Gå til innhold

Kisskiss med guttelus


kisskissbangbang

Anbefalte innlegg

Synes jeg også. :) Lurer veldig på hvordan du har det, men har ikke lyst å spørre og grave for mye heller! Håper du ikke har det så verst i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:klemmer:

Mannen bor fortsatt her, og sånn sett er jo familielivet ganske uendra. Han flytter i midten av april, spør meg igjen da, for da tipper jeg det treffer litt mer ordentlig. At kjæresteforholdet er over er helt fint og helt på sin plass, at familien skal brytes opp og endres blir betraktelig verre.

Men det går helt fint altså, ting er bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å høre! :klem: Skal ungene bo mest hos deg i starten siden J er så liten, og siden du blir boende i huset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaa, samvær er jo den tingen det blir vanskelig å bli enige om, naturlig nok.

Mannen er jo en ekstremt tilstedeværende og flink pappa, og han ønsker like mye som meg å ha ungene mest. Likevel blir de nok boende her mesteparten av tiden.

J er jo alt for liten for noen form for deling ut over helgesamvær, L er jo mer robust sånn sett, men der jeg ikke ser for meg å drive med splitting av ungene (samtidig som jeg ikke ser 50/50 som en fullgod løsning for andre enn foreldrene ...) er mannen mer på at han ønsker så mye tid med begge som han kan. Igjen, forståelig nok.

Vi har vært på en time hos familievernkontoret, og skal noen flere gangen, blant annet for å finne ut av dette. For jeg ønsker ikke å ta fra mannen samvær, samtidig som jeg vil gjøre prosessen så grei som overhode mulig for ungene (L i hovedsak), og jeg ve rett og slett ikke hva dne beste løsninga der vil være.

Det er jo en kabal som må opp. Heldigvis er både jeg og pappaen veldig innstilt på at vi skal gjøre det så greit for ungene som mulig. Vi trenger bare litt veiledning før vi kan si helt sikkert hva vi faktisk tror vil gagne dem mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at dere får litt hjelp til å finne ut av det, kan ikke være enkelt å bli enige om hvem som skal "få ungene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke forestille meg hvor vanskelig akkurat den biten der må være :sukk: Det er nok veldig greit med veiledning på det området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanskelig det der. Spesielt siden det er så fryktelig sprikende råd fra "eksperter" også. Det finnes bare ingen fasit. Som skilsmissebarn selv kan jeg i alle fall si at for meg var det viktig å ha en "fast base" som hovedhjem, men mine foreldre ble jo skilt da jeg var 9, og det er visstnok en veldig dårlig alder å bli skilsmissebarn på. Stebroren min var to da hans foreldre gikk fra hverandre, og han har bodd 50/50. Det har gått utmerket for hans del, så jeg vil tro det er lettere for guttene dine at det skjer nå enn at det skjer om 5 år for eksempel.

Håper dere får god hjelp videre slik at dere kommer fram til en bra løsning. Veldig bra at det ikke er noe konflikt mellom dere i alle fall. Det er virkelig gull verdt. :klemmer:

Når treigingen av en baby har kommet ut og vi har fått litt tid på oss til å komme i rutiner osv. osv. så vil jeg gjerne treffe deg en dag. :) Blir vel noen uker til, men det hadde vært hyggelig. Lenge siden nå. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fineste oppi alt dette her, er å se hvor god tone du og mannen har. Jeg blir rett og slett varm om hjertet når jeg ser at dere klarer å se forbi deres egne følelser og utelukkende fokusere på ungene. :hjerte: Jeg har sett så mange stygge saker at jeg nesten har mistet troa på at det kan gå fint også. Guttene deres er heldige som har akkurat dere til foreldre. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med Belle! :jepp: Jeg har heller ingen gode råd å komme med, for jeg ble skilsmissebarn da jeg var 20... Ellers vil jeg bare si at det var koselig å se deg innom her igjen! :klemmer: Jeg har tenkt mye på deg/dere! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det nyeste Foreldre&Barn er det en lang artikkel om lykkelige skilsmissebarn og delt omsorg :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den artikkelen leste jeg også, og tenkte umiddelbart på deg, Kisskiss. Skjønner forresten godt at du ikke vil splitte ungene, det hadde ikke jeg gjort heller. Kanskje L og pappaen kan ha noen ekstra ettermiddager sammen i måneden i stedet? Uten overnatting liksom. (bare slenger ut ideer jeg...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gratulerer med dagen til minstemann! :bursdag: Disse dagene har jeg hatt skikkelig flashback til fjorårets hendelser, hvor Doh plutselig sneik i køen, og du ikke fødte før en eeevighet etter meg... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Tusen takk for gratulasjoner på dagen til verdens fineste ettåring. :hjerte:

Denne bursdagen blir ikke en vi blir å huske som de bedre, tror jeg. Jeg og mannen (eks, pappan, whatever ..) har en liten klinsj. Vi blir ikke enige om samvær, og ethvert forsøk på å prate om det resulterer i krangling, og at han bare stikker. Så i dag har jeg hatt formiddagen med J, og så tok han gutta med seg til ekssvigers på ettermiddagen. Vondt i hjertet å ikke være sammen med ham hele dagen hans, men sånn ble det.

Vi skal nok få ting til å funke, men disse samværgreiene, de er ikke enkle. Vi er skikkelig uenige, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler så veldig med deg :klemmer: Tror nok jeg og R hadde vært akkurat like uenig. Er neppe unormalt, men kan lett skjønne det er utrolig frustrerende, utmattende og vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...