Gå til innhold

Før hadde jeg tørr hud, nå er den glinsende


Viola1988

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere(egentlig alltid) slittt med en litt for tørr og sensitiv hud(har aldri kunne brukt ansiktsmaske fordi jeg får utslett). Men i de siste mnd har huden endret seg til å bli glinsende og fett. Damen i butikk sa at huden min nå da mest sannsynlig overkompenserer for tørrheten. Det jeg er på jakt etter da er tips til hvilke produkter som kan funke :) Bruker alt en krem fra lancome(tror det er den som heter aqua vital lotion men husker ikke helt) men trenger hvertfall en rens :)

Tips mottas med takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er sikker på at huden din er tørr og ikke fuktfattig?

Hvis huden din er tørr, har du lett for å få veldig tørre partier og en hud som lett flasser,støver

osv, men hvis huden din er fuktfattig kjennes den stram ut etter f.eks en dusj, som om huden

er ett nummer for liten.

Det viktigste er å først og fremst finne ut behovet til huden din. Men det stemmer nok som du

har hørt, at huden fort kan bli "fet og glinsende" hvis den overkompenserer for tørrhet eller

fuktfattighet. Så om huden din trenger fett eller fukt, så vil den produsere mer olje for å

kompensere for dette.

Hvorfor har du aldri kunne brukt ansiktsmaske? Det finnes jo ansiktsmasker for forskjellige

behov, så det kan jo være du har brukt ansiktsmasker som har vært feil for huden din.

En maske skal hjelpe hudens behov der og da, og det finnes ansiktsmasker som hjelper

for tørrhet og for fuktfattighet.



Anonymous poster hash: 82a11...3f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...