Gå til innhold

Alle som har tatt PMU: trenger all info jeg kan få!


Gjest Gemini7

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini7

Jeg har i årevis vurdert å tatovere øyenbrynene mine siden jeg må sminke dem ganske mye hver dag for å få dem fullstendig. Dvs greie innerst men tynne ytterst. Bruker uhorvelig mye tid på dette dillet og bare tidvis blir jeg hundre pst fornøyd...

Løsningen virker jo da såre enkel; PMU fremstår som uendelig forlokkende.. Men samtidig skremmende, noe som har hindret meg fra å bestille time i årevis. Jeg er dog nå kommet frem til at jeg trooor jeg skal driste meg til å prøve. Frykten består selvsagt i at det blir feil og jeg ender opp med crazy-brow;)

Anyways, her er mine spørsmål og angstrelaterte funderinger (og jeg ønsker svar fra så mange som mulig);

1) Er det vondt?

2) Hvordan er det første tiden etterpå (hovent, rødt el.l)? Får man noen skorpe/flasser el.l?? DVS: kan andre se at man har gjort noe??

3) Var du fornøyd?

4) Noen som kan anbefale noen som er dyktige (og lydhøre) i Oslo-omr?

5) hvor mye slipper fargen den første tiden (er det veldig mørkt til å begynne med)?

6) Kan man bruke sminke på det i starten (hvis man føler det er for lite farge)?

7) dere som også har tatovert eyeliner; var det evt mer smertefullt enn bryn?

Til slutt; vil veldig gjerne ha anbefalinger/tips til flinke linergister i Oslo-omr!!

Thanks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann :) Har tatt det selv og er kjempe fornøyd. Anbefaler deg henne her: http://solpmu.no/Terapeuter/solvar-hegge/ på det sterkeste. Hun er en av de beste i Norge. Du får bedøvelseskrem før du begynner. Merket litt, ikke at det gjorde vondt, bare litt stikking. Fargen sitter bra på etter andre omgang(refill), noe du ikke tar lenge etter den første. Men det individuelt hvordan det er. Noen sitter fargen bra på med det første og andre trenger en til to refill til for at det skal sitte godt nok. De to- tre første dagene skal du helst ikke vaske deg der du har tatt permanent make up, ikke ta sol, men etter de tre dagene så kan du sikkert bruke litt sminke hvis du føler det ble for lite. Kan også hende at du føler det ble for mye :) He he, men det overflødige går bort etter noen dager/en uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å vente på Sol. Finnes mange der ute som er like gode, kort ventetid og muligens også billigere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke giddet å vente på Sol. Finnes mange der ute som er like gode, kort ventetid og muligens også billigere.

takk for svar dere, har du da tips til noen andre, Professor Orm? For jeg MÅ gå til noen jeg vet har litt peiling i alle fall.

Og mtp at man ikke skal vaske seg på tatoveringen de første dagene: hvordan ser det ut? Blir det en ordentlig "skorpe" som skal falle av? Rødt? Man kan altså da ikke sminke seg på selve tatoveringen den første tiden? tenker sånn- om det blir fiasko....

Anonymous poster hash: ec8f5...003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Heisann :) Har tatt det selv og er kjempe fornøyd. Anbefaler deg henne her: http://solpmu.no/Terapeuter/solvar-hegge/ på det sterkeste. Hun er en av de beste i Norge. Du får bedøvelseskrem før du begynner. Merket litt, ikke at det gjorde vondt, bare litt stikking. Fargen sitter bra på etter andre omgang(refill), noe du ikke tar lenge etter den første. Men det individuelt hvordan det er. Noen sitter fargen bra på med det første og andre trenger en til to refill til for at det skal sitte godt nok. De to- tre første dagene skal du helst ikke vaske deg der du har tatt permanent make up, ikke ta sol, men etter de tre dagene så kan du sikkert bruke litt sminke hvis du føler det ble for lite. Kan også hende at du føler det ble for mye :) He he, men det overflødige går bort etter noen dager/en uke.

hva med skorpe ? sorry- skulle svart på begge svarene i samme innlegg men jeg klusset til her :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for svar dere, har du da tips til noen andre, Professor Orm? For jeg MÅ gå til noen jeg vet har litt peiling i alle fall.

Og mtp at man ikke skal vaske seg på tatoveringen de første dagene: hvordan ser det ut? Blir det en ordentlig "skorpe" som skal falle av? Rødt? Man kan altså da ikke sminke seg på selve tatoveringen den første tiden? tenker sånn- om det blir fiasko....

Anonymous poster hash: ec8f5...003

Dessverre har jeg ingen i Oslo :( Men jeg vil tippe at der er mange her på KG som vet om noen flinke som ikke er Sol.

Lenge siden jeg tok, så jeg husker ikke helt. Mener det ble en veldig overfladisk skorpe. Ingen problemer i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva med skorpe ? sorry- skulle svart på begge svarene i samme innlegg men jeg klusset til her :P

Det går bra:) Joda, du får litt skorpe og den er der med en gang du er ferdig med behandlingen. Merker at det ligger noe på bryna med andre ord; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Det går bra:) Joda, du får litt skorpe og den er der med en gang du er ferdig med behandlingen. Merker at det ligger noe på bryna med andre ord; )

Ok, men hvordan ser skorpa ut? Vil andre rundt meg se at det har foregått noe der? Er det en skorpe i ordets rette forstand, som på et sår? Jeg vil nemlig helst at dette skal foregå i stillhet uten at folk ser at jeg har tatovert meg, hvis du skjønner... Derfor jeg også lurte på om det er mulig å sminke over straks etterpå, om det skulle bli svakere pmu enn man pleier å tegne på selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min skorpe var iallefall litt synlig, men ikke med noe wowfaktor liksom. Det var få som kommenterte det. Du kan ikke sminke over før tatoveringen er helt grodd.

Ok, men hvordan ser skorpa ut? Vil andre rundt meg se at det har foregått noe der? Er det en skorpe i ordets rette forstand, som på et sår? Jeg vil nemlig helst at dette skal foregå i stillhet uten at folk ser at jeg har tatovert meg, hvis du skjønner... Derfor jeg også lurte på om det er mulig å sminke over straks etterpå, om det skulle bli svakere pmu enn man pleier å tegne på selv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig fornøyd med mine. Ikke ekstremt vondt, men man kjenner det. Skorpe den første uken. Ganske ille skorpe på bryn, lite skorpe på eyeliner. Like smertefullt. Har vært hos ei av de som jobber hos sol, og et annet sted.

Anonymous poster hash: 539b8...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men hvordan ser skorpa ut? Vil andre rundt meg se at det har foregått noe der? Er det en skorpe i ordets rette forstand, som på et sår? Jeg vil nemlig helst at dette skal foregå i stillhet uten at folk ser at jeg har tatovert meg, hvis du skjønner... Derfor jeg også lurte på om det er mulig å sminke over straks etterpå, om det skulle bli svakere pmu enn man pleier å tegne på selv.....

Min var ikke så synlig, følte den mer. Litt stivt over øyne bare:) Ikke var det opplagt at jeg hadde tatt pm eller, så meget naturlig ut;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Takk for svar dere!! Jeg synes dette er dødsskummelt, så redd det skal bli mislykket.. Varierende hvor mye skorpe man får, virker det som altså..

Hadde vært kjempemessig om noen av dere ville delt bilde av brynene deres etter pmu, enten her i tråden eller på pm til meg (regner med det går an...).

Teller på knappene..

Vet at mange anbefaler Sol, men noen er også misfornøyde. Tar gjerne i mot tips om andre i Oslo-omr også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve å sende på pm :)

edit; fikk ikke til å legge ved bildet...

Endret av neon_sun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gemini7

Jeg skal prøve å sende på pm :)

edit; fikk ikke til å legge ved bildet...

Ok takk for at du prøvde. Holder tråden oppe og håper på flere svar.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Anbefaler ikke Sol! Ei venninne av meg som holder på med permanent makeup har hvertfall fått inn minst 10 stk som har kommet fra sol og ikke vært fornøyd :)

Eller de som er under henne men de lærer jo av Sol så :)

Anbefaler Lene Foseid :) Hun har egen salong Home Of Beauty :)

Har tatt det selv og er så utrolig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ikke Sol! Ei venninne av meg som holder på med permanent makeup har hvertfall fått inn minst 10 stk som har kommet fra sol og ikke vært fornøyd :)

Eller de som er under henne men de lærer jo av Sol så :)

Anbefaler Lene Foseid :) Hun har egen salong Home Of Beauty :)

Har tatt det selv og er så utrolig fornøyd! [/quote

Jeg har tatt det hos Sol og er veldig fornøyd :) Men man finner sin favoritt alle og enhver til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...