "Akkurat du er "Satt pris på, elsket av de som betyr, uendelig verdifull for den og det du er, det som er UNIKE DEG" <3 Varm klem fra "Plazan" :-) <3 <3 <3

Direkte avskrift ja..... Legger hele tiden ut nye profilbilder med kløft, duckface og "pulesveis". Stakkars barna hennes!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan noen tro at folk er interesserte i å se blodete bandasjer på en hund?

Jeg skulle akkurat til å sette tennene i en deilig frokost, men så ser jeg flere nærbilder av en rød, ekkel bandasje på en syk hund. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan noen tro at folk er interesserte i å se blodete bandasjer på en hund?

Jeg skulle akkurat til å sette tennene i en deilig frokost, men så ser jeg flere nærbilder av en rød, ekkel bandasje på en syk hund. :kvalm:

Opplevde det samme med frokosten, bare at da var det tær som var blodete. Skrev til henne å spurte om hvordan hun hadde klart det, i tillegg la jeg til at det ikke var så hyggelig å få det synet til frokosten. Da fikk jeg svar tilbake at man skal ikke sjekke fb når man spiser frokost, og hvis det var så ille, så kunne jeg slette henne som venn..
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått med seg følgende to trender på face?

1) "Post 5 pictures you feel beautiful in, then nominate someone else to do the same." Virkelig? Så nå skal man poste ENDA flere forherligende bilder av seg selv på face? Hadde vært greit om det hadde vært litt substans i hva man mener er "beautiful", men på min newsfeed florerer det at selfies og duckfaces...

2) "100 gleder på 100 dager". HUNDRE???? Herreminjebediah!

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått med seg følgende to trender på face?

1) "Post 5 pictures you feel beautiful in, then nominate someone else to do the same." Virkelig? Så nå skal man poste ENDA flere forherligende bilder av seg selv på face? Hadde vært greit om det hadde vært litt substans i hva man mener er "beautiful", men på min newsfeed florerer det at selfies og duckfaces...

2) "100 gleder på 100 dager". HUNDRE???? Herreminjebediah!

Har heldigvis ikke nådd til mine venner enda.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Noen som har fått med seg følgende to trender på face?

1) "Post 5 pictures you feel beautiful in, then nominate someone else to do the same." Virkelig? Så nå skal man poste ENDA flere forherligende bilder av seg selv på face? Hadde vært greit om det hadde vært litt substans i hva man mener er "beautiful", men på min newsfeed florerer det at selfies og duckfaces...

2) "100 gleder på 100 dager". HUNDRE???? Herreminjebediah!

:ler:

Folk har vel gått lei av "3 positive ting" :P

Synes bare sånt er pinlig, jeg...

Vet ikke om dette er en trend, eller om dama bare fant på det selv, men ei på min venneliste la ut en status med "Hva betyr jeg for deg?", hvorpå flere venner skrev "masse!", "du er så positiv" (eh, ikke mitt inntrykk akkurat, klager på ALT på statusene på FB i alle fall), og seff masse hjerter.

Kjente jeg ble skikkelig flau... :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...