Gå til innhold

Den som venter på noe godt... Kirbys graviditetsdagbok


Kirby

Anbefalte innlegg

10 uker idag :D Det sto i appen min at uke 10 kan for mange være da kvalmen er verst og det kan jeg virkelig skrive under på, nå er det ille. Ikke sånn at jeg må kaste opp, det har jeg ikke gjort enda, men fysj så uggen jeg er. Vil bare ha kald saft og salt potetgull (så det har jeg kjøpt :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres jo lovende ut, i det minste, at kvalmen er på topp nå,sånn at det bare kan bli bedre! Men tror det ikke helt før det oppleves ;) Salt potetgull høres ut som et bra botemiddel! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kaos: Åh, Sørlandschips! Det er jo bare best! :hjerte:

Litt bedre idag, men det kommer en bølge nå og da. Pæreis var også ganske ålreit å spise :jepp: Jammen bra man har høstferie, håper det har gitt seg til neste uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker! :danse: Nå ser det ut til at kvalmen begynner å gi seg, og det ser ut til at den nå kommer mest som et tegn på at jeg burde spise noe. Det er deilig!

Skal på første svangerskapskontroll hos fastlege på onsdag og så ny UL hos gyn. neste uke - det blir superspennende! Om alt ser fint ut da skal vi fortelle det til de nærmeste :hoppendeglad:

Helsestasjonen har forøvrig ikke tatt kontakt ennå, burde jeg ta kontakt med dem igjen? Jeg skulle bare legge igjen info og nummer så skulle jordmor ringe meg opp for å avtale, men det har jo ikke skjedd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint med 11 uker, gratulerer! Ring helsestasjonen i morgen du, men det kan jo være at jordmor har det veldig travelt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første svangerskapskontroll overstått! :tommelsmil: Fylte egentlig bare ut helsekortet og pratet litt om hva som er viktig å huske på osv. Var visst for tidlig ute til å ta blodprøver, det var visst etter uke 12, så må tilbake neste uke for det. Må visst også ta en slik glukosebelastning en eller annen gang senere ettersom jeg har BMI på over 27 :sjenert: Ifølge henne var jeg forresten 11+5, altså slik jeg også regnet, men får vente til ny UL neste uke og se hvordan det står til da.

Fikk også endelig (!) tak i jordmor, og hun satte opp en time når jeg er i uke 16 - bare for å hilse på hverandre ettersom jeg ikke har 'behov' for noen kontroll hos en av dem igjen før etter OUL, rundt uke 24.

Rart hvordan ting blir mer realistisk når man plutselig skal involvere andre parter også :fnise: Har jo ikke sagt det til noen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt med alt som er unnagjort! :tommel: Sikkert ulik praksis fra legekontor til legekontor, de tok blodprøver av meg da jeg var der i uke 10. Glukosebelastning kommer til å gå helt fint! Regner de BMI før graviditet, eller må man ta det hvis man bikker over 27 i svangerskapet også?

Når har dere tenkt til å fortelle om det? Merker selv det er litt underlig å si til folk (helsepersonell o.l, har ikke fortalt det til noen andre vi heller bortsett fra et par veninner) at man er gravid, Satser på at det faller seg litt mer naturlig etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det vet jeg ikke. De fleste vil vel bli overvektige iløpet av svangerskapet ifølge BMI? Tror nok det er fordi jeg startet med over 27.

Vi skal fortelle det til foreldrene våre etter UL neste uke om alt er OK, det blir spennende! Det er SÅ uvant å si 'jeg er gravid', måtte si det til tannlegen her om dagen også og det var veldig rart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vist man har start BMI på over 27 man må ta det:) jeg må også:) kjenenr jeg gruer meg til å drikke den gugga :P ja er, rart hvor ekte det blir med en gang man involverer noen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Æsj, jeg må også glokosebelastningstest. Hakke no løst :P hørt om mange som blir dårlige av det :/

Føles ikke helt virkelig enda syns jeg. Enda "alle" vet det og magen er forandret :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra med all testing! Men det er klart man kan bli dårlige av noen tester, det må man dessverre bare ta høyde for. Det gjelder bare å ta det med ro etterpå, slappe av og få i seg litt mat og drikke kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på idag at jeg glemte å spørre legen om resept på Skinoren :sur: Huden min har alltid vært dårlig, men når man er gravid er det jo så lite av det som funker man kan bruke, men husker at hun nevnte Skinoren når jeg var der og fortsatt var prøver. Nå har jeg tre svære røde på kinnet og noen på haka og det passer dårlig nå :angry:

Noen som har noen tips til hva man kan bruke som er 'lovlig' under graviditet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var jeg innom Barnas Hus, sånn bare for å titte, og det føltes veldig merkelig - som om jeg ikke egentlig hørte hjemme der! :fnise: Kjøpte også MAMA strømpebukser på H&M, det var også rart - som om de ikke var til meg, liksom. Blir man vant til det når man har sagt det til folk tro? Har jeg holdt det hemmelig så lenge at jeg ikke tror på det selv? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...