Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mohawk på toppen, hockey bak. Skikkelig classy. :hoho:

Hun er nok en liten luring/faen allerede, hun har bare ikke evne til å sette luringplanene sine ut i livet. Enda. :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt fest for henne i dag. Var verken dåp eller navnefest, så da kalte vi det velkomstfest :)

Fantastisk! Ungen i SÅ godt humør hele dagen, og sjarmerte hele slekta i senk. Nå sitter to stk dødsslitne, men fornøyde foreldre på sofaen med hver sin dram før de skal hilse på køya. Natta, verden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Gratulerer! Vi vurderte "Circle of Life"-fest, det viktigste er jo at man gjør det som passer en selv best! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...nå pønsker den der ungen på noe. Og jeg aner ikke hva. Det skremmer meg.

Altså. Hun har jo ikke vært enkel i det hele tatt når det gjelder søvnen siden desember-ish. Plutselig sovnet hun bare ved amming, eller vogntrilling. Alt annet endte i hysterisk skrik og skrål. Så jeg amma 14 ganger om natta, og da jeg ble syk måtte mannen stå på natta og rugge barnevogna over ledning-"humper" som var teipa fast på gulvet. Fordi ingen ting annet fungerte.

...og til slutt gav jeg opp og brukte toogethalvtjævlatusenkroner på en hengevugge etter tips her inne. Som jo var dyrt, men virkelig en redning. For der sovna hun jo. Ikke uten jobb; har gjerne tatt litt tid, og i det siste har jeg vært nødt til å amme henne i søvn før jeg har lagt henne i vugga, ellers blir det bare skrik og skrål.

Hun har heller ikke sovet supergodt i den vugga; er helt vekk første par timene, så våkner hun oftere og oftere, og må vugges i søvn. I perioder har hun våknet så fort vugga har slutta å bevege seg. Dritfestlig.

Vi har jo vært klar over at det ikke akkurat er lurt å venne henne til å MÅTTE ha vugging for å sovne. Og vi har jo fratatt henne enhver mulighet til å få øve på å sovne av seg selv og å roe seg selv om hun våkner (vi spurter jo til så fort det kommer et klynk). Men det har liksom bare handla om å overleve en stund.

Men. Nå tenkte vi at nuh! er det på tide å gå over til seng igjen. Hun har begynt å rulle så mye (dritskummelt i hengevugge) og virker dessuten litt mer moden for det.

Så vi planla. Ut fra at det skulle bli et helvete. Timeslange leggeseanser, lite søvn på natta, tonnevis med dårlig samvittighet for den stakkars, hylende ungen.

Vi bestemte oss for en slags versjon av opp-ned-metoden; ta ungen opp så fort den gråter, legge den ned så fort den slutter. Har lest om folk som har tatt opp både 60 og 70 ganger første kvelden, og prøvde å stålsette oss for noe sånt. Og at det kunne ta noen dager før vi så forbedring.

Nå er vi på kveld tre.

Første kvelden måtte vi ta henne opp 12 ganger. Siste gangen jeg la henne ned vrei hun litt på seg slik hun pleier før hun sovner...og sovnet. Det hele tok 30 minutter fra vi start. Og hun sov godt. Våknet da mannen la seg, og et par ganger til ila natta. Men var relativt grei å få til å sove igjen.

Andre kvelden måtte vi ta henne opp...0 ganger. Gikk fra henne mens hun var våken. Da begynte hun å sutre/gråte etter en stund. Mannen gikk inn og gav henne smokken - og da sovnet hun momentant. Og sov. Våknet en gang i 2-tiden og en gang i 4-tiden, men sovnet igjen av seg selv. (og våknet for mat i 6-tiden, men det er jo litt annerledes. Og sovnet jaggu meg helt enkelt og greit i senga si etter det også)

Og så var det i kveld. Vi la henne. Gikk ut. Og så sovna hun. Helst av seg selv. Og sover fortsatt.

HJERNEN MIN VET IKKE HVORDAN DEN SKAL TAKLE DET HER.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Gratulerer, du har nå vunnet retten til å delta i søvndiskusjoner med "Jammen, det er jo bare å lære ungen å finne søvnen selv. Vær konsekvent og ha rutiner, så sover ungen godt." :Knegg:

Rare, rare ungne. Hun har nok noe stort i gjære :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En litt mer moden unge har forstått hva søvn er? Gratulerer!

Må være noe sånt. :)

Om jeg har lært noe, så er det ihvertfall å ikke ta det for gitt at hun ikke endrer seg over natta. Så her skal det bli evig takknemmelighet for hver kveld og natt som går bra! :ler:

Gratulerer, du har nå vunnet retten til å delta i søvndiskusjoner med "Jammen, det er jo bare å lære ungen å finne søvnen selv. Vær konsekvent og ha rutiner, så sover ungen godt." :Knegg:

Rare, rare ungne. Hun har nok noe stort i gjære :ler:

Haha! :hoho:

Men...jeg trodde kravet for å være sånn var at man IKKE har barn selv!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, om et par dager er det nok tilbake til helvete igjen :hoho: slike ting er bare for gode til å være sanne.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, om et par dager er det nok tilbake til helvete igjen :hoho: slike ting er bare for gode til å være sanne.

:fnise:

HYSSJJJJJ! Ikke gi henne gode idéer!

:fnise:

Forsinket hurra for 6 mnd gammel havfrue :danse:

Og StilleFørStormen-søvn? :fnise:

Takk! :nigo:

Ååååh som jeg håper det holder seg. Hun våknet lite i løpet av natta i natt også. Hvis det fortsetter sånn, så kan vi sove på samme rom alle sammen igjen. Til nå har det vært såpass mye bråk og uroligheter at den som skal på jobb dagen etterpå sover på gjestesenga på kontoret. Og den som har nettene i uka sover på gjestesenga i helga. Hun får ihvertfall ikke søsken med det første :fnise:

Åh, savner å sove ved siden av mannen :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HYSSJJJJJ! Ikke gi henne gode idéer!

:fnise:

Takk! :nigo:

Ååååh som jeg håper det holder seg. Hun våknet lite i løpet av natta i natt også. Hvis det fortsetter sånn, så kan vi sove på samme rom alle sammen igjen. Til nå har det vært såpass mye bråk og uroligheter at den som skal på jobb dagen etterpå sover på gjestesenga på kontoret. Og den som har nettene i uka sover på gjestesenga i helga. Hun får ihvertfall ikke søsken med det første :fnise:

Åh, savner å sove ved siden av mannen :hjerte:

:ler:

Sånn som et apropos til det siste: jeg kjenner et par som bare har gitt opp. Eldstemann begynner på skolen til høsten, og pappaen sover fortsatt på samme rom som han (håper de tar tak der før ungen blir erta..). De klarte likevel å produsere en lillesøster. (Folk har ertet mannen med at det må være naboen som er faren til henne..) :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kveldsstell. Amming. Ta på soveposen. Legge ungen i senga. Gi henne smokk og bamse. Nuss på panna og "natta". Gå ut av rommet. Ungen sovner.

Dæven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kveldsstell. Amming. Ta på soveposen. Legge ungen i senga. Gi henne smokk og bamse. Nuss på panna og "natta". Gå ut av rommet. Ungen sovner.

Dæven.

Dæven :babysmokk: Og den bamsen blir sikkert en godvenn som følger henne i senga i mange år...og ikke bare i senga da, men så godt som over alt :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kveldsstell. Amming. Ta på soveposen. Legge ungen i senga. Gi henne smokk og bamse. Nuss på panna og "natta". Gå ut av rommet. Ungen sovner.

Dæven.

Det der hørtes fantastisk ut!

Vi prøvde sovepose her om dagen, for å se om det hjalp på trangen til å turne rundt og reise seg i senga. Det gikk sånn her:

Kveldsstell. Flaske. Ta på soveposen. Legge ungen i senga. Gi han smokk og koseklut. Stryke på håret og "natta". Gå ut av rommet. Armageddon.

:glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å ha deg tilbake på kg! :)

Så fantastisk med nye leggerutiner som funker så bra! Det må være utrolig deilig! Vi er ikke helt der ennå, enda vesla er 13 måneder nå. Men det er ikke veldig langt unna, hun liker bare at vi er hos henne til hun har sovna. Har kjøpt pose vi også, det funker ganske bra! Ikke minst for mor som slipper å bekymre seg over at hun har sparka av seg dyna hele natta igjennom... :)

Hvordan går det med magevondt og gråt, er det blitt noe bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...