Gå til innhold

Bilstol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det uforsvarlig å kjøpe brukt bilstol og base til babyen?

Anonymous poster hash: 62554...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke kjøpt dette brukt, om det da ikke var familie eller noen jeg kjente veldig godt og var 100% sikker på at ikke har vært i noen kollisjon.

Barnas hus skal vel kjøre kampanje på alle bilstolene nå om et par dager, vilke heller kjøpt da enn å risikere å kjøpe et som har vært utsatt for kollisjon :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med det. Vi kjøpte brukt, men da av et vennepar som vi VET er veldig ansvarlige og fornuftige, og som vi stoler 100% på. Ville ikke kjøpt av folk jeg ikke kjenner så godt eller på Finn og denslags.



Anonymous poster hash: 7d1a6...ca0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill:)

Gjelder det basen og?

Anonymous poster hash: 62554...0ae

Det er i morgen Barnas hus skal ha 25% på alle stoler og baser. Fort noen kroner å tjene på å kjøpe da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i morgen Barnas hus skal ha 25% på alle stoler og baser. Fort noen kroner å tjene på å kjøpe da. :)

Vi skal ha Maxicosi Cabriofix med base. Ser at prisene er skrudd opp på denne nå, til 3499 kr. Selv med rabatten blir det faktisk dyrere enn å bestille via f.eks. Jollyroom. Lurt å sjekke prisjakt.no når det gjelder de litt dyrere innkjøpene :) Hvordan prisen med rabatt blir for andre bilstoler vet jeg ikke, da det kun er denne varianten vi er interessert i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha Maxicosi Cabriofix med base. Ser at prisene er skrudd opp på denne nå, til 3499 kr. Selv med rabatten blir det faktisk dyrere enn å bestille via f.eks. Jollyroom. Lurt å sjekke prisjakt.no når det gjelder de litt dyrere innkjøpene :) Hvordan prisen med rabatt blir for andre bilstoler vet jeg ikke, da det kun er denne varianten vi er interessert i.

Har ikke sett på prisene de opperere med annet enn at de skulle ha 25% :) vi kjøpte cabrio med basen når den var til litt over 2000,- tidligere i høst.

Edit: ellers enig i at å bruke prisjakt ol. er lurt. Tror også Barnas hus har noen form for prisgaranti på de litt dyre tingene.

Endret av SjiraffenLaffen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilxtra pleier ha maxicosi cabriofix med isofix base til 1998,- i januar :)

Anonymous poster hash: ee07b...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker egentlig å gå for en stol som vi kan ha lenge.

Som f.eks Besafe izi plus, er det en god stol?

Anonymous poster hash: 62554...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tenker egentlig å gå for en stol som vi kan ha lenge.

Som f.eks Besafe izi plus, er det en god stol?

Anonymous poster hash: 62554...0ae

Hvor gammelt er barnet da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker egentlig å gå for en stol som vi kan ha lenge.

Som f.eks Besafe izi plus, er det en god stol?Anonymous poster hash: 62554...0ae

Vi har den stolen, og er fornøyd med den☺ men den skal ikke brukes før babyen er ca 6 mnd, så du må ha en babystol også.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker egentlig å gå for en stol som vi kan ha lenge.

Som f.eks Besafe izi plus, er det en god stol?

Anonymous poster hash: 62554...0ae

Kan ikke bruke den på nyfødt selv om den muligens er fra 0-18 kg. De skal ikke sitte oppreist slik, og vil være alt for små for stolen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før du kjøper bilstol og base, bør du følge anbefalingene om å kontakte bilens merkeforhandler. Fordi ulike bistoler og baser oppfører seg ulikt i de ulike bilene.

Bilen smerkeforhandler har stoler og stolanbefalinger på best i test stoler og stoler som passer plasseringsmessig og er best egnet ved en evt. Kollisjon til bilen.

Noen stoler passer rett og slett ikke i enkelte biler, det er litt dumt å oppdage når du har kjøpt stolen, ny eller brukt.

Å kjøpe brukt betyr at du må se nøye over stolen, at isoporen er uten knekk, selene er ok og at det er pålitelige mennesker du handler hos.

Husk og på at nyere testing har vist at isofiksfestene på mange godkjente stoler ryker i kollisjonstester. Derfor bør stoler med isofixo gså festes med setebelte på forsvarlig måte.

Anonymous poster hash: f2201...5bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er ikke født enda, termin på nyåret;)

Så stoler som det står 0-25 kg, kan ikke brukes fra da av?

En venninne hadde bare den stolen til sin unge.

Anonymous poster hash: 62554...0ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er ikke født enda, termin på nyåret;)

Så stoler som det står 0-25 kg, kan ikke brukes fra da av?

En venninne hadde bare den stolen til sin unge.Anonymous poster hash: 62554...0ae

Du bør lese deg opp på anbefalinger ang bilstoler.

Om du sparer litt penger på en bilstol og senere opplever en kollisjon der barnet blir skadet og mer skadet eller drept fordi du har spart noen lapper på en bilstol, vil du aldri kunne tilgi deg selv.

Vi har mistet to til tross for beste bilstolene på markedet, riktig festet og alt. Fyllekjørere kan du aldri gardere deg mot.

Å gamble på sikkerhet i bil er jeg skeptisk til. Nå har bilselger valgt bilstoler og montert dem i begge bilene. Barna blir fraktet til og fra i vogn for å unngå å flytte på bilstolene og fordi min kollisjonsskade gjør at jeg ikke klarer å bære dem.

Anonymous poster hash: f2201...5bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet er ikke født enda, termin på nyåret;)

Så stoler som det står 0-25 kg, kan ikke brukes fra da av?

En venninne hadde bare den stolen til sin unge.

Anonymous poster hash: 62554...0ae

Ville absolutt ikke valgt en slik stol til en nyfødt en, selvom din venninbe gjorde det. Om du leser om stolen på Be Safe sine egne sider ser du hvilken alder den er regnet til, 6 mnd og oppover. http://www.besafe.no/bilstol-produkter/bilstol-0-18-0-25kg/izi-plus

Du bør se på baby bilstoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...