Gå til innhold

Når 3 blir 4 <3


lillemeg90

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så godt å høre at du har det bra og koser deg :)

Lov å være litt heldig nå i svangerskapet ;)

Ja, hadde vert fint å ha noen gode uker nå:)

Aå bra at svigermor kan lufte hunden. Så slipper du det ihvertfall! :)

Hadde ikke kommet meg så langt, kanskje 300 m bort i veien :fnise: så hunden (og jeg) er veldig heldige!:)

Søstrene grene har ihvertfall hatt settehyller :)

Så bra med svigermor som kan komme og lufte hunden litt :)

Da skal jeg sjekke søstrene grene :jepp:

Ja, det er veldig bra!:)

Det hørtes ut som deilige og avslappende dager :Nikke:

Ganske kjedelig egentlig, men bedre enn prematur fødsel! :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 uker og 2 uker lengre enn da jeg ble innlagt :hoppe:

Nå har jeg egentlig tro på at han holder seg inne en stund, de vonde kynnerene er ikke like vonde og det er bare noen til dagen nå:)

Våknet med hodeverk i natt, føltes som begynnende migrene men har liksom aldri utviklet seg helt. Men det ligger der og murrer bak det ene øyet samt at jeg er ganske svimmel. Har tatt paracet nå så får vi se om det virker, hvis ikke får jeg ta en tlf til føden senere.

Ringen er også plutselig blitt trang (den som alltid har vert for stor) men ingen ødemer i beina eller plutselig vektoppgang. Men blir jo litt bekymret for svangerskapsforgiftning uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ringe føden da ja hvis det ikke gir seg. :) Jeg har hatt en del hodepine i svangerskapet og har tjukke fingre, men alt er tipp topp i forhold til svangerskapsforgiftning. :)

Men det er viktig å sjekke ut! :) Lenge til neste kontroll?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å være obs ja, men det er du jo :jepp:

Hva strikker du for noe? Akkurat ferdig med babyteppet her, så jeg vet liksom ikke helt hva neste prosjekt blir for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt å ringe føden da ja hvis det ikke gir seg. :) Jeg har hatt en del hodepine i svangerskapet og har tjukke fingre, men alt er tipp topp i forhold til svangerskapsforgiftning. :)

Men det er viktig å sjekke ut! :) Lenge til neste kontroll?

Heldigvis gav det seg:) var på sykehuset på kontroll i dag og hadde ikke utslag på protein, men undertrykket var på 90 så får bare følge med videre..:)

Viktig å være obs ja, men det er du jo :jepp:

Hva strikker du for noe? Akkurat ferdig med babyteppet her, så jeg vet liksom ikke helt hva neste prosjekt blir for noe.

Jeg har akkurat strikket ferdig en shorts og nå begynner jeg på en ny rumper!:) utrolig mye fin strikkeinspo på instagram!:) hvis fu er interessert kan jeg ramse opp noen favoritter!:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt stille her for tiden, må prøve å lese meg opp på dagbøkene deres i dag :)

Var på vekstkontroll i dag, har er fremdeles liten men visstnok ikke for liten. Ble målt til ca 1800 g i dag og 22% under snitt. Estimering til termin er 2800 ca så det er jo ike kjempe lite. Jeg var ikke så mye større selv da jeg ble født. Men det blir kontroll hver uke fremover for å sjekke at han ikke blir mindre og at morkake/blodgjennomstrømming ser fint ut + CTG. Skulle ringe med en gang om jeg syntes noe endret seg i bevegelsesmønsteret hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er godt å vite at de følger med!:) er ikke bekymret om han kommer til termin og veier det, men håper han bikker 2500 i hvertfall så vi slipper å gi jerntilskudd!

I dag er det legetime, synes det er litt mye oppfølging nå :fnise: men greit å måle SF og ta blodprøver. Og så blir det nok siste sykemelding før permisjonen starter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen om at det kan bli litt for mye av det gode innimellom ;) Men tenker også hvor bra det er at vi har et fantastisk helsevesen som tar godt vare på oss gravide :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til følelsen om at det kan bli litt for mye av det gode innimellom ;) Men tenker også hvor bra det er at vi har et fantastisk helsevesen som tar godt vare på oss gravide :Nikke:

Ja, herlighet! Vi er utrolig heldige! Er store forskjeller. Tenker på der jeg var i praksis Afrika, der var det null oppfølging. Man betalte for alt selv og måtte man ta KS så kostet det 3 mndslønner for de med en god jobb... Det var bare for selve inngrepet. Utenom det kom smertestillende, evt. Mer spinalbedøvelse, og måtte de ha blodtransfusjon måtte først noen de kjente gi blodet og så måtte de betale 1/4 mndslønn per pose.....

Og så ser man til østeuropa. Har en venninne som studerer der, og i det landet hun er blir man nærmest tvunget til fosterdiagnostikk med fostervannsprøve..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk fint hos legen i går, ingenting soesielt egentlig. Hadde litt utslag på urin på både leucocytter og protein, men har ingen symptomer på uvi og blodtrykk er "perfekt" samt at jeg ikke har 1 på ødemer en gang nå. Rart å få sykemelding frem til permisjonsstart!

Ellers så ble heg overasket ned babyshower i går! Kjempe hyggelig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med babyshower :rodmer:

Så bra at det gikk fint hos legen i går, rart å få siste sykemelding. Når er du offisielt ute i permisjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med babyshower :rodmer:

Så bra at det gikk fint hos legen i går, rart å få siste sykemelding. Når er du offisielt ute i permisjon?

Ja, ble litt rørt av at de hadde styrt på og stellt i stand! :rodmer:

Ja, det var veldig rart! Han sa at nå trengte jeg ikke komme tilbake med mindre det var noe, iom at jeg skal på fødepol hver uke og der sjekker de jo alt. Første permisjonsdag er 27 mars!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er bra :)

Ikke lenge til permisjon for deg nå :) men merkelig følelse likevel tenker jeg med sykemelding.

Så koselig med babyshower :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det var kjempe koslig :rodmer:

Da er det tid for ny ukesmeny og jeg har fremdeles matlyst og minimalt med kvalme! Eneste nå som jeg spiser mer så har jeg fått mye halsbrann. Men Link tyggegummi er redningen!

Lørdag: Hamburger med tomatsalsa og potetbåter (forskjøvet fra tidligerre i uken)

Søndag: Laksegryte med pasta

Mandag: Hjemmelaget blomkålsuppe med bacon og purre

Tirsdag: Pølsegryte med bønner

Onsdag: Kyllingsalat

Torsdag: Fiskebudding i hvit saus med poteter og grønnsaker

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en tur på føden i dag. I går kveld begynte jeg å få ganske vondt i mage og rygg mellom kynnerene, tenkte jeg skulle se det an over natten. Våknet flere ganger i natt av smerter så ringte med en gang jeg våknet til morgenen.

Ctg var helt fin og viste ikke rier. Var en ny lege som tok ul så den var GRUNDIG :P heller ikke noe nytt der. Siden jeg hadde vondt i ryggen/flankene ble det tatt ul av nyrene men de var helt fine. Også kun utslag på 1+ på leucocytter. Så mest sansynlig ikke nyrebekkenbetennelse eller uvi. Men ble tatt infeksjonsprøver for å se. Så får se om de ringer ifht det.

De sjekket også livmorhalsen og den var fortsatt 14 mm men myk og 1 cm åpning :o legeb sa at hun ikke trodde jeg kom til neste vekstkontroll som er torsdag om 2 uker :o men nå får vi se!

Kanskje på tide med tippeliste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.... Det ser jo ut som om det kan skje fort og når som helst hos deg. Pakka bagen enda?

Jeg syns du skal gå ei stund til jeg, så jeg vil ikke tippe enda :ler: Det er minst tre uker til han kommer tror jeg :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...