Gå til innhold

MÅ jenter ha godteri?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tynne jenter kan fråtse godteri hver dag, å være tynn er ikke en pekepinn på hvor mye godteri du spiser.

Anonym poster: 0ca00c61ae355ef071fd9856f543ba2f

Til en viss grad, så er det det. Ja, man kan fråtse godteri uten å bli feit, men da skal man spise veldig lite av annen mat. Godteri er ekstremt energitett, bare en 100 grams plate med sjokolade kan tilsvare en fjerdedel av energiforbruket til en voksen kvinne som ikke trener og er lite aktiv. Hvis en bolle, en kaffe latte, et glass bruce og litt juce kommer i tillegg, da kan du omtrent ikke spise noe annet i tillegg uten å gå opp i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser absolutt ikke noe søtt hver dag, og jeg tror ikke det er så vanlig som du skal ha det til.

Jeg gikk også nesten 2 år uten å spise noe søtt i det hele tatt. Det inkluderte null sukker på grøten, ingen ferdigvarer med bittelitt sukker i osv. Gikk greit nok det.

Men samtidig er jeg veldig glad i søtsaker. Det er ikke noe jeg kan kontrollere, jeg bare er det. Spesielt sjokolade, følelsen jeg kan få av å spise sjokolade er helt fantastisk. Skulle gjerne spist sjokolade hver dag hadde det ikke vært for at det ødelegger helsen og blir dyrt i lengden.

Jeg innbiller meg at kvinner naturlig har mer søthunger enn menn. Vet ikke om det finnes noen forskningsteorier eller studier som støtter denne tesen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg må egentlig si meg litt enig med TS: jenter er generelt sett MYE flinkere til å finne på unnskyldinger til å kjøpe godteri. Jeg tror aldri jeg har hørt at to kompiser skal kose seg med litt med litt smågodt etter trening. Når mine kompiser inviterer på filmkveld er det som regel ikke godteri på bordet. Når venninnene inviterer er det MASSE!

Resten av tingene TS sier er jeg forsåvidt uenig i - spesielt at mat ikke er kos. Våre aller første måltider er jo nettopp en kombo av næring, trygghet og kos og da er det naturlig at det fortsetter å være sånn resten av livet. Det er forskjell på å "kose seg" med en 200grams melkesjokolade og å kose seg rundt middagsbordet med familien med hjemmrlaga tomatsuppe med godt brød til.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må egentlig si meg litt enig med TS: jenter er generelt sett MYE flinkere til å finne på unnskyldinger til å kjøpe godteri. Jeg tror aldri jeg har hørt at to kompiser skal kose seg med litt med litt smågodt etter trening. Når mine kompiser inviterer på filmkveld er det som regel ikke godteri på bordet. Når venninnene inviterer er det MASSE!

Resten av tingene TS sier er jeg forsåvidt uenig i - spesielt at mat ikke er kos. Våre aller første måltider er jo nettopp en kombo av næring, trygghet og kos og da er det naturlig at det fortsetter å være sånn resten av livet. Det er forskjell på å "kose seg" med en 200grams melkesjokolade og å kose seg rundt middagsbordet med familien med hjemmrlaga tomatsuppe med godt brød til.

her fikk du poeng av meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Haha mener du vi jenter ikke skal få lov å nyte livet litt ? Hvorfor er det feil å spise godteri så lenge man ikke er fet ? :lillesky:



Anonymous poster hash: 2eb23...19a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Ikke mye godterier her i hverdagene, kun lørdag.

Mener du at man ALDRI skal spise godterier, eller er det hver dag du tenker på?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle liker godteri nei, men gjør det noe om noen gjør det?

Jeg liker ikke godteri, kan til nøds spise litt lakris eller en sjokoladebit. Så du ser definitivt ikke meg i nærheten av godterihylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA, jenter må ha godteri hver dag :jepp: Helt riktig!



Anonymous poster hash: c9039...0b4
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle jenter jeg har vært med har hatt en vane for å putte i seg noe søtt gjennom dagen. Ikke skjønner jeg dette. Men de skal alltid ha en sjokolade, eller smågodt, eller en kjærlighet på pinne, eller vepsebol, eller en masse dritt jeg ikke en gang vet hva heter. Ser jeg kvinner på lokalbutikken ser de flere ganger bort mot godterihylla, som jeg knapt registrerer når jeg selv er ute og handler. For ikke å snakke om pepsimax! HAHA, frastøtende.

Jeg syns det hele er så turn off og så lite tiltrekkende som det kan få blitt. Så var det selvfølgelig min flax at den ene jenta jeg har truffet i hele mitt liv som ikke har godteribehov ikke var interessert i meg tilbake. Frustrerende.

Hvorfor er det så nødvendig for jdere enter å ha i seg godteri gjennom en dag? Tenker dere på konsekvensene av dette overfrobruket?

Anonym poster: f152519b9266c5d5debb49ee622e80a3

Jeg MÅ ha godteri når jeg har mensen. Kanskje det ligger noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad i å spise noe søtt omtrent daglig. Ser ikke helt problemet med det. Er frisk og slank da jeg spiser sunn mat itillegg :)

Anonymous poster hash: 65997...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha LOL! Jobber i butikk og jenter er ikke alene i godtehylla nei.. Føler gutter drikker mer energidrikk/ sjokomelk og spiser mer sjokoladebarer enn jenter. Men hallo, so what? Om du syntes jeg er ekkel fordi jeg spiser godteri, så skal du vite at jeg har hele skapet fult så hold deg unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christina146

Jupp. Jeg må ha godteri innimellom og jeg elsker sjokolade! I det store og det hele er jeg veldig glad i god mat, både den sunne varianten og den usunne. Til vanlig spiser jeg sunt i uka og skikkelig usunt fredag eller lørdag, og det er helt uaktuelt for meg å droppe den usunne maten eller sjokoladen helt. Det betyr ikke at jeg er verken feit eller stygg, jeg trener i gjenomsnitt 7 - 10 timer i uka, og får jeg skikkelig lyst på en sjokolade eller noe annet godt en helt vanlig tirsdag.... jaggu, da spiser jeg det. Det er en av livets gleder for meg. Antagelig TS, så har du noe i livet ditt du liker veldig godt som jeg ikke skjønner bæret av, men det hadde ikke falt meg inn å påpeke hvor idiot du var av den grunn.

Tenker i samme bane som deg. :laugh: Vil jeg ha det, så vil jeg ha det. :jolie:

Nå er jeg veldig tynn da, og prøver egentlig å legge på meg. Jeg har visst skyhøy forbrenning, for jeg får det bare ikke til. :vetikke:

Akkuratt nå sitter jeg og gomler på melkerull-sjokolade. Mm. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pass på med generaliseringen, alle må ikke ha sukker. Selv om du ser noen kjøpe sukkerprodukter betyr det ikke at alle er sukkeravhengige.



Anonymous poster hash: c74eb...385
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ ha godteri når jeg har lyst på!

Det varierer hvor ofte det er, men vil jeg så MÅ jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bli homofil :) Problem solved! JA, vi må ha godteri. Jeg har tenkt å kose meg og nyte livet, ikke nekte meg det grunnet en random bitterpikk på et _kvinneforum_.... Eller så får du leve alene med flattbrødet ditt da :)

Anonymous poster hash: 7058d...42b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får bli homofil :) Problem solved! JA, vi må ha godteri. Jeg har tenkt å kose meg og nyte livet, ikke nekte meg det grunnet en random bitterpikk på et _kvinneforum_.... Eller så får du leve alene med flattbrødet ditt da :)

Anonymous poster hash: 7058d...42b

Eller så kan han finne en som meg, som spiser minimalt med godis. Selv om TS er en fjott, så trenger ikke du være en fjott tilbake :P

Anonymous poster hash: fb368...025

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...