Gå til innhold

BB cream/CC cream - hva skal man velge?


Jolene

Anbefalte innlegg

Det er jo en jungel der ute?! Har noen noen tips til meg angående hva jeg bør gå for, eventuelt merke ol?

Kort om huden min:

  • Får sjeldent urenheter/kviser
  • Får fort tørr hud på kinnene mine/under øynene
  • Oljete panne, t-sone, sidene av ansiktet og hake
  • Lys hud (bruker alltid det lyseste pudderet ol)
  • Blir ikke brun i ansiktet

Har noen der ute noen gode forslag til meg hva jeg bør gå for? Til nå har jeg brukt Garnier sin BB Cream, ikke fått noen urenheter/kviser. Den fungerer bra, men skulle gjerne hatt en som ga en matt følelse slik at jeg ikke må "matte ned" etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm... Jeg syns BB-kremen til Estee Lauder er god. Ellers er den oljefrie tinted moisturizeren til Bobbi Brown veldig god. Har omtrent samme hudtype som deg, og begge disse fungerer veldig fint. Ellers fins det jo massevis av foundations som ikke dekker så mye men er veldig gode. Personlig foretrekker jeg Mac sin face&body, syns ikke at jeg har på sminke, men får likevel feilfri hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Takk for svar)

Hm... Jeg syns BB-kremen til Estee Lauder er god. Ellers er den oljefrie tinted moisturizeren til Bobbi Brown veldig god. Har omtrent samme hudtype som deg, og begge disse fungerer veldig fint. Ellers fins det jo massevis av foundations som ikke dekker så mye men er veldig gode. Personlig foretrekker jeg Mac sin face&body, syns ikke at jeg har på sminke, men får likevel feilfri hud.

Supert med tips, mange takk!

Foundation som er flytende pleier jeg ikke å bruke, bruker heller pudderfoundation egentlig. Får så lett urenheter av det, og føles mer som en maske enn sminke. Men de du nevnte skal jeg føre opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dior sine er også gode, men fargene dems er litt "off" noen ganger, litt for rosa og sånn. Ellers kom jeg på at Estee Lauder har en farget fuktighetskrem med solfaktor 15, tror den heter daywear sheer tint release eller lignende. Har gått gjennom flere tuber av denne før! Den dekker ikke noe særlig, bare gir farge og fukt og jevner ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dior sine er også gode, men fargene dems er litt "off" noen ganger, litt for rosa og sånn. Ellers kom jeg på at Estee Lauder har en farget fuktighetskrem med solfaktor 15, tror den heter daywear sheer tint release eller lignende. Har gått gjennom flere tuber av denne før! Den dekker ikke noe særlig, bare gir farge og fukt og jevner ut litt.

Hvilke fra Dior har du prøvd? Som regel matcher jeg Dior godt, men iom at det koster litt er tilbakemelding supert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker CC-krem fra Dr Dennis Gross, er kjempefornøyd! Har tørr til dels sensitiv hud med lite urenheter, men de gangene jeg får ei kvise eller noe så dekker den godt uten å behøve noe annet i tillegg.

http://www.duft.no/product/dr-dennis-gross-daily-essentials-cc-cream-spf-18-light-to-medium-163863

Må bemerke at jeg ikke har bestilt fra akkurat denne nettsiden, men kjøpt min i hudpleiesalong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke fra Dior har du prøvd? Som regel matcher jeg Dior godt, men iom at det koster litt er tilbakemelding supert :D

Den jeg er mest fornøyd med, og som passet hudtonen min best, er hydra life pro-youth skin tint

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg er mest fornøyd med, og som passet hudtonen min best, er hydra life pro-youth skin tint

Kan jeg spørre om du er i 20-, 30- eller 40-årene? Av ren nysgjerrighet mtp pro-youth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om du er i 20-, 30- eller 40-årene? Av ren nysgjerrighet mtp pro-youth.

Jeg er 22. Tror navnet kommer mest av at det er solfaktor i den og litt glød.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 22. Tror navnet kommer mest av at det er solfaktor i den og litt glød.

Aha! Tusen takk for at du svarte på det, samt gitt gode tips!!!

Generelt er alt av tips med tanke på BB/CC Cream meget nyttig for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laura Mercier. Det finnes seriøst ikke noe bedre. Den er fløyelsmyk og lett. Er en farget dagkrem, har aldri helt skjønt hva som egentlig er forskjellen (om det er noen ..?) på BB-cream og en farget dagkrem.

Endret av Vinduskarmen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Jane Iredal Glow Time Full Coverage Mineral BB cream broad Spectrum SPF 25

og Ole Henriksen CC cream Perfect Truth SPF 30.

Jeg bruker Jane Iredal BB cream de dagene jeg føler jeg trenger god dekkevne,

da denne dekker utrolig bra. Ole Henriksen CC cream bruker jeg de dagene jeg føler

at jeg ikke trenger så mye dekkevne, men heller ønsker ett "lett" resultat som jevner

ut huden.



Anonymous poster hash: 7aee3...a77
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...