Gå til innhold

Laaangt hår, hvordan style?


MyElixir

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig langt hår, ned til hoftene, det vokser noe enormt fort. Jeg trives med det lange håret, bl a fordi det er noe å "skjule seg bak". Lider av angst til tider.

Men det blir fort kjedelig... Noen med noen ideer om hvordan style, flette, sette opp?

Håret mitt har en naturlig rødblond farge, som jeg får mye skryt for. Begynner å bli grå, men det synes nesten ikke. Grer jeg håret når det er vått så blir det helt rett. Lar jeg det ligge litt i "dult" i nakken så får jeg fint fall, litt krøller. Det er litt oppklippet, "luggen" er til rett under haken.

Prøver forskjellige oppsett, men det er mulig håret rett og slett er for langt? Får det liksom ikke til...

Har frisørskrekk, ja, ikke le, så det er vanskelig for meg å få profesjonell hjelp der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Skjæra

Jeg har veldig langt hår, ned til hoftene, det vokser noe enormt fort. Jeg trives med det lange håret, bl a fordi det er noe å "skjule seg bak". Lider av angst til tider.

Men det blir fort kjedelig... Noen med noen ideer om hvordan style, flette, sette opp?

Håret mitt har en naturlig rødblond farge, som jeg får mye skryt for. Begynner å bli grå, men det synes nesten ikke. Grer jeg håret når det er vått så blir det helt rett. Lar jeg det ligge litt i "dult" i nakken så får jeg fint fall, litt krøller. Det er litt oppklippet, "luggen" er til rett under haken.

Prøver forskjellige oppsett, men det er mulig håret rett og slett er for langt? Får det liksom ikke til...

Har frisørskrekk, ja, ikke le, så det er vanskelig for meg å få profesjonell hjelp der.

Når du har å langt hår, så tenker jeg at mulighetene for styling er ganske få. Regner jo med at det er veldig tungt, og det vil sikkert være vanskelig å få krøller og volum til å holde?

selv om du har frisørskrekk så bør du kanskje vurdere å klippe det litt kortere og kanskje klippe det opp litt. da har du mye mer mulighet til å prøve ut frisyrer. Og bare sånn at du vet det, så tiltrekker så langt hår mye mer oppmerksomhet, enn hår til midt på ryggen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Du kan lage "hair-bun", altså en sånn knute på toppen av hodet. Jeg syns det er fint på jobb eller når det er sommer og varmt. Hvis du søker på youtube finnes det mange videoer av hair-bun og styling for langt hår for øvrig.

- Jeg liker å ha høy hestehale som jeg fletter. Når jeg skal flette, bøyer jeg med fremover slik at håret henger ned og fletter. Da blir fletten mye tykkere og finere enn hvis man fletter mens man har hodet som vanlig.

- Jeg bruker også sånne hårpinner. De er gode for håret slik at du slipper hårstrikk som sliter. Mange fine tips på youtube hvordan man bruker de. Søk på "hair sticks" eller liknende.

- Flette håret. Mange muligeter her.



Anonymous poster hash: e7f72...b2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har å langt hår, så tenker jeg at mulighetene for styling er ganske få. Regner jo med at det er veldig tungt, og det vil sikkert være vanskelig å få krøller og volum til å holde?

selv om du har frisørskrekk så bør du kanskje vurdere å klippe det litt kortere og kanskje klippe det opp litt. da har du mye mer mulighet til å prøve ut frisyrer. Og bare sånn at du vet det, så tiltrekker så langt hår mye mer oppmerksomhet, enn hår til midt på ryggen ;)

Denne skjønte jeg ikke helt. Langt hår vekker oppsikt uansett, særlig hvis det er fint hår.

Anonymous poster hash: e7f72...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sweetsugar

Jeg er veldig gladi litt volum i håret jeg da. Du har jo sikkert prøvd dette før, men og lage litt lange krøller, og volum er jo veldig fint :)

Det er også veldig fint med en hårbøyle, samtidig som du lager ganske stort volum bak denne bøylen.

Ellers er det veldig fint med en stor flette som går ned på siden når man har langt hår, gjerne litt volum oppe, tykk bred flette, og kansje luggen løs helt rett :)

Ta alt håret i en høy hestehale, sørg for å få det stort, om du skjønner hva jeg mener(?), altså..stram på toppen av strikken, så det blir stramt på toppen, og litt løsere under, så det blir litt større, så fletter du hele hestehalen f.eks.

Men hvorfor ikke klippe det litt opp? Det kan du fint gjøre selv om du har angst for frisør, og du har lyst å stusse, eller klippe det litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tirkes

Har også veldig langt hår, men har klipet det endel opp, for å få litt løft og volum i det.

Flere måter å style det på. Jeg har alltid dårlig tid på morgenen, så jeg liker lettvinte løsninger. Jeg fletter i blant håret i 3-4 (tykt hår) fuktige fletter på kvelden. Gir veldig fine krøller.

Jeg varierer endel skillen, sideskill, midtskill, ingen skill. Jeg er også glad i å samle halve håret i hale/knute eller flette. Altså: http://bios.weddingbee.com/pics/65281/Hair.jpg

Den varianten er nok mest vanlig. Har flere hårspenner jeg liker som er lette å sette på etter å ha samlet halve håret i hale eller flette. Jeg bruker alltid strikk, for en hårklemme holder ikke mitt tunge hår, men setter en fin spenne oppå strikken.

Til fest krøller jeg det gjerne, eller en variant slik som dette: http://www.glamour.com/beauty/blogs/girls-in-the-beauty-department/1004-half-up-hair-side-1_bd.jpg

Beste bildet jeg fant. Min måte er å ta litt hår opp i en spenne som skal legges over knuten, lager en høy knute av "halve håret oppsatt", og legger så hår over igjen og bruker hårnåler (såkalte bobby pins) og hårspray til å feste det med. Litt krølltang på tuppene.

Krølltang, slettetang og hårspray er gode hjelpemidler. Tidligere brukte jeg aldri hårspray, nå bruker jeg det ofte. Det holder skillen på plass, luggen på plass, krøllene sitter bedre, jeg slipper at masse løse hårstrø rømmer i løpet av dagen og gjør at jeg ser ut som en gal professor som har fått elektrisk støt fire ganger gjennom lunsjen på jobb.. Elsker det. Men legg litt penger i det og finn en du liker. :)

Søk også på "half up dos" "up dos" og "braids for long hair", spesielt på youtube og lignende - da får du mye tips.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirkes, her var det mye kjekt jeg kan prøve meg på :) Blir så kjedelig med den samme "dulten" nakken hele tiden :)

Takk til deg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har laaangt hår, og har alltid hatt det. jeg orker ikke bruke så veldig mye tid på håret mitt siden jeg jobber i barnehage. jeg sletter det, tuperer litt og har i hårspray. noen dager setter jeg det bare opp i hestehale.

men du kan sette det opp i en hestehale som er litt stram, også bruker du singelnåler til å feste det håret som henger ned, så du får laget en litt "messy-bun"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...