Gå til innhold

Tatovering, forberedelser


altflyter

Anbefalte innlegg

Heisann alle dere vakre KG-ere!

Jeg skal ta min første tatovering i neste uke, og jeg lurer bare på om det er noe jeg burde forberede meg på, eller gjøre i forkant.

 

Tegningen er klar og alt, men sånn rent bortsett fra å møte uthvilt, ha spist og drukket nok og å unngå sol både før og etter. Er det noe annet jeg bør tenke på før jeg møter opp der?

 

Blir veldig takknemlig for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det høres ut som om du er good to go. :)

 

Okei :) Kom på et spørsmål til. Har lest litt på nettet at enkelte tatovører tilbyr bedøvende krem. Jeg har ærlig talt  ikke tenkt så mye på smerten, da jeg er fullt forberedt på at det sikkert kommer til å gjøre ganske vondt. Er dette noe jeg evt burde vurdert? Leser noen steder at bedøvende krem kan gjøre resultatet dårligere. Har du noen erfaringer når det gjelder dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er stor, dermed tok et noen timer, og underveis var en sjokolade gull verdt når jeg begynte å bli sliten av å ligge stille og ha det vondt ;)

 

Ellers høres det ut som om du har full kontroll. Jeg kjente forøvrig ikke noe behov for smertestillende/bedøvende krem underveis, det var jo vondt, men det gikk helt greit å komme seg gjennom.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) Kom på et spørsmål til. Har lest litt på nettet at enkelte tatovører tilbyr bedøvende krem. Jeg har ærlig talt ikke tenkt så mye på smerten, da jeg er fullt forberedt på at det sikkert kommer til å gjøre ganske vondt. Er dette noe jeg evt burde vurdert? Leser noen steder at bedøvende krem kan gjøre resultatet dårligere. Har du noen erfaringer når det gjelder dette?

Nei, jeg har tatt alle mine uten, og har heller ikke fått tilbud om krem. Hør med tatovøren du skal ta hos? Hvor vondt det er kommer jo også an på størrelse og plassering. Personlig ville jeg ikke ha vurdert det. Det er ikke direkte behagelig, men heller ikke så vondt at jeg føler at jeg trenger bedøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar tattis på et hårete område så er det lurt å barbere seg :) 

Ellers høres det ut som du har tenkt på det meste, bra! :) 

 

Når det kommer til bedøvelseskrem så tror jeg du greier deg uten, med mindre du skal sitte 5-6 timer din aller første gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du tar tattis på et hårete område så er det lurt å barbere seg :)

Ellers høres det ut som du har tenkt på det meste, bra! :)

 

Når det kommer til bedøvelseskrem så tror jeg du greier deg uten, med mindre du skal sitte 5-6 timer din aller første gang. 

Tatoveringen skal taes i to omganger. Den er på underarmen og det vil ta ca fire timer første gangen... uvisst hvor lenge andre gangen vil ta, da det kommer helt an på hvor langt tatovøren kommer i neste uke, men trolig ikke mer enn to timer... Har hørt at underarmen ikke er så ille, men er ganske nervøs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatoveringen skal taes i to omganger. Den er på underarmen og det vil ta ca fire timer første gangen... uvisst hvor lenge andre gangen vil ta, da det kommer helt an på hvor langt tatovøren kommer i neste uke, men trolig ikke mer enn to timer... Har hørt at underarmen ikke er så ille, men er ganske nervøs...

 

Jeg skjønner at du er nervøs, det er jeg også før jeg setter meg i stolen, selv om jeg har 10 +++ tatoveringer :P (jeg er en nervøs nelly) 

 

Underarmen tror jeg ikke du trenger bedøvelse på, selv om du skal sitte 4 timer. Det er heller ikke sikkert at tatovøren din tilbyr dette.

Om du ikke greier de 4 timene så er det lov å si stopp og at dere tar resten neste gang :) Dette har tatovøren din garantert forståelse for. 

 

Masse lykke til, dette nailer du! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente mest smerter i begynnelsen. Så ble huden helt nummen og jeg følte lite. Forøvrig barberer tatovøren deg om det trengs.

Jeg var også kjempe nervøs første gangen! Men så slappet jeg av og sovnet nesten :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du er nervøs, det er jeg også før jeg setter meg i stolen, selv om jeg har 10 +++ tatoveringer :P (jeg er en nervøs nelly) 

 

Underarmen tror jeg ikke du trenger bedøvelse på, selv om du skal sitte 4 timer. Det er heller ikke sikkert at tatovøren din tilbyr dette.

Om du ikke greier de 4 timene så er det lov å si stopp og at dere tar resten neste gang :) Dette har tatovøren din garantert forståelse for. 

 

Masse lykke til, dette nailer du! :)

Takk for det. Er veldig spent! Og selvsagt nervør på resultatet, men tatovøren har nesten 20 års erfaring og er ganske anerkjent, så krysser fingrene for at det blir bra. Hun har vært veldig klar på hva som vil fungere og hva som ikke vil fungere, så føler meg trygg på henne.

 

Kan gi dere en oppdatering når jeg har vært der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente mest smerter i begynnelsen. Så ble huden helt nummen og jeg følte lite. Forøvrig barberer tatovøren deg om det trengs.

Jeg var også kjempe nervøs første gangen! Men så slappet jeg av og sovnet nesten :-p

 

Ja, de gjør det. Men de setter også stor pris på om man allerede er barbert før man setter seg i stolen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Er veldig spent! Og selvsagt nervør på resultatet, men tatovøren har nesten 20 års erfaring og er ganske anerkjent, så krysser fingrene for at det blir bra. Hun har vært veldig klar på hva som vil fungere og hva som ikke vil fungere, så føler meg trygg på henne.

 

Kan gi dere en oppdatering når jeg har vært der :D

 

Kan jeg spørre om hvem du skal tatovere deg hos? :)

 

Jaaa, oppdatering er fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle dere vakre KG-ere!

Jeg skal ta min første tatovering i neste uke, og jeg lurer bare på om det er noe jeg burde forberede meg på, eller gjøre i forkant.

 

Tegningen er klar og alt, men sånn rent bortsett fra å møte uthvilt, ha spist og drukket nok og å unngå sol både før og etter. Er det noe annet jeg bør tenke på før jeg møter opp der?

 

Blir veldig takknemlig for svar! :)

Sånn utenom at du har tenkt på det meste, så er det også lurt å unngå å smøre seg med fete kremer i området tatoveringen skal settes samme dagen som du skal i ilden. :)

Ellers; slapp av, prøv å puste med magen, sov godt natten før og unngå alkohol minst 24 timer (helst 48) før tatoveringstimen starter.

 

Du kan få bedøvende krem eller bruke Emla, men det kan føre til at resultatet blir dårligere enn det kunne blitt fordi huden ikke reagerer likt når den er bedøvet og blekket kan sette seg dårligere enn om du tar tatoveringen uten bedøvelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har med matpakke og noe å drikke når jeg skal ha lange økter i stolen. Både jeg og tatovøren pleier å ha behov for en pause underveis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å spise skikkelig før du kommer til timen som du sier. Ellers så har de fleste kundene våre (meg inkludert) med seg drikke og noe lett å tygge på, feks sjokolade, nøtter osv.

Greit å være nydysjet i tillegg og ikke bruke så sterk perfyme da det kan være ubehagelig med sterk kroppslukt/parfyme for oss i studio. Å barbere armen før timen er ikke nødvendig, studio har selv høvler om nødvendig.

Anonymous poster hash: 1ea43...77a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lovet å oppdatere, så:

 

Jeg har nå tatt tatoveringen, og må ærlig si at jeg syntes det gjorde forferdelig vondt :grine:  Kanskje jeg er pinglete, men kjente jeg måtte bite tennene sammen for å holde masken de 4-5 timene jeg satt der :P

 

Nå er den halvferdig, så nå er det farging som er neste på tapetet før jeg kan se det endelige resultatet! (Har hørt at fargingen gjør enda vondere... stemmer det?  :sjokkert: )

 

Har dessuten fått høre mange forskjellige råd om hvordan jeg skal ta vare på tatoveringen. På studioet sa de den skulle vaskes 2-3 ganger om dagen og at når det kom skorpe på, skulle jeg vaske den forsiktig i dusjen og bløte opp skorpen - Ikke plukke den av, men gni den forsiktig med intimsåpe til det som løsnet, falt av av seg selv. Så kunne jeg bruke en krem som het bepanthen i små mengder om huden ble tørr. Jeg skulle også ta på ny plast i tre dager, men andre har sagt at plasten skal av etter en dag, og at jeg overhodet ikke skal røre skorpen... Blir litt usikker.

 

Når jeg tar på ny plast: Skal jeg smøre armen med vaselin først?

 

TS

 

Edit: Skriveleif

Endret av altflyter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville ikke rørt skorpen! Jeg har ihvertfall blitt opplært til at hvis man plukker vekk skorpen vil det bli arr.

Det er så mange rare råd der ute. Med to av tatoveringene fikk jeg beskjed om å la plasten være på i minst 12 timer og med den ene så skulle jeg vaske tatoveringen forsiktig med intimsåpe. Skulle ikke ha på noe mer plast. Mens med den siste fikk jeg beskjed om å ta på ny plast og ha den på i 3 dager. Tok den av etter 1 dag :-p

Har hørt at Helosan er bra og smøre på, men den første uka så brukte jeg en salve de hadde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lovet å oppdatere, så:

 

Jeg har nå tatt tatoveringen, og må ærlig si at jeg syntes det gjorde forferdelig vondt :grine:  Kanskje jeg er pinglete, men kjente jeg måtte bite tennene sammen for å holde masken de 4-5 timene jeg satt der :P

 

Nå er den halvferdig, så nå er det farging som er neste på tapetet før jeg kan se det endelige resultatet! (Har hørt at fargingen gjør enda vondere... stemmer det?  :sjokkert: )

 

Har dessuten fått høre mange forskjellige råd om hvordan jeg skal ta vare på tatoveringen. På studioet sa de den skulle vaskes 2-3 ganger om dagen og at når det kom skorpe på, skulle jeg vaske den forsiktig i dusjen og bløte opp skorpen - Ikke plukke den av, men gni den forsiktig med intimsåpe til det som løsnet, falt av av seg selv. Så kunne jeg bruke en krem som het bepanthen i små mengder om huden ble tørr. Jeg skulle også ta på ny plast i tre dager, men andre har sagt at plasten skal av etter en dag, og at jeg overhodet ikke skal røre skorpen... Blir litt usikker.

 

Når jeg tar på ny plast: Skal jeg smøre armen med vaselin først?

 

TS

 

Edit: Skriveleif

Det er omrisset som er det mest smertefulle,så det burde gjøre litt mindre vond i neste runde. Men nå skal det sies at jeg ikke synes tatovering generelt er så vondt som du tydeligvis synes.

 

Ang det med skorpe har jeg aldri hørt det du har fått beskjed om eller det med plastikk. Og jeg har brukt 4 ulike studioer. Jeg har fått beskjed om å vaske enten med grønnsåpe eller mild intimsåpe uten parfyme,tørke forsiktig og så  smøre enten med helosan eller bepanthen

Anonymous poster hash: d0085...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...