Gå til innhold

Hard mage!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I løpet av graviditeten har jeg slitt med litt forstoppelse fra tid til annen. Var på toalettet i går, og da hadde jeg ikke hatt avføring på 1 uke.. Satt på do i over en halvtime før det ble noe resultat (hard avføring). Etter dette har jeg hatt ubehag bak.. Når jeg nyser/hoster føler jeg ubehag bak, samme når jeg går. Men går greit når jeg sitter. Aldri opplevd lignende tidligere. Noen som har opplevd lignende?

Anonym poster: 038d42ed99230bd607bea1921629094c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørs om du har fått en liten hemoroide, det er ikke så uvanlig når man er gravid. Det er ei heller farlig, bare ubehagelig

Forsøk å holde avføringen myk(mye vann, fiber, svisker, lakris evt ta Duphalac/Lactulose) og gå på do oftere enn en gang i uka så er det godt mulig det går over.

Det finnes også kremer man kan bruke, men det er ikke alle som kan brukes i graviditet.

Anonym poster: 128ac346fd8712d4ad35c4fe93a2957d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs om du har fått en liten hemoroide, det er ikke så uvanlig når man er gravid. Det er ei heller farlig, bare ubehagelig

Forsøk å holde avføringen myk(mye vann, fiber, svisker, lakris evt ta Duphalac/Lactulose) og gå på do oftere enn en gang i uka så er det godt mulig det går over.

Det finnes også kremer man kan bruke, men det er ikke alle som kan brukes i graviditet.

Anonym poster: 128ac346fd8712d4ad35c4fe93a2957d

Og ja, forsøk å ikke presse avføringen ut, i hvertfall ikke i en halvtime.

Anonym poster: 128ac346fd8712d4ad35c4fe93a2957d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duphalac har vært redningen min i alle mine svangerskap. Det er IKKE bra å sitte og presse lenge.

Anonym poster: c85f41b6d6a80eedb469d332e68051c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...