Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Så brøt helvetet løs på jobb igjen, og jeg måtte ringe og få utsatt intervjuet. Heldigvis hadde han stort forståelse for at jeg ikke bare kunne forlate alt, og alle gode ting er vel 3? Regner med at problemene er midlertidig løst til vi finner en permanent ordning innen onsdag.

Fikk meg 45 min i oppoverbakke på mølla da, det var deilig for å koble ut og stresse ned. Nå blir det jobbing litt utover kvelden, også krysser jeg alt jeg har for en _litt_ roligere dag i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvordan du klarer å trene når du bare har sovet 3 timer! Det høres faktisk helt jævlig ut! :sjokkert: God helg, snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan du klarer å trene når du bare har sovet 3 timer! Det høres faktisk helt jævlig ut! :sjokkert: God helg, snart :)

Hehe, vel når jeg først var oppe likevel for å jobbe så kunne jeg jo like gjerne stikke på trening før jobb. Er man først oppe så tidlig på morgenen så blir man litt mer opplagt en stund av å trene. Da jeg kom hjem fra jobb var jeg så stressa, lei og irritabel at jeg var helt nødt til å koble av litt på mølla og bare få ut alt stresset og alle frustrasjonene. Normalt sett, om jeg bare har sovet 3 timer og jeg ligger i senga og alarmen ringer, så stiller jeg ny alarm og sover videre jeg også, altså. Jeg er ikke HELT unormal heller. :fnise:

Jeg er faktisk ganske støl i rompa i dag, så kanskje teknikktreninga var mer effektv enn jeg trodde? Jeg har jo tydeligvis fått med rompa litt bedre enn vanlig, så jeg får bare kjøre på videre. Ellers er jeg himla støl i biceps, tipper det er den brede pull ups-en som har skylda der.

Ingen trening i morges, da var jeg for trøtt gitt, får ta den løpeturen på mølla i kveld i stedet tenker jeg. Fredag er det vel sjelden så mye folk, så kan prøve å få trent litt tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du holder fortsatt koken du! :duskedame: du er vel den eneste her inne som trener uansett hva som kommer i veien! :)

Joda, jeg forsøker i det minste, men samtidig har jeg blitt litt flinkere til å ta det med ro, og ikke stresse for mye når jeg ikke får trent. Jeg sovna på sofaen i går, og selv om jeg nok kunne rukket en halvtime eller så på mølla da jeg våkna ga jeg blaffen og sløvet på sofaen til jeg krabba i seng i stedet. :P

Har stort sett sovet i hele dag også. Våkna for seint til trene på morgenen, innen jeg hadde vært på senteret hadde rushen satt inn, så jeg fikk gjort unna noen ærend i stedet, også sovna jeg fra tv-en på sofaen igjen. Sov der en stund før jeg krabba tilbake i senga og sov en stund der også. Var litt zombie da jeg våkna og var ikke helt overbevist om den treningsøkta, men etter 40 min på mølla for å ta igjen for tapt trening i går så var energien tilbae og jeg fikk en knalløkt. . :) Hadde full konsentrasjon på teknikken, og følte at det gikk mye bedre på knebøyen. Boksbøy er virkelig tingen tror jeg, både for å holde overkroppen oppreist og få aktivert både forside og bakside skikkelig.

Fikk gutsa litt på i benken også, fortsatt et stykke igjen til min gamle maks, men teknikken sitter, jeg klarer en akseptabel vekt på 3x8, og jeg var i det hele tatt godt fornøyd da jeg gikk hjem i dag. Løpeformen er også helt akseptabel, og det er rett og slett deilig å løpe om dagen. Riktignok holder jeg jo bare på 30-40 min, men ettersom jeg fortsatt er syk er jeg godt fornøyd med at det føles såpass bra å løpe.

Satser på å gjøre unna løpinga på morgenen på mandag sammen med styrkeøkta, og en spinningøkt på kvelden, nå er det på tide å gi litt gass igjen. I morgen blir det i alle fall spinning intervall om formen ikke plutselig blir verre igjen, og til uka blir planen som følger:

Mandag morgen:

Løping

Styrketrening bryst og skuldre

Mandag kveld:

Spinning

Tirsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Tirsdag kveld:

Spinning

Onsdag morgen:

Løping

Styrketrening bryst og skuldre

Torsdag morgen:

Styrketrening bein og rygg

Torsdag kveld:

Spinning

Fredag kveld:

Løping

Lørdag:

Styrketrening helkropp

Søndag:

Spinning intervall

Armer og core får jeg putte inn der jeg har tid og ork. Armer blir nok ikke prioritert isolert sett så om jeg får til 2 økter med armer er det ok, men core er svært viktig, og jeg skal minst ha 3-4 økter på core til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sove i hele går var jo virkelig smart for nattesøvnen. :rolleyes: Jeg sovna ikke før over 3 i natt, og endte med å sove til langt på dag i dag også. Har sløvet på sofaen i hele dag, før jeg endelig fikk sparket meg selv HARDT bak og dro på treningssenteret i kveld. Ryggen var utrolig mørbanket etter treninga i går, med pir på teknikk får jeg minimalt med hjelp av beina i bunn på markløft og dermed blir hele løftet med ryggen og DET merkes. I tillegg la jeg på litt ekstra på bent-over row også, så det gjorde vel også sitt tenker jeg.

Det ble 40 min rask gange i oppoverbakke på mølla i dag, litt core og litt mobilitet for ryggen for å løse opp litt. Ikke noe å rope hurra for, men med tanke på hvor mye overtalelse som måtte til for å få meg av gårde sier jeg meg fornøyd med at det ble noe. Litt er bedre enn ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forbedret tiden i dag med 31 sekunder. Mindre enn jeg hadde håpet, men i forhold til hvor tøft det føltes og hvor høyt pulsen lå, så bør det være akseptabelt. Tror for øvrig jeg hele tiden lå 1% over i stigning i forhold til utgangspunktet også.

Ellers var ikke styrkeøkta like god som på lørdag. Det var tyngre i dag, men man kan vel strengt tatt ikke forvente annet heller. Langt mindre søvn og trening på tom mage er jo nesten nødt til å utgjøre en forskjell. Kroppen er fortsatt litt mørbanket etter lørdag, med ny bein- og ryggtrening i morgen håper jeg kroppen er litt mindre mørbanket da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært syk også må du huske! Så det blir vel bare mer og mer forbedring etter hvert nå. :)

Hehe, joda, men jeg var dårligere på onsdag og lørdag enn i dag, så sånn sett holder ikke logikken helt. ;) Det er bare kjipt å innse at det er ganske stor fartsøkning som må til for å få ned tiden veldig merkbart.

Fikk høre da jeg kom på jobb at jeg både ser og høres langt friskere ut, så jeg hadde sikkert godt av å omtrent sove rundt i helga. Jeg er fortsatt litt tett og slimete, men jeg føler meg vel bedre.

Store planer om å komme meg på spinning i kveld, med mindre det skjer noe drastisk på jobb igjen.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig langkjøring på spinninga i dag. Holdt på å sovne på sofaen før jeg kom meg av gårde, så det var relativt lite energi å hente. Gjorde ikke SÅ mye, ettersom jeg hadde høy intensitet på morgenøkta. Satser på at det blir noe av spinninga i morgen kveld, og at den blir litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp klokka 4 i dag for å gjøre unna litt jobb før trening. Heller det enn å sitte oppe til over 1 og risikere å ikke få sove. Litt ufokusert i dag, trener boksbøy om dagen for teknikken sin skyld og bygde den litt lavere enn forrige gang. Fikk enda bedre aktivering, men samtidig koblet hjernen liksom litt ut, så jeg glemte fokuset på å få trykket skikelig på hælene. Kjørte mye supersett i dag, så sånn sett fikk jeg kjørt meg greit, men det ble for lite fokus gjennom hele løftet på de fleste øvelsene. Kjenner at jeg virkelig trenger en pause fra jobb nå, og gleder meg veldig til Stockholmstur om 1,5 uke. Det har vært så mye i det siste, og jeg er ikke særlig fornøyd. Jeg håper jeg kan finne eg noe annet å gjøre, jeg liker ikke så mye usikkerhet og trøbbel.

Satser på dra rett fra jobb på spinning i dag, vel og merke hvis jeg jobber. Sliten og trøtt! :sleeping:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble spinning på tirsdag, men jeg hadde ikke sjans til å få pulsen opp, uansett hvor mye jeg forsøkte, men jeg fikk da et visst treningsutbytte likevel, og dessuten en hyggelig prat med min instruktørvenninne.

Onsdag ble det ingen trening, da var jeg bare trøtt, slapp og sliten og orket ingenting, men i går fikk jeg en knalløkt. Masse energi, startet med en halvtime på mølla og forbedret tiden fra mandag med litt over minuttet. Knallfornøyd! I tillegg klarte jeg å holde fullt fokus på knebøy og mark, og jeg var kjempefornøyd med teknikken på knebøy enda jeg økte på vektene til og med. Kjørte også 5 sett, i stedet for 3-4 sett som jeg har kjørt til nå, og med 8 reps på hvert sett, så hva jeg hadde fått i meg for å ha sånt trykk og sånn energi det aner jeg ikke.

I dag derimot er formen helt ræva. Jeg har jo slitt med vonde bihuler denne uka og skal til legen i dag for å sjekke om jeg er på 3.runde med bihulebetennelse, og i dag var faen meg halsen vond og tett igjen også. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig de dagene hvor man plutselig får overraskende mye energi og styrke og ting går lekende lett :D

Huff! Ønsker deg god bedring, og god helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig de dagene hvor man plutselig får overraskende mye energi og styrke og ting går lekende lett :D

Huff! Ønsker deg god bedring, og god helg! :)

Takk for det. :) Fikk en skikkelig hestekur av en antibiotikakur av legen + kortisonnesespray + allergimedisin, og har tatt det med ro i dag. Formen er bedre nå, men det kan jo godt være de hetige dosene med paracet duo som snakker. :fnise: På den annen side har jeg hatt trøblete mage siden onsdag, det er IKKE en god kombo med antibiotika ... :glare:

Satser på at formen er bedre i morgen og at jeg kan få nok en knalløkt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen? Ble det knalløkt på deg i helga? :)

Lørdag var jeg forferdelig slapp. Orket veldig lite, så ingen trening. Søndag ble det litt bedre. Var slapp og dårlig fra morgenen av, så tok det veldig med ro da, men stakk på trening på kvelden og da gikk det greit. Løp på mølla og forbedret tida med 35 sekunder i forhold til torsdagen, selv om jeg var tett og jævlig og det peip når jeg trakk pusten.

Ellers ble det bra knebøy og mark, men det var også alt jeg orka. Pressa meg ikke nevneverdig, jeg har jo lyst til å bli frisk en gang. :P

Mandag ble det kun kveldstrening. Formen var jævlig på morgenen, men på kvelden ble det 25 min på mølla og en ok styrkeøkt. Kjører heftig på beina om dagen med bøy hver dag. Kjenner det "litt" i rumpe og lår for å si det sånn.

I går ble det styrkeøkt avslutta med en halvtime på mølla på morgenen, veldig god kontakt på pulls med bredt grep. Der er jeg enda ikke sterk nok til å kjøre strikk, så det er der jeg har fokuset på dagene jeg trener rygg nå. Avsluttet med en halvtime rolig jogg på mølla.

Prøvde meg på spinning på kvelden, men måtte gi meg til pause. Jeg hadde null energi, fikk ikke pulsen opp, og ville bare hjem. Ikke ofte jeg gir meg midt i en spinningøkt, men formen var altså så elendig. Det er jo strengt tatt ikke rart heller. Jeg er syk på 8.uka, men denne gangen har jeg faktisk litt tro på at antibiotikakuren fungerer.

I dag hadde jeg virkelig ikke dagen. Jeg glemte mobilen, som jeg bruker både for logging og musikk, så det ble bare 3 km rolig jogg også kjørte jeg det enkelt på styrketreninga med 4x4 og få øvelser for at jeg skulle kunne huske hva jeg gjorde og få logget når jeg kom hjem. Klarte ikke holde fokuset hele økta, så enkelte sett ble ganske ufokusert, men jeg fikk meg da en økt i det minste. Håper på en økt til i kveld på mølla eller ellipsemaskinen, og litt core i det minste. Må få tøyd litt også, ettersom jeg har slurva litt med det de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ingen økt i går kveld, endte med å dra tidlig fra jobb fordi formen var heller dårlig. Fikk en tøff økt i morges, men merker godt at jeg fortsatt ikke er frisk. Er fryktelig slimete og tett i dag, og bihulene gjorde vondt, måtte roe litt ned under løpinga i dag, og løp på litt dårligere tid igjen. 30 min på mølla + 5 min nedtrapping, deretter styrketrening i 1t 15 min. Tøff økt på bein og rygg, begynner å se at ryggen har hatt en utvikling, så nå er det bare å fortsette. Beina har også framgang, og det går greit å trene dem hver dag. Nå må jeg bare få kontroll på maten igjen. Jeg har vært så sulten i det siste at jeg har spist nesten alt jeg kommer over. :P Fra tirsdag av blir det stålkontroll på maten, jeg reiser til Stockholm på formiddagen i morgen, og blir der til mandag ettermiddag så da blir det mye god mat og godt drikke. Blir mye trening også da, så jeg har ikke dårlig samvittighet for utskeielser mens jeg er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stod opp tidlig fredag, og fikk en god økt før jeg reiste. 35 min på tredemøllen, og styrketrening med knebøy, markløft, benkpress og overhead press. På kvelden benyttet jeg meg av gymmmet på hotellet som var helt ok. Noen tredemøller, trimsykkel, ellipsemaskin, letter manualer og noen maskiner. Løp 4,5 km + 6 min nedtrapping, litt mer skuldre og core.

Lørdag morgen ble det en økt på et av mine favorittgym her i Stockholm, SATS Zenit. Fresht gym med god plass og bra utstyr. I tillegg ligger det rett rundt hjørnet for hotellet. Startet med 25 min på mølla, deretter en skikkelig økt med fokus på rygg. Jeg kjører markløft og bein hver dag, men legger til ekstra øvelser og lørdag var det dagen for rygg. Jeg var litt sliten, ettersom jeg var ute p fredag og det *kremt* ble litt alkohol på meg. :P Men fikk da gjennomført.

Lørdag kveld ble det ny økt i hotellets gym, 30 min på TM, pull ups med strikk, noen enkle rehabøvelser for ryggen, skulderøvelser, og armer og core. Følte meg ganske pigg og bra på kvelden så tok i litt ekstra.

Søndag var jeg fryktelig sliten. Det ble en del vin lørdag, og jeg spiste middag ganske sent, i tillegg sov jeg ikke så bra, så søndag var ikke helt dagen. Likevel ble det 40 min på mølla, også split squat siden begge knebøystativene var opptatt, markløft og strakmark, renegade row med og uten push up, og armer og core til slutt. Ingen kveldstrening, jeg holdt sofaen på rommet i stedet. Ble oppgradert til deluxerom denne gangen, og hadde stort rom med sofagruppe. Veldig greit å sitte der og se 5-mila med take away fra Max hamburger rett over veien og smågodt. :P

Turens 4. økt på Zenit, Knebøy, markløft, benkpress, skuldre og armer. Ingen core, litt sliten i dag, men tar core i kveld når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var "ferien" sin det! ;) Høres ut som du har hatt en fin tur da. Og at hestekuren funket? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var "ferien" sin det! ;) Høres ut som du har hatt en fin tur da. Og at hestekuren funket? :)

Hehe, er jeg på ferie har jeg gjerne ekstra overskudd til å trene, ingen jobb som sliter på meg fysisk eller mentalt og jeg får som regel mer og bedre søvn. :) Bihulene mine var ikke superglad for flyturen tror jeg, jeg er fortsatt litt tett og har fortsatt litt vondt, det kommer også en del fra bihulene ned i svelget, men jeg har mer overskudd så noe har skjedd. Jeg har jo slitt med bihulene i mange år, så at det tar tid før det roer seg er ikke noen overraskelse. Så lenge ikke formen daler eller jeg får feber igjen får jeg nok være fornøyd og satse på at allergimedisiner og nesesprayen gjør jobben sin. :)

Hadde en bra helg i Stockholm, fikk meg en liten nedtur lørdag som gjorde meg veldig lei meg, men treninga søndag hjalp godt på, og jeg har fått pratet ut om ting. Jeg har en tendens til å la sånne ting surre alt for lenge rundt i hodet og gjøre meg deppa i lang tid, nå gjør jeg et forsøk på å gå videre og legge vekk de tingene jeg uansett ikke får gjort noe med. Så får vi nå bare se hvordan det funker. :P

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...