Gå til innhold

Flekkfjerning fra plagg med trykk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan dere gi meg noen gode tips/lenker til å fjerne flekker fra et sårbart plagg med trykk? Vil ikke vaske det for varmt eller bruke midler som kan skade trykket. Blir veldig takknemmelig :)



Anonymous poster hash: 45cf5...ca0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biotex spray, den er helt genial! Blå/gul sprayflaske, fåres kjøpt på de aller fleste dagligvarehandler.

Den har tatt alt fra gule flekker i armhulene på utsvetta gamle bomulls t-skjorter til hårfargesøl på en fin silkekjole.(skulle ta ut baderomsøpla like før en dåp en gang, det rant ut av posen og ned på kjolen :O )

Den tar også sånne sprutfettflekker som du gjerne får på overdelen du har på deg når du steker bacon, de som er så utrolig vanskelige å få bort.

Jeg sprayer på den aktuelle flekken, henger plagget i dusjen over natta, sprayer på en gang til og kjører tøyet i vaskemaskinen på riktig vaskeprogram.

Blir ikke flekken helt borte ved første forsøk, rinse and repeat. Som regel er de tøffeste flekkene helt borte etter to runder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk. Skal prøve den på et ensfarget plagg med gamle flekker som var vanskelig å få bort først. Den er skånsom nok til at selve motivet ikke blir skadet (?).



Anonymous poster hash: 45cf5...ca0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært til hjelp om du opplyste hvilket materiale plagget er laget av. Ellers kan du jo prøve Vanish.

Anonymous poster hash: 7b2e9...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppen er av bomull, med litt elastan. Så selve materialet er ikke så ømfintlig, men det er et spesielt trykk på den, og flekkene er delvis på selve trykket....



Anonymous poster hash: 45cf5...ca0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk. Skal prøve den på et ensfarget plagg med gamle flekker som var vanskelig å få bort først. Den er skånsom nok til at selve motivet ikke blir skadet (?).

Anonymous poster hash: 45cf5...ca0

Den har ihvertfall ikke ødelagt noen trykk på mine klær, og når den klarte å ta knekken på en skikkelig sinna flekk på en kjole i ekte silke, så ville jeg ikke vært i tvil :)

Men prøv først på et eldre klesplagg med tilsvarende trykkmateriale, for å være helt sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toppen er av bomull, med litt elastan. Så selve materialet er ikke så ømfintlig, men det er et spesielt trykk på den, og flekkene er delvis på selve trykket.... Anonymous poster hash: 45cf5...ca0

Om du har et renseri i nærheten ta toppen med og spør der.

Anonymous poster hash: 7b2e9...09c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...